آموزش جامع بازی Clash Royale؛ تاکتیک‌ها، ترفندها و استراتژی‌های که به برنده شدن شما کمک می‌کنند!

اگر به دنبال یافتن روش‌هایی برای بهتر بازی‌کردن کلش رویال هستید، اطمینان داشته باشید به منبع خوبی مراجعه کرده‌اید. در این مطلب ما به ‌شما آموزش می‌دهیم که چگونه در‌این بازی با استفاده از استراتژی و تاکتیک‌های خاصی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، موفق‌تر باشید و البته در پایان، شما را به انتشار تجربیات در قسمت مربوط به ثبت نظرات خوانندگان دعوت می‌کنیم. با فارنت همراه باشید!

2

راهکارهای بسیاری برای موفقیت و شکست در این بازی وجود دارند اما مهمترین چیز این است که باید بدانید شما بر اساس تجربه فرا خواهید گرفت که چگونه در این‌ بازی، موفق‌تر باشید اما متاسفانه جزییات و نکات بسیار کوچکی هم وجود دارند که بسیاری از ما آنها را نادیده می‌گیریم. موردی که شاید دلیلی برای نوشتن این راهنما هم بود. در این مطلب سعی شده راهکارهایی جامع، هم برای گیمرهای مبتدی و هم برای حرفه‌ای‌ها ارائه شود. شاید اولین موضوعی که لازم باشد لینک داملود این بازی باشد. از فارسروید می‌توانید این بازی را به همراه دیتای مورد نیاز آن حتی زودتر از سایر منابع به صورت مستقیم دانلود کنید.

Farsroid-Download

راهنمایی‌ها‌ی مربوط به تازه‌کارها و گیمرهای مبتدی

1-درست خرج کنید!

به عنوان اولین نکته درنظر داشته باشید که برای شروع باید یک دسته از نیروهای بالانس شده را انتخاب کنید. از همین رو حتماً نباید از نیرو‌های قوی که به مقادیر زیاد اکسیر نیاز دارند، استفاده کنید. سعی کنید در کارت‌های خود از نیرو‌های کم‌ هزینه‌تر و با سرعت بالا نیز استفاده کنید.

Clash-Royale-Best-Deck

2-تمرکز داشته باشید!

وقتی دشمن شما سعی در زیر فشار گذاشتن و به‌هم ریختن تمرکزتان حتی با فرستادن شکلک‌ها را دارد و یا حتی زمانی که یکی از برجک‌های شما از بین رفته تمرکز خود را از دست ندهید. در نظر داشته باشید هر گیمری که در بازی تمرکزش را از دست بدهد یک رقیب از پیش باخته محسوب خواهد شد.

3- وقت اضافه!

نکته دیگر اینکه، زمانی ‌که یک دقیقه از نبرد باقی ‌مانده نباید تمام نیرو‌های خود را به جلو بفرستید. نیروهای خود را با توجه به میزان سلامت برجک‌های خود و دشمن و برجک پادشاهی به بازی بگیرید و مدیریت کنید.

راهکارهای مربوط به کارت‌های کلش رویال

زمانی‌که کسی به بازی کلش رویال وارد می‌شود تنها به استراتژی و سبک حمله نیاز ندارد بلکه باید بداند که از چه نوع کارت‌هایی برای حمله استفاده کند. در حقیقت داشتن استراتژی برای حمله و انتخاب صحیح کارت‌ها مکمل یکدیگر هستند. این را نیز باید در نظر داشت که به‌طور حتم، ترکیبی از استراتژی و یا کارت‌های بی‌نقص برای این بازی وجود ندارد. برای موفقیت بیشتر در بازی کلش رویال به راهنمایی‌هایی که در ادامه اشاره می‌کنیم نیز توجه داشته‌باشید.

Princeهمان‌طور که در بخش راهنمایی بازیکنان مبتدی گفتیم حتماً نیازی نیست که از نیروهای پرهزینه استفاده کنید. البته این به آن معنی نیست که به‌طور بالعکس، به‌طور تمام و کمال از نیروهای کم‌هزینه استفاده کنید زیرا کلید موفقیت در این بازی، بالانس صحیح نیروها است. به عنوان یک قاعده کلی باید از نیروهای با سرعت بالا که در نبرد هوایی هم موفق هستند و برای صدمه زدن به برجک‌های رقیب و دفاع از برجک‌های خودی توانا هستند استفاده کنید.

کارت‌های خود را بر اساس اولویت مبارزه خود انتخاب کنید. به طور‌مثال اگر شما علاقمند به فعالیت در فاز هجومی هستید، سعی کنید از نیروهای با سرعت بالا استفاده کنید اما برای کسانی که تاکتیک‌های دفاعی را به هجومی ترجیح می‌دهند بهتر است از clashroyale-hogriderنیروهایی که تحمل آسیب فراوان را دارند بهره ببرند، با این وجود، به‌طور حتم موفقیت در ایجاد توازن دقیق در نیروها است.

آن‌دسته از بازیکنانی که در مقابل حملات رقیب عکس‌العمل سریع نشان نداده و با سرعت کمی به فرستادن نیروها اقدام می‌کنند در برابر دیگر بازیکنان از هیچ شانسی برای پیروزی برخوردار نخواهند بود. بازیکنان باید برای نوع حمله و استفاده از کارت‌هایشان از قبل، تفکر و برنامه‌ریزی کرده‌ باشند. در ادامه به چند استراتژی در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

knight-clash-royale

1- ابتدا قبل از بازی هر‌کارتی صبر‌کنید تا نشانگر اکسیر شما عدد ده را نشان دهد و پس از آن شروع به پیاده کردن نیرو‌هایتان کنید. از نیروهای خود در برابر حملات دشمن دفاع کنید، برای مثال ابتدا جاینت (غول) را فرستاده و از پشت سرش اسکلت بمب‌انداز را اعزام کنید تا با از بین‌بردن نیروهای حریف از جاینت دفاع کند.

2- اگر شما یکی از برجک‌های دشمن را از بین بردید این بهترین فرصت برای  دفاع از پیروزی خودتان است و در این فرصت باید به‌خوبی به حملات دشمن پاسخ دهید. این موضوع در مورد بازیکنان حرفه‌ای که در مراحل بالاتر بازی هستند بیشتر صدق می‌کند. زمانی که شما در گارد دفاعی هستید این توصیه را به شما می‌کنیم که بر‌ روی از بین‌بردن یک برجک دقت بیشتری به خرج‌دهید.

clashroyale-icons-giantskeleton

3- اگر به از بین رفتن یکی از برجک‌های خود اطمینان دارید نیازی به دفاع بی‌مورد از آن برجک نیست و بهتر است نیروهای حمله خود را از سمت دیگری برای از بین‌بردن برجک‌های رقیب به کار بگیرید، این موضوع که از یک برجک با سطح انرژی خیلی پایین دفاع کنید حرکت هوشمندانه‌ای نیست زیرا در هر‌ صورت آن برجک ممکن است با یک بمب آتشی یا حتی پرتاب دسته‌ای تیر از کمان پادشاه حریف از بین ‌برود.

4- برجک‌های شما در مقابل طیف وسیعی از نیروهای دشمن می‌توانند از خودشان دفاع کنند. به‌طور مثال اگر گوبلین‌ از خانه گوبلین‌ها به سمت برجک شما حمله کند نیازی نیست تا شما از نیرویی برای دفاع از برجک خود در برابر دشمن استفاده کنید. آن برجک می‌تواند با متحمل شدن صدمه ناچیزی از خودش در برابر حمله‌ها دفاع کند.

skeletons-Clash-Royal

5- نیروهایی که با قدرت بالایی دست به تخریب برجک‌ها می‌زنند مانند (جاینت و شوالیه و غیره) از حساسیت بالایی در برابر سایر نیروهای تدافعی مخصوصا نیروهای کوچکتر و ریزتر برخوردارند اما شما با دانستن این موضوع باید برجک‌های خود را دور از دسترس آن‌ها قرار دهید زیرا این موضوع احتمال شکست در نبرد را برای شما افزایش خواهد داد.

6- این موضوع را به خاطر بسپارید که در مواقع ضروری از طعنه‌ها و فشار آوردن به رقیب استفاده کنید. این ابزار به صورت کلمات و صورتک‌هایی در پایین صفحه قابل مشاهده است، پیش روی شما قرار خواهد گرفت. خود را به جای دشمن فرض کنید، به جای او فکر کنید و ‌با توجه به این موضوع در مواقع نزدیک بودن شکست از صورتک گریه و یا در زمان رخ دادن اشتباه مضحکی از سمت دشمن از صورتک خنده استفاده کنید، اما این موضوع را به خاطر بسپارید که این فقط یک بازی است و رعایت اصول جوانمردی در آن شرط اساسی است.

کدام کارت‌ها و در واقع نیروها را در کلش رویال ارتقاء دهیم؟

در کلش رویال شما می‌توانید به محض اینکه نیرو‌های شما به سطح بالاتر دست یافتند آن‌هارا با طلاهایی که در صندوقچه‌ها و یا به واسطه‌ کمک کردن به درخواست‌های دوستان خود در کلن به دست آورده‌اید به سطح بالاتر ارتقا دهید اما این سوال برای شما پیش‌می‌آید که ابتدا باید کدام نیروی خود را ارتقا دهید. در این قسمت ما به ‌شما کمک خواهیم کرد تا جواب سوال خود را پیدا‌کنید و تصمیم منطقی‌تری بگیرید.

best-clash-royale-common-rare-cards

ارتقا دادن کارتی که به دیگر کارت‌ها ترجیح می‌دهید از ساده‌ترین راهکارها برای مشخص کردن اولویت‌بندی در این بخش است. کسانی که از پول واقعی برای خرید طلا در بازی استفاده می‌کنند به‌طور حتم از توانایی بالاتری برای ارتقا سربازان خود برخوردار خواهند بود.

علاوه براین، به‌روزرسانی نیروهایی که معمولا از آن‌ها استفاده نمی‌کنید نیز خالی از لطف نخواهد بود زیرا با به‌روزرسانی نیروها، علاوه بر افزایش قدرت، امکان استفاده از استراتژی‌های متنوع‌تری نیز فراهم خواهد شد.

نقش صندوق‌ها و جواهرات در کلش رویال

Golden-Chest-Clash-Royale

به عنوان نکته اول، درنظر داشته باشید که صندوق ها پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، باز خواهند شد اما اگر شما به هر دلیلی نمی‌خواهید و یا نمی‌توانید صبر کنید، می‌توان آن‌ها را با استفاده از جم‌ها بلافاصله باز کرد. گیمرها با دستیابی به مراحل و موفقیت‌هایی که بازی برای ما تعریف کرده می‌توانند به جواهرات برسند. به‌طور مثال شما می‌توانید با تماشا‌کردن تلویزیونِ رویال به پنج جم دست پیدا کنید.

زمان باز شدن صندوق‌ها را پیگیری کنید. شما در مواقعی که سرتان شلوغ است و ‌یا برای چند ساعت به اینترنت دسترسی ندارید مثلا آخر شب که می‌خواهید به خواب بروید، می‌توانید دست به‌ باز کردن صندوق‌های بزرگ با زمان باز شدن زیاد مثلا 8 یا 12 ساعت دست بزنید که با این کار در‌وقت خود صرفه‌جویی کرده و با سرعت بالاتری پیشرفت خواهید کرد.

ترفندهای میان‌بر کلش رویال

برای کلش رویال هنوز هیچ ترفند میان‌بری برای بهبود سریع سطح بازی ارائه نشده است. همچنین شما باید از پیشنهاداتی که به شما در ازای دریافت اطلاعات، جم می‌دهند نیز دوری کنید. تمام این پیشنهادات، کلاهبرداری بوده و می‌توانند موجبات ازدست رفتن حساب کاربری شما را فراهم کنند.

کلش رویال و کلش آو کلنز؛ شباهت‌ها و تفاوت‌ها

کلش رویال و کلش آو کلنز نه تنها در قسمت گرافیکی، بلکه در زمینه استراتژی نیز شباهت‌هایی با هم دارند. نیروها‌ی مبارز زیادی از کلش آو کلنز در کلش رویال حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به بارباریان و جاینت و والکری اشاره کرد. با این‌حال، اساس بازی و سبک و نوع این دو بازی، متفاوت از یکدیگر است. در کلش آو ‌کلنز شما فقط با ابزارهای دفاعی رقیب خود مبارزه می‌کنید و زمانی که رقیب شما خارج از بازی باشد می‌توانید به زمین او حمله کنید اما در کلش رویال شما با ابزارهای دفاعی و نیروهایی که رقیب آنلاین شما انتخاب می‌کند نبرد خواهید کرد.

در کلش رویال هر ‌گیمر از سه برجک استفاده می‌کند که باید ا‌ز آن‌ها در مقابل حملات دفاع کند و زمانی که برجک اصلی از بین برود بازی نیز با شکست همراه خواهد شد.

اگر بعد از گذشت سه ‌دقیقه بازیکنی برجک‌های بیشتری نسبت به رقیب خود داشت او برنده بازی به حساب می‌آید. برای اجتناب از این موضوع، بازیکنان از نیروهای مختلفی برای نبرد بهره می‌برند و اگر در پایان 4 دقیقه تعداد برجک‌های سالم طرفین برابر بود بازی با نتیجه مساوی به پایان خواهد رسید.

Clash-Royale-2

نیروهای این بازی بوسیله کارت‌های موجود در ‌پایین صفحه مشخص می‌شوند و زمانی که شما از اکسیر کافی برخوردار باشید می‌توانید از کارت‌های خود استفاده کنید. زمانی که نیرویی در صفحه قرار می‌گیرد ممکن است چند ثانیه زمان ببرد تا بتوان نیروی دیگری را قرار داد در همین زمان شما باید تصمیم بگیرید که از میان نیروهای خود کدام یک را ‌در کجای صفحه قرار دهید.

جاده موفقیت؛ کارت‌های متوازن

تمام کسانی که war craft  یا The card game magic  را بازی کرده‌اند می‌دانند که کلید موفقیت، انتخاب کارت‌های مناسب است. بازیکنانی که فقط از نیروهای قوی و هزینه‌بر استفاده می‌کنند در مقابل کسانی که از نیروهای ارزان‌تر و سریع تر بهره می‌برند از شانس کمتری برای پیروزی برخوردار خواهند بود. تمام تفاوت‌ها را ترکیب صحیح ایجاد می‌کند و این ترکیب صحیح باید با سبک بازی گیمر نیز مطابقت کامل داشته باشد.

arena-1-deck-clash-royale-1ترکیب نیروها و شربت‌های جادویی نیز اهمیت اساسی دارد و می‌توان با بهره‌گیری از طلا، آن‌ها را ارتقا داد. طلا از طریق باز شدن صندوق‌ها بدست می‌آید که بعد از مدت مشخصی نیز قابل دسترس هستند. باز شدن صندوق‌ها از سه ساعت تا دوازده ساعت زمان‌ خواهد برد. این زمان انتظار را می‌توان بوسیله جم‌ها کوتاه کرد (این جم‌ها از طریق صندوق‌های گنج بدست می‌آیند). علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند از پول واقعی برای خرید الماس‌ها استفاده کنند که البته این امر کاملاً غیر ضروری است. اگر گیمر تنها یک روز صبر کند و یک‌ یا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دو صندوق آزاد را باز کند می‌تواند یک یا دو نیروی لازم خود را نیز ارتقا دهد.

Clash-Royale-Clan

کلش رویال همچنین بستری را فراهم ساخته تا شما از دیگر گیمرهای این بازی تجربیاتشان از شکست‌ها و موفقیت‌ها را فرا بگیرید. قبیله‌ها نیز بخشی جدا ناشدنی از این بازی هستند و ملحق شدن به یکی از آن‌ها می‌تواند منجر به سریع‌تر شدن روند رسیدن به کارت‌ها شود. البته به یاد داشته باشید با اهدای کارت به دیگر اعضای قبلیه در واقع از کارت‌های موجود خود به آنها بخشیده‌اید اما در برابر آن از بازی سکه دریافت می‌کنید. همین سکه‌ها می‌توانند در باز کردن یک باره کارت‌های جدید به کمک‌تان بیایند که در آخرین صفحه از سمت راست هر چند ساعت یک بار با پیشنهاد جدیدی از این نوع روبرو خواهید شد.

کلش رویال یک بازی بزرگ با گزینه‌های متفاوتی است که برای بازشدن و سازماندهی پیش روی شما قرار می‌گیرند. اکثر گیمرهای تازه ملحق شده به این بازی بعد از دوره کوتاهی از آموزش و کسب تجربیات با اکثر ترفند‌های این بازی آشنا می‌شوند و بعد از آن قادر خواهند بود تا نبردهای سریع و تاکتیکی را انجام دهند.

کلش رویال؛ بازی بزرگ با خصوصیات منحصر به فرد

Clash-Royale-King

در بسیاری از بازی‌های استراتژیک و یا عناوین عرضه شده برپایه برجک‌های دفاعی برای رایانه‌ها و تلفن‌های همراه، برای نبرد کردن احتیاج به صرف زمان وجود دارد. کلش رویال اما از این قاعده مستثنی است و نیازی به صرف وقت برای آماده شدن سرباز و یا برج‌های دفاعی ندارد. در هر حال شما یا دفاع می‌کنید یا مشغول حمله هستید و هیجان زیادی در این بازی تجربه خواهید کرد.

کلش رویال به هیچ وجه تنش‌زا نبوده و البته فقط گیمرهایی که به زمان سنج بازی و پیاده‌سازی نیرو‌ها توجه خاصی دارند می‌توانند موفق شوند. از آنجایی که هر گیمر با انتخاب منحصر به فرد خود برای نبرد آماده می‌شود، این بازی جذابیت دوچندانی پیدا خواهد کرد و البته با توجه به پیشرفت گیمرها در بازی، آن‌ها با چالش‌های سخت‌تری روبرو خواهند شد.

علی‌رغم اینکه نبردهای نابرابر به ندرت اتفاق می‌افتند (که یک گیمر با اختلاف از رقیبش از نظر نیرو برتر باشد) اما به‌نظر می‌رسد کمپانی سوپر سل باید توجه بیشتری در این زمینه انجام دهد. گرافیک کارتونی این بازی عالی و بی‌نقص بوده و کنترل نیروها در آن فوق‌العاده است. حتی زمانی که بازی گیج‌کننده می‌شود اما همچنان کنترل کردن نیروها امری ساده و مدیریت شدنی است. موسیقی متن نیز کمک شایانی به جذاب شدن بازی کرده است.

جمع بندی

شرایطی بر این بازی حاکم است که هر گیمری که آن‌را شروع کند نمی‌تواند از ادامه بازی دست بردارد اما موضوعی که کلش رویال را از بازی‌های این سبک متمایز کرده، وجود نیروها و برجک‌های دفاعی بی‌نقص است و البته جدا از این، موضوع سطح گرافیک بالا و کنترل بی‌نقص نیروها از ویژگی‌های بارز این بازی به حساب می‌آیند. کلش رویال در هر صورت یک چالش است که زمان زیادی از ما می‌گیرد و باید مراقب بود که معتاد آن نشویم. اگر شما هم تجربه، تاکتیک و استراتژی خاصی برای این بازی سراغ دارید حتما آن را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

Farsroid-Download

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مهرداد می‌گوید

    صبر و صبر و صبر و ضربه در زمان دقیق این استراتژی منه

  2. مهیار می‌گوید

    اسمش که میاد بدنم درد می گیره
    تا کی باید بازی کنیم اینو :/