موتورولا از گوشی‌های هوشمند ماژولار Moto Z و Moto Z Force رونمایی کرد

شاهد رونمایی گوشی‌هایی جدید خانواده Z موتورلا هستیم؛ این گوشی‌های هوشمند ماژولار قرار است با نام‌های Moto Z و Moto Z force نقش پرچمداران جدید ماژولار موتورولا را ایفا کنند.

0

باریک بودن موتو Z در نگاه اول نظرها را به خود جلب می‌کند؛‌ جالب است بدانید این گوشی تراز اول تنها ۵.۱۹ میلی‌متر ضخامت دارد. نکته دیگری که در Moto Z و Moto Z Force به چشم می‌خورد عدم حضور جک هدفون است. به این ترتیب موتورولا در گوشی‌های جدید خانواده Z خود قید جک ۳.۵ میلی‌متری را زده است و به جای این جک کاربران باید از درگاه USB-C هدفونی را که به این پورت مجهز است به گوشی متصل کنند.

Moto+Z
ویژگی‌های گوشی‌های جدید موتورولا به همین‌جا ختم نمی‌شود و همان‌گونه که در بالا اشاره شد با خانواده ماژولار Z موتورولا روبرو هستیم. این ماژول‌ها که موتورولا آنها را Moto Mods می‌نامد به قسمت مغناطیسی پشت این گوشی‌های جدید متصل می‌شوند. در حال حاضر ماژول پروژکتور Pico، ماژول اسپیکر ساخت دست شرکت معروف JBL و باتری‌های مختلفی ساخت شرکت‌های Incipio، Tumi و Kate Spade ماژول‌های اصلی گوشی‌های خانواده Z موتورولا را تشکیل می‌دهد. نکته جالب دیگری که موتورولا آنرا در نظر گرفته؛ عمر ماژول‌های معرفی شده است،‌ موتورولا تاکید دارد که این ماژول‌ها برای گوشی‌های سال بعد موتورولا هم قابل استفاده هستند. با این حساب می‌توان گفت موتورولا هم راه ال‌جی را در عرضه گوشی ماژولار پیش گرفته است.

حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز نکته جالب دیگری است که موتورولا به عنوان اولین تولید کننده بزرگ گوشی‌های همراه آنرا در گوشی‌های جدید خود لحاظ کرده است. اینتل هم تمایل زیادی دارد تا پورت USB-C را جایگزین جک ۳.۵ میلی‌متری کند؛ از طرف دیگر شایع شده که در آیفون ۷ نیز دیگر خبری از این جک هدفون قدیمی نخواهد بود.

گوشی جدید موتو X انصافا گوشی‌ خوش ساختی است اما به نظر می‌رسد موتو Z موتورولا حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد. پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۲۰ که در فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز کار می‌کند به همراه ۴ گیگابایت رم در دل این گوشی جا خوش کرده است. صفحه‌نمایش این گوشی نیز ابعادی برابر با ۵.۵ اینچ دارد و از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ با تراکم ۵۳۵ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. همان‌گونه که اشاره شد با گوشی بسیار نازکی طرف هستیم که تنها ۱۳۶ گرم وزن دارد.

moto Z Camera
در خصوص دوربین نیز موتورولا برای گوشی جدید موتو Z یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را در قسمت پشت با دیافراگم f/1.8 تعبیه کرده است که از ویژگی ثبات نوری تصویر و فوکوس خودکار لیزری بهره می‌گیرد. در قسمت جلو نیز شاهد یک دوربین ۵ مگاپیکسلی هستیم که ویژگی چشم‌گیری ندارد. انتظار می‌رود که دوربین اصلی این گوشی نسبت به مدل‌های قبلی موتورولا کیفیت بیشتری داشته باشد، در قسمت پشت، این دوربین از فلش LED دوگانه برای اصلاح رنگ محیط بهره گرفته است.

در کنار موتو Z شاهد معرفی موتو Z Force نیز هستیم. این گوشی قرار است تنها در آمریکا روانه بازار شود. موتو Z force مقداری ضخیم‌تر طراحی شده و به لحاظ وزن نیز سنگین‌تر است. این تغییر بی‌دلیل نیست چرا که موتو Z به باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپری مجهز است در حالی که Moto Z Force از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌گیرد. دوربین این گوشی نیز ۲۱ مگاپیکسل است که از فناوری Phase Detection autofocus و Deep Trench Isolation بهره می‌گیرد،‌لازم به ذکر است فناوری مورد دوم را پیش از این در آیفون 6s شاهد بودیم. به لحاظ صفحه‌نمایش نیز موتورولا برای Moto Z Force از شیشه‌ای با فناوری Shattershield استفاده کرده است، گفته می‌شود که این شیشه در مقابل خش و ترک مقاومت بیشتری نسبت به شیشه‌های گوریلا گلس دارد. همان‌گونه که اشاره شد Moto Z Force نسبت به Moto Z موتورولا چندان ظریف طراحی نشده؛ اما باز هم ابعاد این گوشی به نسبت به سایر پرچمداران هم رده مناسب به نظر می‌رسد.

نسخه آنلاک شده موتو Z در وب‌سایت موتورولا از پاییز امسال به فروش می‌رسد و موتو Z Force نیز در حال حاضر فقط روانه بازار آمریکا خواهد شد.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.