گوگل در مورد نرم‌افزار و طراحی گوشی‌های نکسوس سخت‌گیری‌های بیشتری خواهد کرد

اگرچه از محصولات سری نکسوس همواره به عنوان باکیفیت‌ترین محصولات مبتنی بر پلتفرم اندروید که استفاده از رابط کاربری خالص گوگلی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند یاد می‌شود، با این حال به نظر می رسد مدیرعامل مانتین ویوها آن‌طور که باید از نرم‌افزار و طراحی گوشی‌های نکسوس رضایت ندارد.

0

ساندرا پیچای، مدیر عامل شرکت گوگل طی کنفرانس Code Conference، به طور علنی اعلام کرد که زین پس به شخصه بر روی طراحی و ساخت گوشی‌های سری نکسوس که توسط شرکای سخت‌افزاری مانتین ویوها صورت می‌پذیرد نظارت خواهد کرد.

البته وی همچنین مدعی شد که در رابطه با رابط کاربری و نرم‌افزارهای نصب شده بر روی این سری نیز بایستی تجدید نظر کرد، با این حال کماکان این محصولات توسط شرکت‌های شخص ثالث تولید خواهد شد. پیچای همچنین به رعایت بیشتر حریم شخصی افراد بر اساس Google Home اشاره کرد و به عنوان نمونه به ارائه امکانی پرداخت که نتایج جستجوی کاربر را با گذشت 4 ساعت حذف و از حافظه خارج می کند.

گوگل عادت به استفاده از نسخه خالص پلتفرم اندروید بر روی گوشی‌های سری نکسوس خود داشته که البته ممکن است در آینده نزدیک این مورد تغییر کند. در واقع به احتمال بسیار زیاد در آینده شاهد ارائه قابلیت‌های بسیار مناسب و چشمگیر در گوشی‌های نکسوس خواهید بود. در واقع هم‌اکنون نوآوری‌های نرم‌افزاری بسیار زیادی وجود دارد که می‌بایست از آن‌ها استفاده کرد.

البته او جدا از پرداختن به مسائل مرتبط با سری نکسوس و پلتفرم اندروید تصریح کرد که شرکت متبوعش علاقه شدیدی به فعالیت در بازار کشور چین داشته و در همین رابطه نیز مشغول آماده سازی زیرساخت های لازم است. البته ناگفته نماند گوگل که طی چند سال اخیر سرویس‌های متعددش همچون گوگل پلی در کشور چین سانسور شده است، بدون شک برای فعالیت آزاد در این کشور بایستی در خط و مشی حریم خصوصی کاربران چینی خود تجدید نظر کند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.