رونمایی AMD از RX 480؛ اولین کارت گرافیکی مبتنی بر معماری پولاریس

شاهد معرفی اولین کارت گرافیک AMD که از معماری پولاریس این شرکت بهره می‌برد در مراسم کامپیوتکس ۲۰۱۶ بودیم، این کارت گرافیک با مدل RX 480 روانه بازار می‌شود.

0

این روزها به هر محفل فناوری که سری بزنید شاهد صحبت‌هایی در خصوص واقعیت مجازی خواهید بود، به این ترتیب می‌توان گفت شرکت‌های مختلف عزم خود را جزم کرده‌اند تا کاربران را هر چه بیشتر در دنیای واقعیت مجازی سرگرم کنند. از طرف دیگر برای تجربه ناب این دنیای جدید نیاز به سخت‌افزارهای گران‌ قیمتی است که خرید آنها از عهده تمام کاربران بر نمی‌آید.

AMD-RX480

اینجاست که کارت گرافیک جدید معرفی شده در کنار امکانات حرفه‌ای که برای واقعیت مجازی در آستین نهفته دارد از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. بد نیست بدانید کارت گرافیک RX 480 در مدل ۴ گیگابایتی خود تنها ۱۹۹ دلار قیمت دارد. این امر باعث شده تا AMD با افتخار کارت گرافیک مدل RX 480 را ارزان‌ترین کارت‌ گرافیکی در بازار بخواند که از فناوری واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند.

ناگفته نماند که امکانات این کارت گرافیک تنها برای استفاده در واقعیت مجازی محدود نمی‌شود و محتوای فول‌ اچ‌دی نیز با کیفیت بسیار بالایی در این کارت گرافیک اجرا می‌شود. همان‌‌گونه که در ابتدا هم اشاره شد کارت گرافیک RX 480 اولین محصول AMD است که از فناوری پردازش ۱۴ نانومتری استفاده می‌کند و چهارمین نسل از فناوری GCN را در این محصول جدید AMD شاهد هستیم.

amd-rx-480-polaris-

اولین مدل از کارت گرافیک RX 480 از ۴ گیگابایت رم GDDR5 VRAM بهره می‌برد، گفته می‌شود که نسخه‌ دیگری از این کارت گرافیک با ۸ گیگابایت رم و پهنای باند ۲۵۶ گیگابایت هم از جانب AMD روانه بازار می‌شود. یک پورت HDMI 2.0a به همراه سه درگاه DisplayPort 1.3 و پشتیبانی از ویژگی FreeSync شرکت AMD در این محصول یافت می‌شود. این کارت گرافیک به 150W توان مصرفی نیاز دارد و با یک کانکتور ۶ پین به مادربورد متصل می‌شود.

در حال حاضر AMD به غیر از این مشخصات، اطلاعات بیشتری از محصول جدید خود برملا نکرده است و انتظار می‌رود تا اواخر ماه جاری شاهد جزئیات بیشتری از کارت گرافیک RX 480 باشیم.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.