سونی بیش از ۴۰ میلیون کنسول پلی‌استیشن 4 فروخته است

طبق اعلام سونی، این شرکت توانسته در مجموع چیزی بیش از چهل میلیون دستگاه PlayStation 4 بفروشد؛ یعنی بیش از دو برابر فروش Xbox One مایکروسافت.

0

شرکت سونی به تازگی خبر از رسیدن به هدف جدیدی داده و عنوان کرده توانسته تاکنون در کل ۴۰ میلیون دستگاه پلی‌استیشن ۴ به فروش برساند و می‌گوید تا آوریل سال آینده میلادی (تقریبا ابتدای سال 1396) ۲۰ میلیون دیگر هم به این عدد افزوده خواهد شد.

تعداد PS4های فروخته شده در سال‌های مالی ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به ترتیب ۷.۵، ۱۴.۸ و ۱۷.۷ میلیون دستگاه بوده است که با جمع این اعداد به همان عدد اعلام شده توسط سونی یعنی چهل میلیون دستگاه خواهیم رسید. یعنی در واقع تا پایان سال مالی ۲۰۱۵، یعنی ۳۱ مارس ۲۰۱۶، مجموعاً چهل میلیون دستگاه فروخته شده. قطعاً از آخر مارس تا امروز هم به تعداد آن‌ها اضافه شده و برای همین می‌گوییم «بیش از چهل میلیون دستگاه».

با وجود اینکه مایکروسافت روند اعلام تعداد فروش دستگاه‌های خود را متوقف کرده و دیگر این تعداد را اعلام رسمی نمی‌کند، امّا کارشناسان می‌گویند تعداد فروش Xbox Oneهای مایکروسافت در کل چیزی کمتر از ۲۱ میلیون دستگاه است که با این حساب یعنی سونی ۲ به ۱ از رغیب امریکایی خود جلوتر است.

شایعه شده که سونی می‌خواهد در E3 امسال که چند هفته‌ی دیگر برگزار می‌شود، نسخه‌ای تقویت‌شده از PlayStation 4 را معرفی کند که گفته می‌شود پسوند Neo را با خود یدک خواهد کشید. این نسخه‌ی بهبود یافته می‌تواند بازی‌هایی با کیفیت 4K را نیز اجرا کند. معرفی و عرضه‌ی این نسخه‌ی جدید احتمالاً یکی از دلایلی‌ست که کارشناسان سونی پیشبینی فروش ۲۰ میلیون دستگاه PS4 دیگر تا پایان سال مالی جاری کرده‌اند.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.