این اولین خودرو جگوار برای مسابقات فرمول E است

مسابقات فرمول E عمر چندانی ندارد و شرکت‌های تولید کننده خودرو سلا‌نه‌سلانه اتومبیل‌های مسابقه‌ای الکتریکی خود را آماده می‌کنند، با خبر شدیم جگوار هم با معرفی اولین خودرو مسابقه‌ای الکتریکی خود به جمع یکه‌سواران مسابقات فرمول E پیوست.

0

مجله معتبر خودرو Autosport اولین تصاویر از خودرو الکتریکی فرمول E جگوار را منتشر کرد. همان‌گونه که اشاره شد، مسابقات فرمول E عمر چندانی ندارد و تاکنون تنها دو فصل شاهد برگزاری این مسابقات بوده‌ایم؛ با این حساب در پاییز امسال که آغاز فصل سوم مسابقات فرمول E است، خودرو الکتریکی جگوار هم حضور خواهد داشت. بد نیست بدانید جگوار میانه خوبی با سری مسابقات فرمول وان هم ندارد و دوازده سالی می‌شود که این شرکت انگلیسی در مسابقات فرمول وان غیبت دارد.

Jaguar's-Formula-E-car-02

تصاویر این خودروی الکتریکی مسابقه‌ای جدید جگوار در پیست اتوموبیل‌رانی Mallory Park Racing Circuit گرفته شده است، این پیست حدود یک ساعت با مقر اصلی جگوار فاصله دارد. از لحاظ طراحی نیز در این خودرو شاهد رعایت تمامی معیارهایی هستیم که در سایر خودروهای مسابقه‌ای فرمول E شاهد آن بودیم.

جالب است بدانید که خودروهای این سری مسابقات همگی با یک بدنه مشخص و ثابت به رقابت می‌پردازند و سازندگان تنها حق دارند امکانات موتوری داخل خودرو را تغییر دهند. با این حساب جگوار هنر خود را در قسمت‌های تعلیق سیستم‌ سوخت‌رسانی، جعبه دنده و گیربکس این خودرو خرج کرده که این قسمت‌ها هم از نظر پنهان است و نمی‌توان فعلا در این خصوص قضاوت کرد. البته با توجه به اینکه سالیان سال از حضور جگوار در مسابقه‌های فرمول وان می‌گذرد بدون شک تیم مهندسین سازنده این خودرو تمامی تلاش خود را برای رونمایی از خودرو الکتریکی مسابقه‌ای جدید جگوار به خرج داده‌اند.

به لحاظ رنگ‌ هم جگوار این خودروی مسابقه‌ای خود را خاکستری تیره رنگ‌آمیزی کرده است و هشتگ JaguarElectrifies# به رنگ آبی مایل به سبز در کنار خودرو نمایان است. مجله Autosport مدعی است که جگوار در حال حاضر رنگ‌آمیزی کامل این خودرو را به نمایش نگذاشته است و در فصل دوم مسابقات فرمول E که حدود یک ماه دیگر در لندن برگزار می‌شود طراحی و رنگ‌آمیزی کامل این خودرو را رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود تیم رانندگی این خودروی جگوار را نیز همانند سایر تیم‌ها، دو راننده تشکیل دهد که البته در حال حاضر خبری از انتشار نام این راننده‌ها منتشر نشده است. در این بین گفته می‌شود که سَم‌ بِرد (Sam Bird) راننده فعلی تیم DS Virgin Racing فرمول E در فصل جدید رخت یکی از این رانندگان جگوار را بپوشد.

گفتیم که جگوار چند سالی است از مسابقات فرمول یک فاصله گرفته است و به همین منظور برای حضور پر قدرت در مسابقات فرمول E، از تیم Williams Advanced Engineering برای ساخت خودرو مسابقه‌ای جدید خود مشاوره گرفته‌اند. بد نیست بدانید تیم Williams در ساخت اولین خودروهای فرمول E نقش بسزایی داشته است؛ اکنون نیز این گروه در تامین باتری‌های مخصوص این خودروهای الکتریکی برای حضور در فرمول E کمک می‌کند. به هر ترتیب باید گفت حضور در این مسابقات از جانب جگوار با توجه به سابقه‌ای که از این شرکت سراغ داریم اقدامی جسورانه به نظر می‌رسد. احتمال می‌رود که جگوار در حال ساخت خودروی الکتریکی مخصوص رانندگی در جاده‌های شهری باشد و این مسابقات می‌تواند اثر تبلیغاتی خوبی برای خودروی الکتریکی جگوار داشته باشد.

Jaguar's-Formula-E-car-01

از طرف دیگر گفته می‌شود که خودروی الکتریکی شهری جگوار هنوز در مراحل اولیه ساخت خود به سر می‌برد و این خودرو الکتریکی مسابقه‌ای می‌تواند درس‌هایی زیادی را به مهندسین جگوار برای ساخت خودرو الکتریکی شهری این شرکت به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که مسابقات فرمول E هم به نوعی شرکت‌ کنندگان را به ارتقا خودروهای حاضر در این مسابقه ترغیب می‌کند، در فصل دوم مسابقات فرمول E، به سازندگان خودروهای حاضر اجازه داده می‌شود تا با تیم رانندگی در خصوص ارتقا کیفی قطعات به کار گرفته شد در خودروهای الکتریکی مسابقه‌ای همکاری داشته باشند.

این حرکت بیانگر علاقه ترتیب دهندگان مسابقه فرمول E برای ارتقای کیفی خودروهای حاضر در این مسابقه است. در حال حاضر تیم‌های جگوار، Citroën DS، Mahindra، آئودی، رنو و مک‌لارن در فصل جدید مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول E حضور خواهند داشت. صحبت‌هایی نیز در خصوص حضور تیم‌های بی‌ام‌دبلیو و نیسان در این مسابقات به گوش می‌رسد. با این حساب باید دید جگوار که چندین سال است در مسابقات فرمول وان غیبت کبری دارد با خودروی الکتریکی خود چگونه در مسابقات فرمول E به مصاف رقبا خواهد رفت.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.