موفقیت همکاران سیستم با گذر از مرز 30 هزار مشتری در سال 1394
شرکت همکاران سیستم یک روز پس از برگزاری مجمع عمومی این شرکت در مراسمی پذیرای اصحاب رسانه بود تا به ارائه گزارش در خصوص نحوه عملکرد خود در سال گذشته پرداخته و پاسخگوی سؤالات رسانهها باشد.
مجمع عمومی همکاران سیستم، دهم خرداد ماه در مرکز مطالعات بهرهوری و منابع انسانی برگزار شد، این شرکت در جریان برگزاری مجمع از پوشش کامل سود خالص پیشبینی شده و افزایش سرمایه 25 درصدی از محل سود انباشته در سال 95 خبر داد و توزیع 30 تومان سود نقدی به ازاء هر سهم را نیز تصویب کرد.
در ابتدای مراسم خبری مهدی امیری مدیرعامل شرکت همکاران سیستم با معرفی این شرکت خاطرنشان کرد که شرکت همکاران سیستم با 1.2 میلیون ریال سرمایه اولیه و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه فعلی از 19 شرکت منطقهای، ۱۰ شرکت تخصصی و ۲۳ شرکت تحت لیسانس شامل ۲۰۰ نمایندگی در سراسر کشور برخوردار است که مجموعهای 973 نفری را در این گروه تشکیل میدهند.
وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای این شرکت در سال 1394 از افزایش 33 درصدی تعداد مشتریان و گذر از مرز 30 هزار مشتری و رسیدن به 33 هزار مشتری خبر داد و با اشاره به سهم فروش محصولات این شرکت خاطرنشان کرد: در سال 1394 حجم فروش محصولات «راهکاران» با رشد 78 درصدی نسبت به سال 93 به بیش از 410 میلیارد ریال رسید که با این میزان توانست سهم 67 درصدی از درآمد حاصل از فروش این شرکت را به خود اختصاص دهد.
مدیرعامل همکاران سیستم تعداد مشتریان این شرکت در کسب و کارهای کوچک و اصناف را 24 هزار مشتری دانست که در سال گذشته این شرکت موفق به افزایش 60 درصدی و اضافه کردن 9 هزار مشتری جدید به این بخش بوده و در بخش کسب و کارهای متوسط، بزرگ و بسیار بزرگ نیز این شرکت در سال گذشته شاهد رسیدن به مرز 9 هزار مشتری بوده است. در نمودار پائین میتوانید سهم بازار اعلام شده از سوی این شرکت را نظاره کنید.
مهدی امیری همچنین افزود: عبور تعداد مشتریان «راهکاران» از مرز 1000 مشتری و موفقیت در استقرار و راهاندازی این سیستمها برای مشتریان، نشان میدهد که این محصول پاسخگوی نیازهای اکثر صنایع هست و بازار هدف درستی برای آن انتخاب شده است.
وی در ادامه با اشاره به اصلیترین دستاوردهای این شرکت در سال 1394 آنها را شامل حفظ ثبات اقتصادی علیرغم شرایط دشوار حاکم بر اقتصاد کشور، کسب ۱۲۰ میلیارد ریال از محل 20 قرارداد فروش بزرگ، تکمیل سبد محصولات همکاران سیستم درقالب یک ERP ایرانی و افزایش تعداد مشتریان و حجم فروش راهکاران، افزایش تعداد کانالهای فروش توسط شرکت توسعه شبکه فروش و همچنین ارتقای سیستمهای ۱۱۰ مشتری به محصولات راهکاران دانست.
در ادامه این نشست خبری محمود نظاری، رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم در پاسخ به سوالی در خصوص جذب سرمایه خارجی در این شرکت با اشاره به افزایش مذاکرات با شرکتهای خارجی پس از تصویب برجام تاکید کرد که همکاران سیستم در این خصوص با 5 شرکت برتر صنعت آیتی در جهان مذاکره داشته اما همکاران سیستم به دنبال کسب نمایندگی این شرکتها نیست و تاکید این شرکت بر یافتن شریک استراتژیک و صاحب فناوری برای باز کردن پای همکاران سیستم به بازارهای جهانی است.
بنیانگذار همکاران سیستم با اشاره به سطح توانائیهای این شرکت تاکید کرد که وضعیت همکاران سیستم همواره در هنگام مذاکرات باعث شگفتی طرفهای خارجی شده و این شرکتها دریافتهاند که با شراکت با همکاران سیستم میتوانند در مدت زمان کوتاهتری جایگاه خود در بازار ایران را پیدا کنند و با توجه به سطح این شرکت در حال تدوین یک مدل جدید از همکاری برای شراکت با همکاران سیستم هستند.
وی در ادامه با انتقاد از نحوه مذاکره رگولاتوری با شرکتهای خارجی تاکید کرد که در تمام دنیا، رگولاتوری قوانین سختگیرانه خود را برای حضور شرکتهای خارجی دارد و در ایارن نیز رگولاتوری باید برای مذاکره با شرکتهای خارجی از شرکتهای خصوصی و داخلی کشور مشاوره بگیرد.
وی به عنوان مثال به شرایط چین برای ورود رسمی مایکروسافت به این کشور و حتی شرایط اتحادیه اروپا برای گوگل اشاره کرد و تاکید کرد: رگولاتوری هیچ سند مدونی در این بخش و برای پس از شرایط رفع تحریم نداشته و در صورت وجود چرا نباید عموم مردم به این سند دسترسی داشته باشند؟ این سند نمیتواند محرمانه باشد و باید عموم مردم از آن اطلاع داشته باشند.
محمود نظاری افزود: رگولاتوری تاکنون از همکاران سیستم به عنوان بزرگترین شرکت نرمافزاری ایران در این خصوص و اینکه چگونه منافع مشتریان ایرانی در هنگام حضور شرکتهای خارجی تضمین شود مشورت نگرفته است. ما مذاکره شرکتهای خارجی با رگولاتوری را تنها هنگامی که با این شرکتها در حال مذاکره هستیم متوجه میشویم و این جای تعجب دارد!