سامسونگ از Tizen 3.0 در شهریور ماه رونمایی خواهد کرد

اگرچه سامسونگ در حال حاضر به عنوان فعال‌ترین تولیدکننده سازنده گوشی‌های هوشمند مبتنی بر پلتفرم اندروید شناخته می‌رود، با این حال جالب است که بدانید این شرکت کره‌ای به طور موازی در حال توسعه نسخه سوم پلتفرم اختصاصی تایزن به کمک اینتل است که می‌تواند حتی در آینده جایگزین اکوسیستم موبایلی گوگل شود.

0

بر اساس اطلاعات درز کرده از کنفرانس توسعه‌دهندگان نزدیک به سامسونگ، نسخه بعدی پلتفرم این شرکت کره‌ای با نام Tizen 3.0 در تابستان و همزمان با برگزاری نمایشگاه IFA 2016 معرفی خواهد شد. در همین رابطه نیز برخی منابع نزدیک به سامسونگ تائید کرده‌اند که تایزن 3 به طور پیش‌فرض بر روی ساعت هوشمند گیر اس 3 فعال خواهد بود.

علاوه بر این شنیده می‌شود که جدیدترین نسخه از پلتفرم تایزن قابلیت پشتیبانی از پردازنده مبتنی بر فناوری ARM x86 را دارا هست. لازم به ذکر است که تایزن هم اکنون با تراشه‌های 64 بیتی سازگاری دارد. همچنین انتظار می‌رود Tizen 3.0 با رابط برنامه‌نویسی Vulkan همسو شده باشد و این یعنی آنکه به راحتی می‌توان از این رابط گرافیکی مخصوص اندرویدی نیز در گوشی‌های قدرت گرفته از تایزن استفاده کرد.

اضافه شدن پشتیبانی از نمایشگرهایی با رزولوشن 4K، قابلیت استفاده در تلویزیون‌های هوشمند بعدی سامسونگ، پشتیبانی از چند کاربر، کنترل اختصاصی صدای خروجی و آنتی‌ویروس داخلی برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران از دیگر ویژگی‌های نسخه جدید پلتفرم تایزن است. این نکته را هم یادآور شویم که اگرچه سامسونگ سال گذشته تنها دو گوشی هوشمند تایزنی را راهی بازار تایوان نمود، با این حال این پلتفرم نوپا در طیف وسیعی از گجت ها و لوازم‌خانگی هوشمند این شرکت کره‌ای فعال می‌باشد.

sammobile

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.