چگونه وضعیت پشتیبانی گوشی خود از قابلیت ذخیره شارژ باتری Doze Mode اندروید مارشملو را آزمایش کنیم؟

همان‌طور که پیش‌تر بارها و بارها با شما همراهان فارنت در میان گذاشتیم، اندروید 6 مارشملو دارای حالت ذخیره‌سازی انرژی جدیدی تحت عنوان Doze است که در زمان عدم دسترس به پریز برق می‌تواند باعث افزایش طول عمر شارژ باتری گوشی همراه شود.

2

قابلیت ذخیره‌سازی انرژی جدید اندرویدی 6، Doze نام دارد که به نوعی دستگاه را در صورت عدم تحرک و فعالیت در طول یک دوره زمانی خاص به حالت اسند‌بای برده و تا زمانی که تغییری در آن ایجاد نشود باقی نگاه می‌دارد.

به عنوان مثال اگر شما صاحب تبلتی مجهز به اندروید مارشملو هستید و طی روز ممکن است به صورت رندم زمانی از آن استفاده کنید، اندروید 6 به صورت خودکار در زمان بی استفاده ماندن دستگاه تمامی اپلیکیشن‌های فعال را بسته که باعث می‌شود عمر باتری به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

علاوه بر این Doze Mode ارتباط دیتای دستگاه را در اوقاتی که کاربر از آن استفاده نمی‌کند را غیرفعال کرده و همچنین دسترسی به منابع سخت‌افزاری اپلیکیشن‌های از پیش تعریف شده را محدود می‌کند.

البته بدیهی است که استفاده از Doze Mode، مستلزم بهره‌مندی دستگاه شما از پلتفرم اندروید 6 مارشملو در کنار سنسورهای پیش نیاز می‌باشد، با این حال اگر هنوز منتظر انتشار این به‌روزرسانی هستید، قادر خواهید بود از طریق روشی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد دریابید گوشی شما پیش‌نیازهای لازم برای پشتیبانی از قابلیت ذخیره شارژ باتری Doze Mode دارد یا نه؟

بدین منظور ابتدا بایستی برنامه check doze که توسط گروه XDA-Devs’ ISDP توسعه یافته را از طریق این لینک دریافت و بر روی گجت قدرت گرفته از پلتفرم اندروید خود نصب نمایید.

رابط کاربری برنامه بسیار ساده بوده و در صفحه اصلی پیش‌نیازهایی که برای کارکرد صحیح قابلیت ذخیره شارژ باتری Doze Mode بایستی هر دستگاه داشته باشد نمایش داده می‌شود.

اگر گجت مورد نظر سنسورها، framework گوگل پلی و دیگر معیارهای اجرای کامل Doze Mode را دارا باشد در این قسمت به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد، با این حال اگر یکی از پارامترهای درخواستی وجود نداشته باشد بایستی به سمت استفاده از برنامه‌هایی با کارایی مشابه روی‌ آورید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ali می‌گوید

    کدوم لینک !؟
    گرفتی مارو؟

    1. محسن صحافی می‌گوید