نوکیا رسما شرکت Withings سازنده ابزارهای تندرستی را تصاحب کرد

شرکت فرانسوی Withings که سازنده ابزارهای هوشمند سلامتی است از اکنون دیگر تحت تملک کامل نوکیا قرار دارد.

1

نوکیا در چند سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را تحمل کرده است و مدتی بود که خبر زیادی از این شرکت فنلاندی محبوب به گوش نمی‌خورد؛ با این حساب می‌توان گفت طرفداران نوکیا به نوعی دلشان برای محصولات هوشمند این شرکت تنگ شده است.

از قرار معلوم نوکیا هم دوباره هوس مطرح شدن در بازار را دارد و به همین منظور شاهد خرید شرکت فرانسوی Withings از جانب نوکیا هستیم. حدود یک ماه پیش خبرهایی مبنی بر تصمیم نوکیا برای خرید Withings منتشر شد، مبلغ مورد توافق هم ۱۷۰ میلیون یورو اعلام شده بود حالا ظاهرا این دو شرکت فرانسوی و فنلاندی بر سر چند و چون این معامله زیاد با هم چک و چانه نزده‌اند چرا که یک ماه بعد از صحبت‌های خرید Withings شاهد خبرهای رسمی انجام این معامله هستیم.

اگر طرفدار ابزارهای تندرستی هوشمند هستید به احتمال زیاد نام Withings به گوش شما خورده است، این شرکت فرانسوی تمرکز ویژه‌ای در ساخت ابزارهای هوشمند تندرستی دارد و از ترازوی هوشمند گرفته تا دستبند‌های تندرستی هوشمند را تولید می‌کند. پس از انجام این معامله نیز انتظار داریم Withings به زیر مجموعه‌ای از واحد سلامتی دیجیتال نوکیا تبدیل شود. جالب اینجاست که مدیر عامل Withings، آقای سِدریک هاچینگز (Cédric Hutchings) به سمت ریاست واحد تجهیزات دیجیتال سلامتی نوکیا منصوب شده است.

هواداران نوکیا به خوبی خاطرشان هست که مایکروسافت دو سال پیش واحد گوشی‌های همراه نوکیا را به مبلغ ۷.۲ میلیارد دلار خریداری کرد. در مدت این دو سال در صنعت موبایل اتفاق‌های زیادی افتاد و خرید واحد موبایل نوکیا برای مایکروسافت آمد نداشت. از طرف دیگر کاملا مشخص است که نوکیا قصد دارد دوباره خود را در صنعت فناوری‌های نوین مطرح کند، بد نیست بدانید نوکیا به غیر از خرید Withings، چندی پیش نیز حضور خود را در دنیای واقعیت مجازی با دوربین واقعیت مجازی حرفه‌ای OZO 360 اعلام کرد.

به این ترتیب انتظار می‌رود در آینده نزدیک نیز شاهد دستبند و محصولات هوشمند سلامتی Withings با برند نوکیا در بازار باشیم. نوکیا قرار است در تاریخ ۲۰ خرداد ماه مراسمی را درسان‌فرانسیسکو برگزار کند و با این حساب بدون شک در این تاریخ خبرهای بیشتری از محصولات و برنامه‌های بعدی نوکیا خواهیم شنید.

cnet.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. نوکیا لومیا 920 می‌گوید

    زیرک ترین شرکتی که تا حالا دیدم همین نوکیاست…
    لامصب اپل و گوگل و خیلی از شرکت های بزرگ دیگه به زیرکی نوکیا نیستن…
    به امید قدرت گرفتن نوکیا…