فاکس‌کان 60 هزار نفر از پرسنل خود را با روبات‌ها جایگزین می‌کند

افرادی که فناوری‌های جدید را دنبال می‌کنند به خوبی می‌دانند که شرکت‌های بزرگ تمایل زیادی برای استفاده از روبات‌ها به جای کارگران فعلی خود دارند، فاکس‌کان هم که این روزها تغییرات زیادی را شاهد هست تصمیم گرفته تا ۶۰ هزار نفر از پرسنل خود را با روبات‌ها جایگزین کند.

0

رویای به خدمت گرفتن روبات‌ها مدتی است که جامه عمل پوشیده و شاهد حضور روبات‌های ساخت دست انسان در کارخانه‌ها‌ی گوناگون هستیم، این خبر طی صحبت‌های یکی از مقامات ارشد دولت  چین مطرح شد. وی در صحبت‌های خود متذکر شد که فاکس‌کان نیروی کار خود را از ۱۱۰ هزار نفر به ۵۰ هزار نفر کاهش خواهد داد. این امر به لطف خدمت گرفتن روبات‌ها در کارخانه‌های فاکس‌کان میسر شده است.

روزنامه South China Morning Post نیز این خبر را تایید کرده است و در گزارشی عنوان کرده که لشکر روبات‌ها به فکر تصاحب شغل کارگران هستند. فاکس‌کان نقش بسیار مهمی در صنعت موبایل دارد، ممکن است این شرکت به صورت مستقل گوشی تولید نکند؛ اما بد نیست بدانید قسمت‌ اعظم قطعات گوشی‌های سامسونگ و اپل ساخت دست کارگران کارخانه‌های فاکس‌کان است. در حالی که در گزارش‌های مختلف رسما اعلام شده که این نیروها جای خود را به روبات‌ها خواهند داد؛ اما فاکس کان این امر را تکذیب کرده است.

در همین راستا یکی از مدیران ارشد فاکس‌کان طی صحبتی به بی‌بی‌سی گفته است که این شرکت قصد دارد تا مهندسی روباتیک و سایر فناوری‌های جدید ساخت کالا را در کارخانه‌های خود به کار گیرد تا از انجام کارهای تکراری توسط کارگران جلوگیری شود؛ وی مدعی شد کارگران فاکس‌کان پس از گذراندن برنامه‌های آموزشی خواهند توانست در سایر قسمت‌های فاکس‌کان نظیر واحد تحقیق و توسعه به انجام وظیفه بپردازند. این مدیر ارشد تاکید کرد که فاکس‌کان به فرآیند گسترش و بهبود اتوماسیون کاری در کارخانه‌های خود ادامه خواهد داد و از طرف دیگر هم سعی خواهد کرد تا نیروی‌ کار خود را حفظ کند.

به این ترتیب فاکس‌کان قصد دارد جلوی نگرانی کارگران را در خصوص از دست دادن شغل خود بگیرد؛ اما در این بین کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قضیه حذف کارگران فاکس‌کان به این راحتی‌ها هم نیست و افراد زیادی در این بین صدمه خواهند دید.

حضور روبات‌ها در کارخانه‌ها رفته‌رفته باعث افزایش بیکاری در جهان شده است. حدود شش سال پیش کاخ سفید طی گزارشی محاسبه کرد، هر کارگری که در آمریکا کمتر از ۲۰ دلار در ساعت درآمد دارد با خطر ۸۳ درصدی جایگزین شدن وی با روبات‌ها روبرو است. با این حساب حتی کارگرانی که ساعت ۴۰ دلار درآمد دارند نیز در حاشیه امنی زندگی نمی‌کنند و ۳۱ درصد احتمال دارد که در آینده نزدیک روبات‌ها جای آنها را بگیرند. فرآیند اتوماسیون صنعتی در حال حاضر در رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد آغاز شده است.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد در پایان باید گفت آینده‌ای خوبی برای کارگران کارخانه‌ها پیش بینی‌ نمیشود و امیدواریم صاحبان صنایع بزرگ شرایطی را مهیا کنند تا در کنار حفظ شغل کارگران شاهد حضور روبات‌ها در کارخانه‌ها باشیم.

androidauthority.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.