هویت خالق بیت‌کوین سرانجام مشخص و تأیید شد

از زمان پیدایش بیت‌کوین به عنوان اولین پول بی‌پشتوانه دولتی کسی نمی‌دانست که خالق آن چه کسی است. حالا پس از چندسال هویت واقعی خالق بیت‌کوین که خود را با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» معرفی کرده بود مشخص شده است.

0

بیت‌کوین یک پول بدون پشتوانه دولتی است که به‌سبب غیرقابل ردگیری بودن تراکنش‌های آن میان خلافکاران نیز رواج زیادی داشته است. برخلاف چیزی که تصور می‌شد ساتوشی ناکاموتو در واقع اصلاً یک فرد ژاپنی یا آسیایی نیست و در واقع یک کارآفرین فناوری استرالیایی با نام «کریگ رایت» است. آقای رایت در مصاحبه با بی‌بی‌سی ادعا کرده که خالق بیت‌کوین است و برای اثبات ادعای خود مدارک فنی لازم را نیز ارائه کرده است. البته گفته می‌شود رایت به تنهایی عضو اصلی جامعه بیت‌کوین نیست و افراد دیگری نیز با او در خلق این واحد پولی همکاری داشته‌اند.

bitcoin

آقای رایت همچنین این ادعای خود را به مجلات معتبر The Economist و GQ نیز ارسال کرده هرچند که هنوز صحت آن به‌طور کامل آشکار نشده است. این وب‌سایت‌ها و مجلات در مورد ادعای رایت می‌گویند:

نتیجه‌گیری ما این است که آقای رایت ممکن است همان آقای ناکاموتو باشد اما پرسش اصلی کماکان پابرجاست. به نظر می‌رسد هیچ‌گاه نمی‌توان کاملاً از صحت ادعاهای او آگاه شده و خالق اصلی بیت‌کوین را با قطعیت اعلام کرد.

جالب است بدانید ارزش بیت‌کوین دائماً درحال تغییر بوده و این واحد پولی که در ابتدا ارزش چندانی نداشت در اوج خود و در اوایل سال 2014 میلادی بیش از 1100 دلار به ازای هر واحد ارزش داشت. هر بیت‌کوین در حال حاضر در حدود 453 دلار ارزش دارد و کارشناسان می‌گویند آشکار شدن هویت احتمالی خالق آن می‌تواند در افزایش ارزش این واحد پولی تأثیرگذار باشد. آقای رایت به‌شدت تأکید کرده که برای کسب شهرت و پول خودش را معرفی نکرده و هیچ‌گاه یک سنت را هم از نتیجه این عمل خود قبول نخواهد کرد.

ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.