سامسونگ قابلیت‌های جدید بیشتری را به اپلیکیشن رابط کاربری Good Lock اضافه کرد

اگرچه بسیاری از تاچ وایز به عنوان بهترین اینترفیس پلتفرم اندروید یاد می‌کنند، با این حال جالب است که بدانید سامسونگ به موازات تاچ وایز یک اپلیکیشن رابط کاربری دیگری به نام Good Lock را هم توسعه داده است.

0

سامسونگ اپلیکیشن Good Lock را به عنوان «رابط کاربری سیستمی پیشرفته سامسونگ» توصیف می‌کند که می‌تواند تعریف دقیقی هم باشد. این اپلیکیشن تنها یک لانچر نیست و بسیاری از المان‌های رابط کاربری را تغییر می‌دهد. Good Lock که در حال حاضر ظاهراً تنها با گلکسی اس 7 و اس 7 اج سازگار است و ماه گذشته شاهد انتشار نسخه اولیه آن بویدم، انتظار داریم در آینده نزدیک بتوانید آن را روی گلکسی نوت 5 و سری گلکسی اس 6 نیز نصب کنید.

Good-Lock-UI-quick-settings-840x472

در همین حال شرکت کره‌ای سامسونگ با توجه به بازخوردهای استفاده‌کنندگان این برنامه، ساعاتی پیش نسخه جدید  اپلیکیشن رابط کاربری Good Lock را با قابلیت‌های جدید بر روی استور Galaxy Apps قرار داد. به عنوان یک قابلیت پر مخاطب، کاربران در نسخه v24.0.8 اپلیکیشن رابط کاربری Good Lock به راحتی می‌توانند در بین اپلیکیشن‌های تازه خارج شده سوئیچ کنند.

Good-Lock-24.0.8-aadvanced-settings-and-recent-apps-without-app-tray-840x743

علاوه بر این یک دکمه دسترسی سریع به بخش تنظیمات دستگاه نیز بر روی نوار اعلانات تعبیه شده است. در سوی دیگر  Good Lock به شما اجازه پین یک اعلانیه و یا رد کردن آن با انجام سوایپ به سمت راست را می‌دهد. به طور کلی اعلان‌ها در Good Lock دسته‌بندی جداگانه‌ای دارند که اندکی از چینش اعلان‌ها در رابط کاربری پیش‌فرض سامسونگ پیچیده‌تر است. کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند ویجت‌های مورد علاقه‌ی خود را در صفحه‌ی قفل اضافه کنند و یا اپلیکیشن‌های پرکاربرد را در نوار پایینی آن جانمایی کنند.

Samsung-Good-Lock-UI-24.0.8--840x743

به نظر می‌رسد سامسونگ این رابط کاربری را صرفاً با توجه به پیشنهاد‌ها استفاده‌کنندگان آن توسعه می‌دهد، به طوری که اکنون لیست مشاهده کارتی و پیش‌نمایش هر برنامه در Good Lock تعبیه شده است. در ادامه می‌توانید لیست تغییرات اعمال شده در نسخه جدید اپلیکیشن رابط کاربری Good Lock را مطالعه نمایید.

  • اضافه شدن گزینه “حذف همه ” در بخش برنامه‌های استفاده شده اخیر
  • اضافه شدن دکمه “Mobile Data” در قسمت دسترسی سریع برای فعال کردن دیتا
  • اضافه شدن دکمه “Quick Connect” در قسمت دسترسی سریع
  • امکان شخصی‌سازی منوی استفاده از برنامه‌های پیش‌تر فعال بوده
  • نمایش دسته‌بندی شده اعلانیه‌های هر برنامه به صورت مجزا
  • اضافه شدن گزینه‌ای در جهت افزایش کنتراست آیکون برنامه‌ها برای پس‌زمینه‌های روشن
  • تغییر رنگ برخی آیکون‌های سیستمی از جمله آیکون نمایش داده شده در هنگام عدم احراز هویت از طریق سنسور اثرانگشت

همچنین در این نسخه از رابط کاربری جدید سامسونگ خطای استفاده نادرست از  SIP رفع گردید، مشکل عدم نمایش اعلانیه‌ها در قسمت لاک اسکرین، نویز ایجاد شده در هنگام باز شدن برنامه دوربین از قسمت دسترسی سریع، اطلاع‌رسانی‌های مکرر کمبود انرژی باتری و مشکلات مرتبط با بخش اپلیکیشن‌های تازه بسته شده همه و همه رفع گردیده است.

big-download-button

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.