مدیر الکترونیک آرتز معتقد است که در آینده دیگر کنسولی وجود نخواهد داشت

مدیر شرکت معتبر بازی سازی الکترونیک آرتس، آینده روشنی را برای کنسول‌های بازی پیش‌بینی نمی‌کند، این مدیر ارشد بر این باور است که در آینده نزدیک دیگر هیچ کنسولی وجود نخواهد داشت.

0

بازی‌های موبایل روز به روز در حال پیشرفت هستند و امروزه عناوین زیادی برای گوشی‌های همراه هوشمند وجود دارد که ساعت‌ها سر گیمرها را بند می‌کنند، با این حساب می‌توان گفت در بعضی موارد گوشی موبایل جایگزین کنسول بازی شده است به این ترتیب ممکن است زمانی فرا برسد که دیگر برای انجام عنوان بازی مورد علاقه خود دیگر حتی به کنسول و گوشی موبایل هم نیازی نباشد.

چند سال پیش مدیر عامل شرکت معتبر تولید کننده کارت‌های گرافیکی انویدیا پیش‌بینی کرد که در آینده شاهد حذف کنسول‌های بازی خواهیم بود،‌اخیرا نیز پیتر مور (Peter Moore) یکی از مدیران ارشد شرکت الکترونیک آرتس طی صحبت‌هایی از حذف کنسول‌ها در آینده نه چندان دور خبر داد.

این مدیر ارشد این صحبت‌ها را طی مصاحبه‌ای با Daily Orange مطرح کرد و مدعی شد بهترین گزینه برای انجام بازی در آینده، استریم کردن عناوین مختلف است. به این ترتیب ممکن است در آینده مفهوم چیزی که از کنسول سراغ داریم با کنسول‌های فعلی متفاوت باشد. در حین فرآیند استریم کردن بازی نیازی به کنسولی مجهز به سخت‌افزارهای فعلی نیست چرا که فرآیند پردازش بازی در سمت سرور انجام می‌شود.

مدیر عملیاتی شرکت بازی‌سازی الکترونیک آرتس مدعی شد فرآیند استریم بازی ممکن است در آینده تنها از طریق مانیتورهایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند صورت بگیرد. با این حساب اگر دو نفر از طرفداران بازی معروف Battlefield قصد به انجام این بازی داشتند کافی است تا پشت مانیتور خود بنشینند و از رقابت در دنیای Battlefield لذت ببرند.

در مجموع باید گفت پیش‌بینی انجام بازی‌های گرافیک بالا از طریق استریم کردن چندان مورد جدیدی نیست؛ اما این امر زمانی صورت می‌گیرد که بستر سخت‌افزاری این کار فراهم شده باشد.  با این حساب بعید به نظر می‌رسد تا چند سال آینده پیش‌بینی این مدیر ارشد الکترونیک آرتس جامه عمل به خود بپوشد.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.