آن‌چه سونی در جریان رویداد E3 2016 معرفی کرد

سه‌شنبه 25 خرداد ساعت 5:30 دقیقه صبح کنفرانس خبری سونی با اجرای موسیقی زنده بیر مک‌ریری و گروهش آغاز شد. اما کسی نمی‌دانست این موسیقی تا دقایقی دیگر با تریلری همراه خواهد شد که نفس همگان را در سینه حبس خواهد کرد.

0

اولین عنوان انحصاری سونی به نمایش درآمد آن هم با گیم‌پلی زنده. اعتراف می‌کنم که ابتدا وقتی محیط بازی را دیدم تصور کردم تریلر از عنوان هورایزن است که سروصدای زیادی هم به پا کرده بود. اما زمانی که پسرک وارد اتاق شد و پدرش چهره نمایان کرد چشمانم از حدقه بیرون زد. معلوم شد که شایعه‌ها درست بوده و خدای جنگ جدید برای اولین بار به‌نمایش درآمد، در این لحظه صدای تماشاگران و تشویق آن‌ها کر کنند بود. سپس برای چیزی حدود 10 دقیقه همه محو تماشای خدای جنگ شدند و لذت بردند. این بار کریتوس را با ظاهری بسیار موقر و جاافتاده و تا حدی مهربان‌تر دیدیم که به پسرش شکار کردن را یاد می‌داد.

غولی که کریتوس روی پل با آن درگیر می‌شود چیزی راجع‌به والهالا می‌گوید و آخر تریلر هم یک اژدها می‌بینیم که همه دلالت بر این دارند این بار به دنیای اساطیر اسکاندیناوی خواهیم رفت. من تصور می‌کنم که در ادامه بازی کنترل پسر کریتوس را در دست خواهیم گرفت، وقتی که رد گوزن را پیدا می‌کند پیامی پایین صفحه ظاهر می‌شود که می‌گوید امتیاز دانش کسب شد و هم‌چنین زمانی که با تیر گوزن را می‌زند پیامی دیگر ظاهر می‌شود که افزایش مهارت در کمان‌داری را نشان می‌دهد. اما فعلا اطلاعات ما از این بازی در همین حد است، باید منتظر ماند و دید در آینده چه اخبار دیگری بیرون خواهد آمد.

large

سپس شان لیدن مدیر استدیوهای جهانی سونی اینتراکتیو وارد شد و ضمن تسلیت به خانواده‌ها و قربانیان حادثه تیراندازی اخیر در اورلاندو به حضار خوش‌آمد گویی گفت و اعلام کرد که شبی استثنایی در انتظار آن‌هاست که واقعا هم همینطور بود. هم‌چنین یکی دیگر از سورپرایزهای سونی این بود که بیر مکریری سازنده موسیقی خدای جنگ جدید خواهد بود و تمام شب تریلرها را با اجرای زنده او و گروهش خواهیم دید.

بعد از این بدون هیچ حرف اضافه‌ای لیدن حضار را به ادامه برنامه و معرفی لاین‌آپ سونی دعوت کرد.

اولین عنوانی که به نمایش درآمد روزهای رفته (Days Gone) نام داشت که بازی آخرالزمانی زنده‌ماندن با گرافیک بی‌نظیر بود، شخصیت اول این بازی شباهت زیادی به جیمز فرانکو بازیکر هالیوودی داشت که شاید تصادفی نباشد. روزهای رفته ساخته بند استدیو است و مطمئنا چیزهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.

بعد از این بازی تریلری از عنوان آخرین نگهبان نمایش داده شد؛ بازی که همگان در انتظارش بودند و وقتی که تاریخ عرضه آن، 3 آبان 95، مشخص شد کسی سر از پا نمی‌شناخت.

بعد از آخرین نگهبان نوبت به ساخته جدید استدیو گوریلا گیمز، سازنده کیل‌زون، رسید تا تریلری جدید با گیم‌پلی از بازی هورایزن زیرو دان نمایش دهد. مکانیک‌های جالب بازی با گرافیک و بافت خیره‌کننده محیط و تنوع سلاح‌های مورد استفاده آلوی، شخصیت بازی، واقعا چشم‌نواز بود.

هورایزن زیرو دان 10 اسفند 95 عرضه خواهد شد.

سپس برای اولین بار از عنوان جذاب دیترویت: انسان بشو روی پرده رفت، بازی را می‌توان ال.ای. نوار جدید دانست. بازیکن کنترل یک ربات انسان‌نما به نام کانر را در اختیار دارد که به‌عنوان مامور پلیس انجام وظیفه می‌کند. بازی غیرخطی و انتخاب محور است و تمام تصمیمات شما بر نحوه ادامه و جریان آن تاثیر خواهد گذاشت. باید از صحنه جرم سرنخ جمع کنید اتفاقات را برای خود بازسازی کنید و نهایتا در مواجهه با مجرم، تصمیم درست را اتخاذ نمایید.

این بازی مانند خدای جنگ هنوز در دست ساخت است.

هم‌زمان با پخش تریلر بعدی صدای زنگ یک تلفن در سالن پیچید. فردی در خانه‌ای متروکه از خواب بیدار شد و انگار که نمی‌دانست کجاست شروع به گشت زدن در خانه شد. تم ترسناک بازی نفس‌ها را در سینه حبس کرده بود. در آخر وقتی نام رزیدنت ایول7 و تاریخ 5 بهمن 95 به نمایش درآمد هیجان به بالاترین سطح خود رسیده بود.

بعد از این لیدن برای بار دوم وارد صحنه شد و ضمن توضیح پیرامون قابلیت واقعیت مجازی پلی‌استیشن4 اعلام کرد تمامی رزیدنت ایول با هدست واقعیت مجازی قابل بازی خواهد بود. بعد از این سورپرایزی دیگر در انتظار تماشاگران بود وقتی مشخص شد 22 مهر امسال هدست اکیولوس ریفت با قیمت 399 دلار در آمریکا عرضه خواهد شد. بیش از 50 بازی برای این توانایی کنسول جدید سونی تا پایان امسال در دسترس خواهد بود اما نه بازی‌های ارکیدی ساده، طبق گفته لیدن عناوین بزرگی و فرنچایزهای دیگر نیز برای واقعیت مجازی ساخته خواهند شد.

سپس لیدن حضار را دعوت کرد بهد از کنفرانس به سالن کناری بروند و در باجه‌های ساخته شده واقعیت مجازی را تجربه کنند و با معرفی بازی‌های ساخته شده برای واقعیت مجازی از صحنه خارج شد.

اولین تریلری عنوانی شوتیگ بود که توسط استدیو ایمپالس گیر ساخته و برای پلی‌استیشن عرضه خواهد شد به نام فارپوینت از محیط بازی این‌گونه برداشت می‌شود که در سیاره‌ای دیگر جریان دارد.

سپس نوبت به استار وارز بتلفرانت بود که تحت بسته‌ای الحاقی با نام ماموریت ایکس وینگ معرفی شود.

بعد از استار وارز بازی‌ای رونمایی شد که مطمئنم خیلی‌ها از شنیدن آن خوشحال خواهند شد. بتمن! این‌طور که پیداست راک‌استدی مشغول ساخت بتمنی برای واقعیت مجازی است که مطمئنا تجربه این تکنولوژی را بسیار جذاب‌تر خواهد کرد. اکتبر 2016 منتظر عرضه این بازی منحصرا برای پلی‌استیشن4 باشید.

اگر از هواداران فینال فانتزی هستید مطمئنا خوشحال خواهید شد که بدانید می‌توانید این بازی را با واقعیت مجازی انجام دهید.

بازی بعدی اگرچه بیشترین مخالفت را داشته اما به نظر می‌رسد زیاد هم چیز بدی نباشد.

خانم‌ها و آقایان ندای وظیفه: جنگاوری بی‌نهایت برای هدست واقعیت مجازی برنامه‌ریزی شده است. هر چقدر هم نبردهای آینده زیاد محبوب نباشند اما نمی‌توان کتمان کرد که تجربه انجام بازی شوتیگ مانند ندای وظیفه با واقعیت مجازی منحصر به فرد خواهد بود. تریلری هم که از گیم‌پلی بازی نمایش داده شد در آخر زمان عرضه را 14 آبان امسال تعیین کرد.

به اینجای کار که رسید من خودم به‌شخصه توانایی ادامه دادن نداشتم. تا به‌حال این‌قدر هیجان یک‌جا بهم القا نشده بود، اما سونی هنوز کارش تمام نشده بود:

بازی بعدی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های هر گیمر است که بازسازی شده برای پلی‌استیشن4 و واقعیت مجازی: ندای وظیفه: جنگاوری مدرن1 خیلی‌ها عقیده دارند این بازی بهترین عنوان کل دنباله ندای وظیفه است و اگر شما هم هم‌عقیده هستید می‌توانید این بازی را 30 روز زودتر از بقیه پلتفرم‌ها در اختیار داشته باشید.

یکی از شایعاتی که همه منتظر تائید صحت آن بودند حضور دوباره روباه دوست‌داشتنی، کرش، بود. سه عنوان از دنباله کرش برای پلی‌استیشن4 ریمستر شده و آماده به خدمت! به علاوه می‌توانید کرش را در اسکای لندرز هم در اختیار بگیرید.

بعد از کرش باز هم سراغ استار وارز می‌رویم اما کدام؟ لگو استار وارز از همان لحظه برای همه قابل دسترسی بود به علاوه حضار می‌توانستند بازی را بعد از کنفرانس تجربه کنند.

ولی هنوز به بزرگ‌ترین سورپرایز سونی نرسیدیم.

بعد از تریلر لگو استار وارز اندرو هاوس مدیر اجرایی سونی اینتراکتیو رسید تا وارد صحنه شود و شخصی را معرفی کند که همه از دیدنش خوشحال شدند.

Andrew-House-008

«من برگشتم» هیدئو کوجیما بعد از گفتن این از بازی جدید خودش که منحصرا برای پلی‌استیشن عرضه خواهد شد برای اولین بار تریلری نمایش داد.

ساحل مرده (Death Stranding) جدیدترین ساخته کوجیما نام دارد.

مطمئنا شما هم از ابرقهرمان‌های دنیای داستان‌های مصور آشنایی دارید. مرد عنکبوتی یکی از این قهرمانان است که تاکنون اقتباسات گیمی زیادی از آن شده اما هیچ‌کدام مثل این یکی نمی‌شود. جدیدترین ساخته اینسومناک گیمز مرد عنکبوتی.

لیدن برای آخرین بار وارد صحنه شد و ضمن تشکر از همه، حضار را دعوت کرد تا گیم‌پلی زنده بازی روزهای رفته را مشاهده کنند و بدین ترتیب کنفرانس سونی خاتمه یافت.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.