مسدود شدن فیس‌بوک در ویتنام در جریان بازدید اوباما از این کشور

به نقل از رویترز و بر اساس گزارش دو سازمان فعال مدنی ویتنام، در جریان سفر سه روزه‌ی بارک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور مقامات مسئول برای جلوگیری از شورشِ مخالفان سیاسی دسترسی به فیس‌بوک را مسدود کردند.

0

سازمان حقوق بشرِ “اکسس ناو” و سازمان دموکراسی‌خواهِ “ویت تان”  بر اساس گزارشاتی که از سراسر کشور جمع‌آوری کردند به این نتیجه رسیدند که دسترسی به شبکه اجتماعی فیسبوک از یکشنبه تا چهارشنبه محدود یا بطور کامل مسدود شده بود.

رویترز در این باره می‌گوید، مسدود کردن فیس‌بوک بخشی از استراتژی گسترده‌ترِ ویتنام در جهت توقف استفاده‌ی فعالان سیاسی از آن برای برپایی تظاهرات در کشور است. پیش از این نیز در ماه مه و در خلال پدیدار شدن حجم انبوهی از ماهیان مرده در ساحل این کشور و سرکوب اعتراضات مردم نسبت به آلاینده‌های زیست‌محیطی چندین بار این شبکه را مسدود کرد.

obama-vietnam

روز یکشنبه نیز در جریان درخواست تحریم انتخابات پارلمانی از سوی گروه‌های طرفدار دموکراسی در این کشور دسترسی به فیس بوک مختل شد.

کشورهای مصر، چین و بنگلادش نیز برای توقف ناآرامی‌های سیاسی این شبکه اجتماعی را مسدود کرده بودند. یک شهروند ویتنامی به وبسایت Engadget گفت قطع شدن اینترنت و مسدود شدن فیس‌بوک در جریان افزایش تنش‌ها و در کل قطع یک شبکه اجتماعی در کشور امری عادی است و شهروندان متوجه می‌شوند که اتفاقی افتاده و باید اخبار را دنبال کنند!

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.