ایده گوگل برای تزریق لنزهای هوشمند به چشمان کاربر

شاید عینک گوگل برای موفق شدن با ظاهر اصلی خود بیش‌ازحد برای کاربران سنگین بوده است، اما این غول جست‌وجو برای پیدا کردن راهش به درون چشم‌های شما از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد. بنا بر پتنتی جدید، این کمپانی روشی برای تزریق دستگاه خود به درون چشم‌های کاربر ابداع کرده است.

0

طبق این پتنت، قرار است که لنز جایگزین عدسی طبیعی چشمان کاربر شود و درون محلولی پس از سفت شدن یا به‌اصطلاح «بستن» به پوشش عدسی چشم بچسبد. بااینکه قرار است این دستگاه بیشتر به اصلاح بینایی ضعیف در افراد بپردازد، قابلیت‌هایی بیش از یک جفت لنز همیشگی یا جایگزینی برای جراحی چشم دارد.

همان‌طور که روزنامه فوربز گزارش می‌دهد، این دستگاه دارای یک لنز الکترونیکی به همراه حافظه داخلی، حسگرها، یک باتری و یک قطعه رادیویی برای برقراری ارتباط با دستگاه‌های جداگانه خارجی که توانایی پردازش اضافی را دارند است. باتری داخلی یعنی باتری‌ای که درون چشم قرار می‌گیرد، انرژی خود را از چیزی که پتنت آن را «آنتن برداشت انرژی» می‌نامد به دست می‌آورد.

تمرکز گوگل بر خود چشم، از حدود دو سال پیش شروع شد، یعنی زمانی که کمپانی یک پتنت مربوط به لنزهای هوشمند را پر کرد. این لنزها درون خود یک چیپست وایرلس خیلی کوچک داشتند و می‌توانستند سطح گلوکز کاربر را موردبررسی قرار دهند.

زمانی که گوگل با کمپانی نوارتیس برای توسعه این تکنولوژی به همکاری پرداخت، لنز هوشمند بیش‌ازپیش به واقعیت نزدیک شد. سونی هم برای رقابت، با لنزهای هوشمندی که مجهز به دوربین، قابلیت زوم و کنترل دیافراگم بودند به این بازی پیوست.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.