لمس سه‌بعدی اپل را فراموش کنید؛ مایکروسافت در حال کار بر روی فناوری پیش‌لمسی است!

در فناوری لمس سه‌بعدی اپل می‌توانید با فشار دادن انگشت خود روی صفحه‌نمایش عملکردهای گوناگونی را اجرا کنید اما ظاهراً مایکروسافت یک فناوری جدید لمسی با نام Pre-Touch را در دست تولید دارد.

2

فناوری پیش‌لمسی یا Pre-Touch قرار است به‌طور کامل لمس کردن را از معادله حذف کند و امکاناتی را پیش از لمس صفحه فعال کند. بله این ویژگی را شاید ابتدا در گوشی Xperia Sola سونی‌اریکسون و پس از آن در بسیاری از پرچم‌داران سامسونگ با نام Air View دیده بودیم که با نگه‌داشتن دست با فاصله کمی از صفحه‌نمایش فعال می‌شد.

همان‌طور که در ویدئو می‌بینید صفحه‌نمایش مجهز به فناوری پیش‌لمسی می‌تواند وقتی نزدیک شدن انگشت شما را به صفحه ویدئوپلیر احساس کرد کنترل‌های ویدئو را ظاهر کند تا دیگر نیاز به یک‌بار لمس صفحه برای ظاهر شدن آن‌ها نباشد. الگوریتم جدید مایکروسافت تشخیص می‌دهد چه زمانی گوشی را در یک دست گرفته‌اید و با یک دست با آن کار می‌کنید و به همین دلیل کنترل‌ها و دکمه‌های صفحه‌نمایش را جوری خواهد چید که بتوانید به راحتی با یک‌دست به آن‌ها دسترسی داشته باشد. همچنین برخی ویژگی‌هایی که پیش از این در Air View گلکسی‌ها دیده بودیم نیز مانند پیش‌نمایش لینک‌ها و تصاویر در پیش‌لمس مایکروسافت گنجانده خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که این فناوری چه زمانی به گوشی‌های هوشمند ویندوزی یا اندرویدی خواهد رسید اما استفاده هوشمندانه‌تری از Air View سامسونگ (که دیگر در گوشی‌های این شرکت موجود نیست) می‌تواند تجربه کاربری بهتری را فراهم کند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    این خبر دیگه چی بود کی گفته داره روی این کار میکنه

    گوشی تو تصویر هم مکلارن 1030 هست که از تاچ سه بعدی و کاشی انفجاری ساپورت میکرد و متوقف شد

    1. بهزاد ایزدی فریمانی می‌گوید

      جملاتی که گفتین همش مال یک وبسایت دوسته، اما حقیقتا اینطور نیست
      به ویدئو که نگاه کنید متوجه میشید کاشی انفجاری جزئی از فناوری پیش‌لمسی که بنا به نزدیکی انگشت پدیدار میشه
      از طرفی نه این طرح، نه کاشی انفجاری متوقف نشده
      راجع گوشی هم هیچ اطلاعاتی مطرح نیست اما به نظر میرسه یک مدل توسعه دهنده باشه چون پنل نمایشگرش خاصه
      :)