موزه علم لندن نخستین روبات انگلیس در تاریخ را بازسازی می‌کند

مسئولین موزه علم لندن تصمیم گرفته اند نخستین روبات انسان نمای ساخت انگلیس را با نام اریک بازسازی کنند.

0

“Eric” نام نخستین ربات انسان نمای ساخت انگلیس است که توسط سربازانی به نام های  ویلیام ریچارد و آلبرت هربرت رفل در حین جنگ جهانی اول در سال 1982 ساخته شد.

البته اریک را در واقع می‌توان یک ماشین عظیم جثه خشن پوشیده شده از آلومینیوم دانست که توانایی ایستادن، حرکت دادن دستان و سر داشت. حرکات این ربات از طریق اتصال کنترل از راه دور انجام می‌شد و یا به‌صورت مستقیم از فرمان‌های صوتی پیروی می‌کرد.

نخستین روبات انگلیسی صرفاً جنبه سرگرمی داشت و برای اولین بار از آن در نمایشگاه Society of Model Engineers شهر لندن مشاهده شد. البته بعد از آن اریک که فناوری زمانه خود بود به دیدار سیاستمداران و افراد مشهور در سرتاسر جهان رفت؛هرچند که این شهرت زیاد دوام نیاورد زیرا در حین انجام یکی از همین سفرهای بین‌المللی اریک بدون هیچ اثری ناپدید شد.

ericmuseum

برخی بر این باور بودند که اریک گم یا نابود شده بود و برخی هم احتمال دزدیده شدن آن را می‌دادند؛ در هر حال مدیران موزه لندن تصمیم گرفته‌اند با توجه به تصاویر به جا مانده از این ربات، اریک را بار دیگر بازسازی کنند. طبق اظهارات جایلز واکر، اتمام پروژه بازسازی نخستین روبات انگلیسی چند ماه به طور خواهد انجامید و این امکان نیز وجود دارد که نسخه‌ای ارتقا یافته از اریک با همان شکل و شمایل نیز ساخته شود.

البته مدیران موزه تخمین زده‌اند که این بازسازی نیاز به بودجه 50,551 دلاری دارد که قرار است توسط استارتاپ کیک استار تأمین مالی شود. البته ناگفته نماند که به اسپانسر اصلی این پروژه قرار است بلوزهایی با تصویر اریک و فیلم پشت صحنه ساخت این ربات هدیه داده شود. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش رود، اریک 2016 در ماه اکتبر معرفی خواهد شد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.