سامسونگ فیلم‌سازان را به ساخت محتوای واقعیت مجازی تشویق می‌کند

با خبر شدیم سامسونگ برنامه‌ای را تحت عنوان Creators برای داستان‌سرایان و فیلم‌سازان راه‌اندازی کرده است تا از این طریق فیلم‌سازان را به ساخت محتوای واقعیت مجازی تشویق کند.

0

اگر اخبار فارنت را دنبال کرده باشید، حتما خاطرتان هست که گفتیم سامسونگ در سال 2016 دیگر تلویزیون‌های سه‌بعدی عرضه نخواهد کرد، این امر به دلیل تمرکز سامسونگ بر روی فناوری واقعیت مجازی است. به این ترتیب می‌توان گفت سامسونگ آینده بهتری را برای واقعیت مجازی نسبت به تلویزیون‌های سه‌بعدی می‌بیند. سامسونگ برای پروژه Creators خود، دست به دامان کاربر یوتیوب با نام Casey Neistat شده است، به این ترتیب قرار است تهیه کنندگان محتوا فیلم‌های ۳۶۰ درجه‌ای برای واقعیت مجازی ایجاد کنند. قرار است فیلم‌های ساخته شده با فرمت واقعیت مجازی توسط کاربران یوتیوب در نهایت جمع‌‌آوری شود و در مراسم VidCon به نمایش گذاشته شود. گفته می‌شود در این مراسم سامسونگ سمینارو کلاس‌های آموزشی را برای تولید محتوای واقعیت مجازی برگزار می‌کند. بد نیست بدانید مراسم VidCon هر ساله در کالیفرنیای جنوبی از ۳ تیر ماه تا ۵ تیر برگزار می‌شود.

از قرار معلوم عزم سامسونگ برای تمرکز بر روی تولید محتوای واقعیت مجازی حسابی جزم است چرا که در کنار این برنامه سامسونگ فروش دوربین‌های ۳۶۰ درجه را که برای فیلم‌برداری واقعیت مجازی مورد نیاز است آغاز کرده، مدل رزولوشن بالای دوربین ۳۶۰ درجه سامسونگ در مراسم VidCon با قیمت ۳۵۰ دلار به فروش خواهد رسید. ناگفته نماند که این دوربین در حال حاضر تنها در در این مراسم به فروش می‌رسد؛ اما انتظار می‌رود در آینده بسیار نزدیک شاهد دوربین‌های فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه سامسونگ در فروشگاه‌های سایر نقاط جهان باشیم. اقدام آخر سامسونگ برای ایجاد انگیزه در کاربران برای تولید محتوای واقعیت مجازی، بازسازی اپلیکیشن Milk VR است. این اپلیکیشن پیش از این نیز به صورت رایگان برای دانلود قرار داده شده بود، اما از اکنون به بعد کاربران قادر هستند ویدئوهای خود را از طریق این سرویس به اشتراک بگذارند.

مارک مَتیو (Marc Mathieu) مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ در آمریکا در خصوص برنامه‌های جدید سامسونگ برای واقعیت مجازی، بر این باور است که سامسونگ قصد دارد قدرت واقعیت مجازی را در اختیار تک تک کاربران قرار دهد.

به این ترتیب کاربران و افرادی که به تولید محتوا علاقه دارند قادر هستند ایده‌های خود را از طریق واقعیت مجازی رنگ و لعابی تازه بخشند. با در نظر گرفتن تمامی این موارد می‌توان گفت هدف سامسونگ ایجاد اکو سیستم مخصوص واقعیت مجازی است و به این ترتیب بدون شک در آینده خبرهای بیشتری از واقعیت مجازی سامسونگ خواهیم شنید.

engadget.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.