قابلیت ذخیره انرژی در نسخه جدید مرورگر اپرا شارژ باتری لپ‌تاپ شما را تا 50 درصد بیشتر حفظ می‌کند

اپرا همیشه پیشتاز فناوری‌های جدیدی برای مرور وب است، این‌بار نیز این شرکت مدعی است نسخه دسکتاپ مرورگر وب اپرا باتری لپ‌تاپ را تا ۵۰ درصد بیشتر حفظ می‌کند.

0

این ویژگی در آخرین نسخه توسعه‌دهندگان اپرا با دستکاری در نحوه نمایش صفحه‌های وب‌سایت، فعالیت تب‌های مختلفی که باز است و نحوه اجرای فایل‌های ویدئویی میسر شده است.

در آزمایشی که اپرا از این ویژگی جدید به نمایش گذاشت شاهد هستیم لپ‌تاپی که به ویندوز ۱۰ مجهز بود توانست سه ساعت بیشتر با مرورگر جدید اپرا به گشت و گذار در اینترنت بپردازد. این میزان برتری کامل نسخه جدید مرورگر اپرا را از لحاظ مصرف انرژی با نسخه‌های سابق مرورگر اپرا و کروم نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که میزان مصرف کم باتری در حین مرور صفحه‌های وب بسته نوع صفحه‌ای که در حال مشاهده آن هستیم فرق می‌کند، برای نمونه صفحه‌هایی هستند که در آنها موسیقی یا فیلم پخش می‌شود، با این حساب کاملا مشخص است که این صفحه‌ها انرژی بیشتری از لپ‌تاپ را می‌گیرند.

از طرف دیگر به این نکته نیز باید اشاره کرد که بهینه‌سازی مصرف انرژی باتری توسط مرورگرها امر چندان جدید و تازه‌ای نیست. در این زمینه برای نمونه می‌توان به مرورگر سافاری اپل اشاره کرد.

در نسخه‌ OS X Yosemite شاهد تمرکز اپل برای افزایش مدت زمان مصرف باتری در حین مرور صفحه‌های اینرنتی با مرورگر سافاری بودیم. با در نظر گرفتن تمامی این موارد باز هم باید ویژگی جدید حفظ بیشتر شارژ باتری را در نسخه جدید مرورگر اپرا به فال نیک گرفت چرا که گاهی اوقات در حین مرور صفحه‌های اینترنتی با کاهش شارژ روبرو می‌شویم و در این مواقع امکان تعبیه شده در نسخه جدید اپرا می‌تواند مشکل گشا باشد.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.