مایکروسافت مصرف بالای شارژ باتری مرورگر کروم را بهانه‌ای برای تبلیغ مرورگر اج قرار داد

مرورگر‌‌های اینترنتی مصرف‌های متفاوتی برای شارژ باتری دارند و مایکروسافت در تبلیغ مصرف شارژ مرورگر اج خود مرورگر معروف و پر کاربر کروم را فدا کرد.

0

در آزمایشی تبلیغاتی شاهد بررسی میزان مصرف شارژ باتری در مرورگرهای مختلف هستیم و مرورگر اج مایکروسافت با کمترین مصرف توانست بیشترین دوام را در حین مشاهده فیلم و گشت و گذار در اینترنت، داشته باشد.

در این آزمایش مرورگر اپرا هم حضور دارد،‌گفته می‌شود که این مرورگر در حین استفاده در حالت Low Power مصرف بسیار کمتری دارد؛ اما باز هم مرورگر اپرا در این آزمایش نسبت به مرورگر اج مصرف شارژ باتری بیشتری را از آن خود کرد. ناگفته نماند که در این آزمایش بر روی تمامی لپ‌تاپ‌ها از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ استفاده شده بود. مرورگر اج در آپدیت سالگرد ویندوز دستخوش بهینه‌سازی‌هایی شده است،‌ کاهش نیاز این مرورگر به منابع سیستم و محدودیت‌هایی در فلش باعث شده تا مصرف این مرورگر نسبت به گذشته کمتر باشد.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که همان‌‌گونه که ذکر شد این آزمایش به صورت تبلیغاتی انجام شده است و با این حساب چندان هم روی نتایج بدست آمده نمی‌توان حساب باز کرد. از طرف دیگر مایکروسافت به عنوان برگزار کننده این آزمایش اشاره‌ای به مدت زمان دوام این مرورگرها در حین گشت و گذار کلی در وب اشاره‌ای نکرده است.

آزمایش تماشای فیلم در نت‌فلیکس هم چندان آزمایش منصفانه‌ای نیست چرا که بعید به نظر می‌رسد کاربری در حین استفاده از باتری لپ‌تاپ خود چندین ساعت به تماشای فیلم با مرورگر بپردازد. جالب اینجاست که تمامی این آزمایش‌ها بر روی سورفیس بوک‌های مایکروسافت انجام شده بود. به این ترتیب ممکن است تکرار این آزمایش در سخت‌افزارهای مختلف، نتایج دیگری را در بر داشته باشد.

در این آزمایش مرورگر کروم در بین سایر مرورگرها مصرف شارژ باتری بیشتری داشت و لپ‌تاپی که با این مرورگر کار می‌کرد سریع‌تر از بقیه خاموش شد. کاربران مرورگر گوگل کروم به خوبی می‌دانند که کروم مصرف باتری زیادی دارد.

اما این آزمایش باعث شد آبروی کروم در مقابل سایر مرورگرها بریزد. گوگل سخت در تلاش است تا این مرورگر مصرف باتری کمتری داشته باشد اما تاکنون این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشته است و اگر قصد دارید به گشت و گذار در اینترنت با لپ‌تاپ خود و با شارژ باتری به مدت چند ساعت بپردازید پیشنهاد می‌کنیم از گوگل کروم استفاده نکنید.

در پایان باز هم باید اشاره کنیم که به این ویدئوی تبلیغاتی چندان اعتباری نیست چرا که مایکروسافت انگیزه‌های خوبی برای زیر سوال بردن گوگل کروم دارد و با این حساب چه بسا که مرورگر اج این شرکت نیز در بسترهای آزمایشی دیگر چنین عملکردی را نداشته باشد.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.