Project Scorpio؛ اولین قدم برای کنسول جدید مایکروسافت برپایه واقعیت مجازی

علی‌رغم همکاری مایکروسافت و Oculus در کنفرانس سال گذشته E3، پروژه مشترک این دو شرکت تا روز جاری به مرحله اجرا درنیامده بود.

0

این در حالی است که مایکروسافت در رویداد رونمایی از محصولات جدید خود در E3، نسخه جدیدی از کنسول ایکس‌باکس را معرفی کرد که بهینه‌سازی لازم برای هماهنگی با محتویات 4K و بهره‌گیری از قابلیت مجازی را در همان بدو عرضه به بازار به همراه خواهد داشت. این محصول که به عنوان نتیجه پروژه برج عقرب به بازار عرضه خواهدشد از تعطیلات سال 2017 به مرحله عرضه خواهد رسید و نکته قابل توجه، سازگاری تمامی بازی‌های ویدئویی و تجهیزات جانبی آن با کنسول‌های مختلف مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان و ایکس‌بان وان اس است.

این کنسول جدید از رزولوشن 4K و 6 ترافلاپ توان پردازش گرافیکی با فرکانس 60 هرتز بهره‌مند شده است. علاوه بر این، شرکت بتزدا نیز اعلام کرده این محصول امکان اجرای Fallout 4 نسخه واقعیت مجازی را نیز خواهد داشت. اگرچه مایکروسافت اشاره مستقیمی به Oculus نکرده اما کارشناسان معتقدند سهم این شرکت در تولید کنسول جدید انکارناشدنی است.

هنوز هیچ خبری در خصوص قیمت این محصول عنوان نشده اما آنچه مسلم است، محصول نهایی نامی متفاوت از پروژه اسکورپیو خواهد داشت.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.