واتس‌اپ نسخه دسکتاپ خود را برای ویندوز و مک معرفی کرد

دیروز واتس‌اپ اعلام کرد که نسخه دسکتاپ برنامه خود را برای ویندوز و مک آماده کرده است. این کمپانی متعلق به فیس‌بوک، گفته که برنامه‌اش به نوتیفیکیشن‌های دسکتاپ، شورت‌کات‌های کیبوردی بهتر و قابلیت‌های دیگر مجهز شده است. همچنین تمام پیغام‌ها با نسخه موبایل واتس‌اپ همگام‌سازی می‌شوند.

0

در ابتدای این هفته، تصاویر پخش‌شده نشان می‌داد که قرار است نسخه دسکتاپ به‌زودی منتشر شود و به کاربران اجازه ارسال پیغام و فایل از کامپیوتر را بدهد. نسخه دسکتاپ واتس‌اپ در کنار مسنجر فیس‌بوک که نسخه‌ای مستقل برای وب و کامپیوتر دارد قرار می‌گیرد.

این ابزار جدید دسترسی به سرویس را بیش‌ازپیش ممکن خواهد کرد و می‌تواند به رشد این برنامه سرعت دهد. واتس‌اپ تا الآن بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. ممکن است مسنجر فیس‌بوک هم به‌زودی به این میزان از کاربران برسد.

WA-Desktop_Mac-OS

نسخه دسکتاپ واتس‌اپ با کامپیوترهایی که از MacOS X 10.9، ویندوز 8 یا بیشتر از این‌ها استفاده می‌کنند، کار خواهد کرد. بعد از نصب برنامه باید کد QR نمایش داده‌شده در مانیتور را به کمک اپلیکیشن واتس‌اپ در گوشی خود اسکن کنید که در بخش Settings > WhatsApp Web قرار گرفته است. اگر کد QR شناسایی شود، در نسخه دسکتاپ تصدیق هویت خواهید شد. نسخه دسکتاپ واتس‌اپ برای همگام‌سازی پیغام‌ها به گوشی شما متصل می‌شود، پس باید انتظار انتقال اطلاعات پیوسته را داشته باشید و البته حجم انتقالی به میزان استفاده شما از برنامه بستگی دارد. کمپانی توصیه کرده که گوشی خود را به وای‌فای متصل نگه دارید.

نسخه دسکتاپ این برنامه اساساً تفاوتی با نسخه موبایل ندارد. می‌توانید به دنبال مخاطب‌های موردنظر خود برای برقراری ارتباط بگردید و اموجی‌ها یا فایل‌هایی را به پیغام‌هایتان ضمیمه کنید. حتی امکان استفاده از فرمان صوتی هم وجود دارد.

ارائه این برنامه تنها چند روز بعد از مواجه‌شدن کمپانی با مشکلات قانونی دسترسی به اطلاعات کاربری در برزیل صورت گرفت. یک قاضی در این کشور تابه‌حال دو بار سرویس مذکور را معلق کرده است و حتی حکم حبس یکی از مدیران اجرایی فیس‌بوک را در رابطه با درخواست دسترسی به سرویس مسیج‌های رمزگذاری شده واتس‌اپ در جریان تحقیقات مربوط به قاچاق مواد مخدر صادر کرد.

مطمئناً داشتن نسخه دسکتاپ واتس‌اپ برقراری ارتباط با نه‌فقط دوستان و عزیزان، بلکه همکاران و شرکای کاری را آسان‌تر خواهد کرد. مخصوصاً وقتی‌که پیام‌هایتان همگام می‌شوند. حالا با داشتن ابزاری در دسکتاپ، رقابت بین سرویس‌هایی نظیر مسنجر فیس‌بوک، اسکایپ و تلگرام در تعادل بیشتری ادامه خواهد داشت.

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.