با برندگان جایزه بهترین طراحی اپلیکیشن‌های اپل در سال 2016 آشنا شوید

اپل هر سال بهترین اپلیکیشن‌ها را از لحاظ طراحی معرفی می‌کند، به همین منظور خالی از لطف نیست اگر نگاهی به بهترین طراحی اپلیکیشن‌های اپل در سال ۲۰۱۶ داشته باشیم.

0

اپل در مراسم WWDC 2016 طبق رسم همیشگی خود اپلیکیشن‌های برتر iOS را معرفی کرد، ملاک‌های اپل در انتخاب اپلیکیشن‌ برتر را می‌توان کارآیی،‌ رعایت اصول زیبا شناختی، خلاقیت و اقتباس بهترین تکنولوژی‌ها نام برد. با این حساب فرصت را مغتنم شمرده و نگاهی به بهترین طراحی اپلیکیشن‌های اپل در سال ۲۰۱۶ می‌اندازیم.

apple-design-awards2016

اپلیکیشن آناتومی کامل بدن (Complete Anatomy)

اپلیکیشن COMPLETE ANATOMY، در بهترین حالت ممکن آناتومی بدن انسان را در آیفون و آی‌پد به تصویر می‌کشد، فرآیند یادگیری قسمت‌های مختلف بدن نیز از طریق این اپلیکیشن به طرزی کاملا پویا طراحی شده است. به جرات می‌توان گفت اپلیکیشن COMPLETE ANATOMY بهترین گزینه برای دانشجویان پزشکی، متخصصین و افراد علاقه‌مند به پزشکی است.

Complete Anatomy

در این اپلیکیشن دانشجو قادر است قسمت‌های مختلف بدن را بررسی کند و به صورت سه‌بعدی با اندام انسان تعامل داشته باشد، بد نیست بدانید بیشتر از ۶۲۰۰ تصویر با رزولوشن بسیار بالا از استخوان‌بندی انسان در این اپلیکیشن تعبیه شده است.

سازندگان اپلیکیشن COMPLETE ANATOMY تمام سعی خود را به خرج داده‌اند تا محیط سنتی یادگیری ۲ بعدی را به فضای پویای ۳ بعدی تبدیل کنند. امکاناتی نظیر میسریابی عصب‌ها، ضبط صدا و تصویر در حین تعامل با تصاویر سه‌بعدی آناتومی بدن و سخنرانی‌های اساتید تراز اول پزشکی دنیا،‌ مواردی هستند که اپلیکیشن آناتومی بدن انسان را به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های iOS از لحاظ طراحی تبدیل کرده است.

برای دانلود رایگان اپلیکیشن COMPLETE ANATOMY از اپ استور اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

Available-on-AppStore copy
اپلیکیشن مدیریت و برنامه ریزی شخصی Streaks

Streaks

اپلیکشن‌های مدیریت و برنامه ریزی شخصی زیادی برای iOS طراحی شده‌اند؛ اما سازندگان اپلیکیشن Streaks به اندازه‌ای خوش سلیقگی به خرج داده‌اند که این امر دل داوران مراسم بهترین طراحی اپلیکیشن ۲۰۱۶ اپل را برده است.

در این اپلیکیشن کاربر قادر است شش وظیفه مختلف را برای خود مشخص کند تا به صورت روزانه به انجام آنها بپردازد. لازم به ذکر است که اپلیکیشن Streaks با اپلکیشن Apple Health نیز سازگار است تا فرآیند بهبود شرایط جسمی و تندرستی از طریق این اپلیکیشن پیگیری شود.

همان‌گونه که اشاره کردیم در این اپلیکیشن کاربر قادر است شش وظیفه برای خود مشخص کند. اپلیکیشن Streaks به کاربر کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری بر روی انجام وظایف تعریف شده داشته باشد. از طرف دیگر در صورت انجام وظایفی که در اپلیکیشن Health مشخص شده‌اند، این وظیفه‌ها به صورت خودکار در Streaks حذف می‌شوند.

امکان اتصال با ساعت هوشمند اپل، اعلان‌های مختلف برای آگاهی کاربر و صفحه‌نمایش زیبا را می‌توان مشخصات اصلی اپلیکیشن Streaks ذکر کرد. امکان تغییر رنگ و آیکون منوهای این اپلیکیشن نیز از مواردی است که تعامل با Streaks را جذاب‌تر کرده است. به این ترتیب کاربر قادر است به راحتی اعلان‌های اپلیکیشن را تنظیم کرده، شرایط انجام کارهای فعلی خود را بررسی کند و آماری از کارهای انجام شده داشته باشد.

برای دانلود اپلیکیشن Streaks با قیمت ۳.۹۹ دلار از اپ استور اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

Available-on-AppStore copy
اپلیکیش Zova

این اپلیکیشن ابزار بسیار مناسبی برای افرادی است که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند. اپلیکشن Zova به کاربر کمک می‌کند تا حرکات ورزشی مورد نظر خود را در بازه‌های زمانی مشخص انجام دهد.

Zova

سبک‌های مختلفی از تمرینات ورزشی نیز در این اپلیکشین تعبیه شده است تا متناسب با نیاز هر کاربر، نرمش‌های مختلفی انجام شود. برای دانلود رایگان اپلیکیشن Zova از اپ استور اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

Available-on-AppStore copy

اپلیکیشن Frame.io

این اپلیکیشن تعامل بسیار خوبی با نرم‌افزار Final Cut Pro X اپل دارد،‌ با استفاده از Frame.io کاربر قادر است تا به پروژه‌های به اشتراک گذاشته شده در این نرم‌افزار دسترسی داشته باشد و به صورت گروهی با سایر کاربران در هرجای دنیا به انجام پروژه بپردازد.

Frame.io

برای دانلود رایگان اپلیکیشن Frame.io از اپ استور اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

Available-on-AppStore copy
اپلیکیشن Ulysses Mobile

Ulysses

اگر اهل قلم هستید و به نوشتن علاقه دارید، اپلیکشن Ulysses Mobile گزینه بسیار مناسبی برای شماست. این اپلیکیشن بهترین بستر را برای نوشتن در محیط iOS فراهم می‌کند.

به این ترتیب اپلیکیشن Ulysses Mobile می‌تواند سنگ دست نویسندگان،‌ دانش‌آموزان و نویسندگان وبلاگ باشد. تمامی ابزارهای مورد نیاز برای نوشتن در این اپلیکیشن تعبیه شده است.

کاربر در اپلیکیشن Ulusses Mobile به محیط نوشتاری ساده و قدرتمندی دسترسی دارد که باعث می‌شود حواس نویسنده در حین نوشتن پرت نشود. امکان ذخیره مطالب نوشته شده در فضای ابری iCoud نیز یکی دیگر از ویژگی‌های Ulysses Mobile است، به این ترتیب کاربر می‌تواند مطلبی را در آی‌پد خود نوشته و آنرا در آیفون یا کامپیوتر مک خود بازبینی کند. این اپلیکیشن از فرمت‌های مختلف نوشتاری نیز پشتیبانی می‌کند.

در ابتدا اشاره کردیم که محیط نوشتاری اپلیکشن Ulysses ابزار بسیار قدرتمندی را در اختیار کاربر قرار می‌‌دهد. شاید به جرات بتوان گفت که Ulysses بهترین محیط نوشتاری را در بین این دسته اپلیکیشن‌ها دارد. در این محیط تمامی ابزار مورد نیاز برای چیدمان و آراستگی متن تعبیه شده است.

از آنجایی که هدف اصلی این اپلیکیشن نوشتن است و برای نویسندگی نیاز به تمرکز زیادی داریم، در طراحی Ulysses سعی شده تا جای ممکن اصول طراحی مینیمالیستی و ساده سازی نیز انجام شود.

برای دانلود اپلیکیشن Ulysses Mobile با قیمت ۲۴.۹۹ دلار از اپ استور اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

Available-on-AppStore copy
بازی chameleon Run

بازی Chameleon Run عنوانی سریع و منحصر به فرد است که در فضایی با رنگ‌بندی بسیار زیبا صورت می‌گیرد. در این بازی باید گیمر عکس‌العمل سریعی داشته باشد و به سرعت از موانع مختلف بپرد. مراحل این بازی نیز به‌ اندازه‌ای چشم نواز طراحی شده‌اند که با یک بار بازی کردن گیمر از انجام دوباره این بازی سیر نمی‌شود.

Chamelon Run

در کنار سرعت بالا و پرش، گیمر باید سعی کند رنگ کاراکتر بازی را نیز با رنگ محیط یکسان نگه دارد. بازی Chameleon Run از فیزیک خوبی هم برخوردار است. سبک و سیاق طراحی این بازی نیز با رنگ‌های شاهد و متنوع خود احساس طراوت به بازیکن می‌دهد. گیمر در هر مرحله ۳ ماموریت متفاوت را باید به انجام برساند. برای کنترل کاراکتر این بازی نیز تنها دو دکمه تعبیه شده است تا با سرعت تمام مراحل را با در نظر گرفتن شرایط فوق به اتمام برساند.

برای دانلود بازی Chameleon Run با قیمت ۱.۹۹ دلار از اپ استور اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

Available-on-AppStore copy
بازی Lara Croft Go

شخصیت لارا کرافت مدت‌های زیادی است که در بازی‌های کنسول‌ها و کامپیوترهای خانگی حضور دارد، این بار نیز در Lara Croft GO شاهد حضور لارا کرافت در بازی پازل مانندی هستیم که در دنیایی قدیمی و پر رمز و رازی صورت می‌گیرد.

Lara Craft Go

گیمر باید در این بازی در تمدن‌های قدیمی گشت و گذار داشته باشد، با معماهای مرگ‌آور روبرو شود و راز ملکه زهر را برملا کند. برای دانلود بازی Lara Craft Go با قیمت ۴.۹۹ دلار از اپ استور اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

Available-on-AppStore copy
بازی INKS

INKS

اگر از طرفدران بازی‌های پین‌بال هستید بدون شک بازی INKS نیز نظر شما را جلب خواهد کرد. در این بازی با حال و هوایی تازه نسبت به محیط‌ بازی‌های پین‌بال کلاسیک طرف هستیم.

سازندگان بازی INKS با خلاقیت تمام، بازی پین‌بال را با چالش‌های تاکتیکی ترکیب کرده‌اند تا گیمر با برخورد توپ با کناره‌های قاب‌های بازی تصاویر زیبایی را ایجاد کند. این تصاویر زیبا همانند آتش‌بازی در حین انجام مراحل مختلف تشکیل می‌شوند.

این موارد باعث شده تا این بازی در لیست بهترین‌ اپلیکیشن‌های طراحی اپل در سال میلادی جاری قرار بگیرد. به لحاظ خلاقیت نیز در بازی INKS شاهد ۱۰۰ میز مختلف پین‌بال هستیم. برای دانلود بازی INKS به قیمت ۱.۹۹ دلار از اپ استور اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

Available-on-AppStore copy
اپلیکیشن موسیقی Auxy

اپلیکیشن Auxy، ابزاری آسان و راحت برای ساخت موسیقی‌های مدرن است. کاربر در این اپلیکیشن می‌تواند استعداد آهنگ سازی خود را محک بزند و ریتم‌های ساخته شده را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و آنها در محل دلخواه خود ذخیره کند.

Auxy

برای دانلود رایگان اپلیکیشن Auxy از اپ استور اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

Available-on-AppStore copy

اپلیکیشن دی‌جِی djay Pro

این اپلیکیشن ابزاری کامل را برای اجرای دی‌جی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. اپلیکیشن djay Pro به صورت انحصاری تنها برای آی‌پد طراحی شده است و مستقیما به موسیقی‌های ذخیره شده در دستگاه دسترسی دارد.

djay Pro

از طرف دیگر امکان اتصال به اسپاتیفای نیز از طریق djay Pro میسر شده است تا در لحظه هزاران موسیقی در اختیار کاربر باشد. تمامی ابزارهای مورد نیاز برای آهنگ سازی دی‌جِی نیز در اپلیکیشن djay Pro مهیا شده است. برای دانلود اپلیکیشن djay Pro با قیمت ۱۹.۹۹ دلار از اپ استور اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

Available-on-AppStore copy
بازی Linum

Linum

در لیست اپلیکیشن‌های طراحی برتر اپل در سال ۲۰۱۶ با بازی‌های زیادی روبرو شدیم، Linum نیز در واقع یک اپلیکیشن بازی پازل مانند است که بازیکن باید قسمت‌های مختلفی را به یکدیگر متصل کند. این فرآیند باید در هر مرحله به اندازه‌ای تکرار شود تا دیگر محلی برای اتصال وجود نداشته باشد.

در Linum شاهد مراحلی هستیم که با خلاقیت بسیار بالا طراحی شده‌اند و گیمر قادر است با ابداع حرکات و ترکیب‌های مختلف مراحل را پشت سر بگذارد. برای دانلود رایگان بازی Linum از اپ استور اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

Available-on-AppStore copy
بازی Dividr

Dividr

آخرین عنوان طراحی اپلیکیشن‌های برتر اپل در سال ۲۰۱۶ را هم، باز یک بازی تشکیل می‌دهد. این بازی که توانسته عنوان بهترین اپلیکیشن iOS در RIT را نیز از آن خود کند، با گیم‌پلی جذابی که دارد مدت‌ها بازیکن را سرگرم نگه می‌دارد.

ماموریت گیمر در بازی DIVIDR ساده و آسان است، بازیکن باید در این بازی تا جایی که می‌تواند دوام بیاورد و بیشترین امتیاز را کسب کند. هر مانعی که بازیکن از آن عبور می‌کند و هر سکه‌ای که توسط گیمر جمع می‌شود به مجموع امتیازهای بازیکن اضافه می‌شود.

جالب اینجاست که بازیکن قادر است کاراکتر بازی را به دو قسمت مجزا تقسیم کند و هر دو را در یک زمان برای بدست آوردن امتیازِ بیشتر کنترل کند. برای دانلود رایگان بازی Dividr از اپ استور اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

Available-on-AppStore copy
در اینجا به پایان لیست بهترین طراحی اپلیکیشن های اپل در سال 2016 رسیدیم، بدون شک اپلیکیشن‌های زیبای دیگری نیز در دنیای iOS وجود دارد که در این لیست به آنها اشاره نشد، با این حساب اگر گزینه‌ای در ذهن شماست که جای آنرا در این لیست خالی می‌بینید، آنرا در قسمت نظرات با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

imore.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.