نتایج یک تحقیق در استرالیا از عدم ارتباط میان استفاده از تلفن همراه و ابتلا به سرطان خبر دارد

سخن ابتلا به سرطان در هر محفل و انجمنی به گوش می‌رسد اما ظاهرا استفاده از گوشی‌ همراه ربطی به ابتلا به سرطان ندارد چرا که نتایج یک تحقیق در استرالیا از عدم ارتباط میان استفاده از گوشی همراه و ابتلا به سرطان حکایت دارد.

0

جالب است بدانید حدود هفت سال پیش صحبت‌ها در خصوص ارتباط استفاده از تلفن همراه و ابتلا به سرطان آنچنان بالا گرفت که در شهر سانفرانسیسکو تمامی گوشی‌های همراه با برچسبی حاکی از احتمال خطر ابتلا به سرطان به بازار روانه می‌شدند. در این برچسب‌ها تاکید شده بود که استفاده از گوشی همراه به دلیل وجود میدان الکترومگنت می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را بالا ببرد. این قانون به قدری جدی بود که تا سه سال پیش ادامه داشت، اما رفته رفته شاهد کاهش نگرانی‌ها هستیم.

جالب است بدانید بر اساس آمار پزشکی استرالیا که از سال ۱۳۶‍۱ تا ۱۳۹۲ جمع‌آوری شده میزان ابتلا افراد به سرطان مغز فرق چندانی نداشته است. این آمار دقیقا بازه زمانی را پوشش می‌دهد که گوشی‌های همراه هوشمند رشد چشمگیری داشتند. البته از آن زمان تاکنون سرطان مغز در بین آقایان رشد بیشتری داشته؛ اما در میان خانمها ثابت بوده است. لازم به ذکر است که این میزان افزایش مربوط به آقایان بالای ۷۰ سال است که با این حساب بعید به نظر می‌رسد به دلیل استفاده از گوشی همراه دچار سرطان شده باشند.

به این ترتیب با توجه به آمار پزشکی منتشر شده در استرالیا می‌توان گفت که هیچ ارتباطی میان استفاده از گوشی همراه و ابتلا به سرطان وجود ندارد؛ اما باز هم بدون شک صحبت‌ها در خصوص ابتلا به سرطان در اثر استفاده از گوشی‌های همراه هوشمند ادامه خواهد داشت.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.