این مازراتی اولین خودرو اندرویدی واقعی در جهان است

اندروید سلانه‌سلانه راه خود را به خودروهای هوشمند جدید باز می‌کند و در این بین شاهد مازراتی هستیم که گفته می‌شود اولین خودروی اندرویدی واقعی جهان است.

1

این روزها خودروهای تراز اول قادر هستند از ویژگی‌های اندروید بهره بگیرند، این امکان با تعبیه کردن پلتفرم Android Auto میسر شده است، در مراسم Google I/O 2016 نیز گوگل شاهد به خدمت گرفتن Android Auto در خودرو مفهومی مازراتی از جانب گوگل بودیم. به این ترتیب می‌توان گفت این خودرو مازراتی اولین خودروی اندرویدی واقعی جهان است.

ناگفته نماند که در حال حاضر خودروهای زیادی از Android Auto بهره می‌برند اما تعاملی که بین اندروید و خودرو برقرار می‌شود تنها در ارتباط اپلیکیشن‌ها و نمایش‌ آنها در صفحه‌نمایش ختم می‌شود. در این بین داستان مازراتی مفهومی که در مراسم Google I/O 2016 شاهد آن بودیم تفاوت دارد. این خودرو به صورت کامل از اندروید بهره می‌برد.

maserati-android

صفحه‌نمایش با کیفیت 4K که در داشبورد این خودرو تعبیه شده تنها وظیفه نمایش اعلان‌های اندروید را از روی گوشی به عهده ندارد و قادر است با استفاده از رابط کاربری هوشمندی که در اندروید N تعبیه شده به تجهیزات اصلی خودرو دسترسی داشت.

با این حساب از همان‌ صفحه‌نمایشی که تاکنون رانندگان با استفاده از Android Auto قادر بودند موسیقی دلخواه را اجرا کرده یا تماس تلفنی برقرار کنند، اکنون قادر هستند وضعیت گردش هوا در داخل خودرو را بررسی کنند و حتی صندلی‌های این خودروی مفهومی مازراتی که امکان لرزش دارند را تنظیم کنند.

در این داشبورد هوشمند 5 ویژگی اصلی به چشم می‌خورد:

  • امکان ناوبری
  • برقراری تماس تلفنی
  • صفحه‌نمایش اصلی (Home Screen)
  • سیستم پخش صوتی و تصویری
  • اپلیکیشن‌های سیستمی

در صفحه‌نمایش اصلی شاهد اپلیکیشن‌های مختلفی هستیم که به راحتی قابل انتخاب‌اند، دسترسی به امکاناتی نظیر لیست تماس‌هایی که تاکنون گرفته شده، مسیرهای انتخابی و سایر اطلاعات به راحتی انجام می‌شود. ناگفته نماند که به اپلیکیشن‌هایی نظیر اسپاتی‌فای، گوگل پلی‌موزیک و پاندورا به راحتی از طریق کنسول Android Auto دسترسی پیدا خواهید کرد.

صفحه‌نمایش تعبیه شده در داشبورد این خودروی مفهومی مازراتی، ۱۳ اینچ است، به این ترتیب تعامل با آن در حین رانندگی بسیار راحت و دلچسب است، از طرف دیگر بررسی و مطالعه نقشه‌ها نیز در حین رانندگی در این صفحه‌نمایش به راحتی انجام می‌شود. لازم به ذکر است که قلب Android Auto را چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۸ به تپش وامی‌دارد.

ناگفته نماند تمامی این موارد که در خودرو مفهومی مازراتی شاهد آن هستیم به صورت آزمایشی تعبیه شده‌اند و در حال حاضر هیچ خودرویی در بازار از امکانات Android Auto تا به این حد استفاده نمی‌کند؛ اما انتظار داریم تا نهایتا در سال آینده شاهد به کارگیری کامل سیستم‌عامل هوشمند خودرو اندروید در خودروهای تراز اول باشیم.

phandroid.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. کُر لـــر می‌گوید

    این که چیزی نیست
    شاید باورتون نشه ولی
    ما
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    پراید داریم!!