پسورد ۳۲ میلیون اکانت توئیتر احتمالا هک شده و درز کرده باشد

اگر به خاطر داشته باشید اوایل سال جاری بود که اطلاعات میلیون‌ها کاربر شبکه‌های LinkedIn و Myspace هک شد. در همین رابطه امروز نیز اطلاعاتی به دست آمده که بیان می‌کنند توئیتر نیز به تازگی مورد حمله‌ای مشابه قرار گرفته و احتمالاً پسورد ۳۲ میلیون اکانت این شبکه توسط هکرهای روسی فاش شده باشد.

0

بر اساس گزارش منتشر شده توسط ZDNet، هکری روسی با نام Tessa88 روز پنج‌شنبه ایمیلی حاوی پسورد حدود  ۳۲ میلیون اکانت را در اختیار این منبع قرار داده که ادعا می‌کند مربوط به کاربران توئیتر است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که روز چهارشنبه نیز شایعاتی در رابطه با برملا شدن اطلاعات 33 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی که حدود 10 درصد از کاربران فعال توئیتر محسوب می‌شوند به بیرون درز پیدا کرد.Tessa88 اطلاعات به دست آورده را به مبلغ 10 بیت کوینت که ارزشی بالغ بر 5,810 دلار داشته را به فروش گذاشته است.

منبع خبر همچنین تصریح می‌کند که این هکر روسی همچنین اطلاعاتی برخی کاربران شبکه‌های LinkedIn و Myspace را در اختیارش قرار داده است. در همین راستا شنیده می‌شود که تروجانی خطرناک اطلاعات کاربری میلیون‌ها کاربری که توسط مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم به توئیتر وارد شده‌اند را ذخیره و برای سروری ناشناس ارسال کرده است.

در همین راستا نیز اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش با شما همراهان فارنت خبری را مبنی بر هک شدن اکانت توئیتر و  لینکدین مارک زاکربرگ را در میان گذاشتیم. شبکه اجتماعی لینکدین هم در پستی چندین ماه پیش به نفوذ هکرها به این شبکه اجتماعی اعتراف کرد، لینکدین بر این باور بود که چند میلیون حساب کاربری این شبکه اجتماعی هک شده است؛ اما ظاهراً تعداد حساب‌های هک شده بیشتر از چند میلیون است. پس از انتشار این خبر، لینکدین گذرواژه‌های حساب‌های هک شده را از اعتبار ساقط کرد و به کاربران این حساب‌ها نیز در خصوص هک شدن حساب‌هایشان اطلاع داد. با این حساب ممکن است زاکربرگ ایمیل لینکدین مبنی بر هک شدن حساب کاربری خود را نخوانده باشد.

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.