اپل می‌گوید هیچ برنامه‌ای برای توقف دانلود آهنگ‌های فروشی در آی‌تونز ندارد!

با توسعه زیر ساخت شبکه‌ اینترنت پهن باند موبایلی، اغلب کاربران کشورهای توسعه یافته ترجیح می‌دهند به جای پر کردن فضای ذخیره‌سازی گوشی خود، به طور آنلاین و یا به اصطلاح استریم موزیک گوش دهند و این در حالی است که اپل همچنان معتقد است که دانلود آهنگ‌های فروشی در آی‌تونز همچنان مخاطبان خود را داشته و علی‌رغم شایعات قبلی این شرکت هیچ برنامه‌ای در جهت پایان دادن به قابلیت دانلود آهنگ‌ها در سرویس مذکور ندارد.

0

طی روزهای اخیر شایعاتی در رابطه با احتمال تغییر رویکرد اپل در زمینه امکان دانلود آهنگ‌های فروشی در آی‌تونز به گوش می‌رسید که برخی کاربران این سرویس را نگران کرد. حال به نظر می‌رسد این شایعات به طور کلی کذب بوده زیرا یکی از مدیران کوپرتینوها به نام ام نیومایر، ساعاتی پیش تصریح کرده است که شرکت متبوعش هیچ برنامه‌ای برای حذف قابلیت دانلود آهنگ‌های فروشی ارائه شده در آی‌تونز ندارد.

وی معتقد است که علی‌رغم افزایش طبع گوشی دادن به موزیک در حالت استریم، همچنان طیف وسیعی از کاربران ترجیح می‌دهند برای دانلود و حتی خرید دیسک‌های فیزیکی آهنگ‌ها هزینه صرف کنند.

riaa download sales

البته همان‌طور که در نمودار فوق نیز مشاهده می‌شود، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی RIAA، میزان هزینه‌ای که بابت دانلود قانونی آهنگ در ایالات‌متحده صرف می‌شود امسال به رقم 2.3 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال 2013 حدود 500 میلیون دلار کاهش یافته است.

در هر حال آن‌طور که مشخص است اپل نه تنها برنامه در جهت پایان دادن به قابلیت دانلود آهنگ به صورت قانونی از آی‌تونز ندارد، بلکه مشغول پیاده سازی راه کارهایی بر روی سرویس استریم موزیک جدید اپل موزیک نیز می‌باشد تا درآمد خود از این صنعت را بیش از پیش افزایش دهد.

recode

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.