اپل یک میلیارد دلار در استارتاپ Didi Chuxing بزرگترین رقیب چینی Uber سرمایه‌گذاری کرد

اپل بعد از آمریکا روی چین به عنوان دومین بازار بزرگ خود حساب می‌کند و به همین منظور شاهد سرمایه گذاری یک میلیاری اپل در استارتات Didi Chuxing هستیم، بد نیست بدانید این استارتاپ بزرگ‌ترین رقیب چینی Uber است.

0

تیم کوک، مدیر عامل اپل، اخیرا طی صحبت‌هایی با خبرگزاری رویترز از برنامه‌های بلند مدت این شرکت در چین خبر داد. این مدیر ارشد مدعی شد هدف آنها شناخت بهتر بازار چین به عنوان دومین بازار بزرگ‌ بعد از آمریکا است. به همین منظور اپل سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک مختلفی را در چین خواهد داشت.

تیم کوک در صحبت‌های خود از اطمینان اپل نسبت به بازگشت سرمایه‌ای که در چین هزینه می‌شود سخن به میان آورد. همان‌گونه که در بالا هم اشاره شد یکی از این سرمایه گذاری‌ها بر روی شرکت چینی Didi است. کوک مدعی شد شرکت Didi به تقویت نوآوری در جامعه توسعه‌دهندگان iOS در چین کمک می‌کند.

این مدیر بلند پایه در صحبت‌های خود تاکید کرد که تحت تاثیر عملکرد مثبت تیم مدیریتی Didi قرار گرفته و امیدوار است با کمک اپل رشد بیشتر این شرکت را در آینده شاهد باشد. از طرف دیگر مدیر عامل Didi، آقای چِنگ وی (Cheng Wei)، سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری اپل را برای شرکت خود که تنها چهار سال بیشتر از عمرش نمی‌گذرد حرکتی روحیه بخش دانست.

وی مدعی شد شرکت Didi تاکنون چنین سرمایه‌ هنگفتی را جذب نکرده است. شرکت Didi Chuxing که پیش از این در چین با نام Kuaidi شناخته می‌شد در حال حاضر بزرگترین سرویس خدمات تاکسی را در چین ارائه می‌دهد و حدود ۸۷ درصد از این بازار را در اختیار خود دارد، به این ترتیب Uber این شرکت را رقیب جدی برای خود در چین می‌داند.

این شرکت چینی در بیشتر از ۴۰۰ شهر شعبه دارد و ۳۰۰ میلیون چینی از خدمات حمل و نقل Didi استفاده می‌کنند. شرکت Didi مدعی است روزانه به بیشتر از ۱۱ میلیون نفر خدمات می‌دهد. در این بین اپل تاکنون علاقه چندانی به صنعت حمل و نقل نشان نداده است، اما گفته می‌شود که در حال ساخت خودروی مخصوص به خود است. از طرف دیگر سیستم هوشمند CarPlay اپل نیز ارتباط مستقیمی با آیفون دارد، این سیستم هوشمند فرآیند رانندگی هوشمندی را در حین رانندگی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

تیم کوک در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد که حضور اپل در صنعت حمل و نقل به همین جا ختم می‌شود و با این حساب باید دید در آینده به چه صورت شاهد سرویس‌های اپل در این صنعت خواهیم بود.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.