اپل پتنت صفحه نمایش کاملا محدب را برای آیفون ثبت کرده است

ایده‌های مختلفی از جانب شرکت‌های فعال در عرصه فناوری به ثبت می‌رسد که گاهی اوقات عجیب به نظر می‌رسند؛ این بار نیز شاهد ثبت پتنت صفحه‌نمایشی کاملا محدب برای آیفون از جانب اپل هستیم.

0

در کنار مستندات این پتنت، طرحی از این آیفون محدب نیز به چشم می‌آید. در این طرح گوشی آیفون اپل با صفحه‌نمایشی ترسیم شده که به صورت کاملا محدب است و دو طرف گوشی انحنای زیادی دارد.

طرفداران اپل به خوبی می‌دانند که این شرکت وسواس به خصوصی برای پتنت‌های ثبت شده دارد و همیشه سعی می‌کند در پتنت‌های خود به صورت کلی توضیح دهد تا برنامه‌های این شرکت از این طریق بر ملا نشود؛ اما در این پتنت ثبت شده مشخص است که با گوشی آیفون اپل طرف هستیم.

این پتنت به تازگی به ثبت رسیده‌ است اما اپل پنج سال پیش آنرا برای بررسی تحویل داده است، در طرحی که شاهد آن هستیم کانکتور ۳۰ پین به جای درگاه فعلی موسوم به لایتنینگ به چشم می‌خورد. در این پتنت اپل تاکید دارد که به لحاظ طراحی، فضای زیادی در گوشی‌های رایج بازار به هدر می‌رود. به این ترتیب بهتر است تا قطعات سخت‌افزاری در قالبی محدب مانند تعبیه شوند.

البته استفاده از صفحه‌نمایش کاملا محدب در گوشی هوشمند کار چندان راحتی هم نیست و اگر اپل بتواند چنین گوشی را در نهایت روانه بازار کند باز هم احتمال می‌رود که قسمت‌های کناری صفحه‌نمایش گوشی قابلیت لمسی نداشته باشند و فقط نقش یک صفحه‌نمایش معمولی را ایفا کند. از طرف دیگر در این پتنت خبری هم از دکمه فیزیکی Home نیست،‌در یک پتنت دیگر نیز که ماه پیش به ثبت رسیده بود شاهد بودیم که تاچ‌ آی‌دی در صفحه‌نمایش ادغام خواهد شد.

شرکت‌های مختلف همیشه عادت دارند تا پتنت‌های مختلفی را به ثبت برسانند که در بیشتر مواقع این پتنت‌ها به هیچ وجه در نهایت به نمونه کاربردی تبدیل نمی‌شوند. به این پتنت جدید نیز چندان چشممان آب نمی‌خورد چرا که گوشی با صفحه‌نمایش کاملا محدب چندان پر کاربرد به نظر نمی‌رسد،‌به خصوص اینکه برای دیدن کامل صفحه‌نمایش حتما باید گوشی را در زوایای مختلف حرکت دهید.

به این ترتیب ممکن است انحنای زیادی این صفحه‌نمایش تنها برای نمایش اعلان‌ها مناسب باشد. از طرف دیگر در این پتنت قسمت پشت گوشی به صورت کاملا محدب طراحی شده است، این امر باعث می‌شود گوشی هوشمند به راحتی و با کوچکترین تکان از روی میز به زمین بیافتد.

در مجموع باید گفت سلاطین فناوری برای داغ نگه داشتن بازار خود به هر آب و آتشی می‌زنند تا محصولات به‌روزتری را روانه بازار کنند، با این حساب چه بسا که در آینده شاهد آیفونی باشیم که صفحه‌نمایشی کاملا محدب دارد.

9to5mac.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.