گزارش کاربران از وجود یک مشکل دیگر در شاتر دوربین D750 نیکون

برخلاف بررسی‌های جنجال‌برانگیز، دوربین Nikon D750 از زمان عرضه در شهریورماه سال 93 به مشکلات زیادی دچار شده است. بااینکه نیکون تابه‌حال یک‌بار از صاحبان این دوربین درخواست کرده که موارد خاصی را به علت مشکل فلش به کمپانی بازگردانند، به نظر می‌رسد مشکلی دیگر در شاتر وجود داشته باشد که کاربران در اینترنت آن را گزارش کرده‌اند.

0

مشکل قبلی به مکانیسم معیوب سیستم شاتر مربوط می‌شد و باعث به وجود آمدن یک نوار تیره و روشن زشت در عکس‌ها توسط دوربین‌هایی که شرایط خاصی داشتند می‌شد.

مشکل جدید توسط برخی از کاربران در وب‌سایت Nikonistas گزارش شد، اما در اواسط آذرماه 93 در وب‌سایت DPReview دیده‌شده بود. ممکن است که این مشکل جدید به فلش مربوط باشد، اما معمولاً در میان دوربین‌هایی دیده می‌شود که شماره‌سریال آن‌ها در میان اولین لیستی که نیکون از دوربین‌های مشکل‌دار منتشر کرده، موجود نبوده است.

1543_D750_back

بنا بر پست‌های زیادی که به گزارش این ایراد پرداخته بودند (از آذرماه 93 گرفته تا 12 فروردین 95)، دوربین‌های مشکل‌دار در حین گرفتن عکس هنگ می‌کنند (معمولاً بعد از اولین استفاده از شاتر در روز) و پیغام خطایی را نمایش می‌دهد. در برخی موارد تنها کاری که برای گذشتن از این پیغام باید انجام دهید یک‌بار فشردن دکمه شاتر است. در موارد دیگر درآوردن باتری، کارت حافظه و لنز یا هر ترکیبی از این سه، ممکن است به حل مشکل کمک کند. در برخی موارد هم هیچ‌کدام از این راه‌ها کارساز نبوده و باید دوربین را به مدت 24 ساعت به حال خود رها کنید تا دوباره کار کند.

کاربر steve1961 در انجمن‌های DPR می‌گوید: دوربین 750 من در اولین بار روشن کردن دوربین، با آینه بالا و گرفتن اولین عکس در روز تا چندین دفعه قفل می‌کرد.

کاربر easagp در وب‌سایت Nikonistas نوشته: دوربین من که در میان لیست دوربین‌های ایراد دار اعلام‌شده توسط نیکون هم وجود داشت، اولین عکس روز را نگرفته و درواقع آن را رد می‌کند. بعد از فشردن دکمه شاتر، انگار که هنگ کرده باشد. پیغام خطایی را نشان می‌دهد و تا دوباره دکمه شاتر را نگه ندارم، از بین نمی‌رود. بعد از اولین تلاش ناموفق برای گرفتن عکس، باقی عکس‌ها را به‌خوبی می‌گیرد. تا روز بعد که همین پروسه دوباره تکرار شود.

کاربر دیگری در وب‌سایت Fredmiranda نوشته که بعد از فشردن معمولی دکمه شاتر برای گرفتن عکس، دوربین به‌طور غیرمنتظره دچار مشکل شد. دوربین او به‌تازگی پس از تعمیر توسط نیکون به دست وی رسیده بود.

این گزارش‌ها به طرز عجیبی شبیه به یکدیگر به نظر می‌رسند و کاربرانی که در انجمن‌های DPR و Nikonistas نظر خود را اعلام کرده بودند، لینک‌های دیگری از بحث‌ها یا گزارش‌های مشابه به مشکل خودشان را در پست‌ها قرار داده بودند.

1543_D750_side_right

مشکل‌سازترین گزارش‌ها ازاین‌دست مربوط به انجمن DPReview از 6 ماه پیش می‌شود. کاربر eridano نوشته:

من هم مشکل مشابهی را 10 روز پیش داشتم. در ابتدا چند دفعه با پیغام خطا مواجه شدم تا اینکه شاتر بالاخره خراب شد.

تعمیرکار محلی حرف من را باور نمی‌کند و معتقد است که حتماً تیغه‌های شاتر را لمس کرده‌ام؛ اما من هیچ‌وقت این کار را نکرده‌ام، حتی حسگر را هم تمیز نکردم (دوربین 750 من تنها 5 ماه کارکرده است). حالا باید 400 یورو برای تعویض شاتر بپردازم.

آیا این آغاز مشکل جدیدی برای D750 است؟

هنوز زود است و این‌ها گزارش‌های کمی هستند تا بتوانیم تصمیم بگیریم که این دوربین مشکل جدیدی دارد یا خیر، اما نیکون قبلاً یک‌بار اعلام کرده که برخی از دوربین‌ها ایراد دارند و برای تعمیر باید به این شرکت بازگردانده شوند. اگر دوربین‌های بیشتری به مشکل بربخورند، شاید نیکون یک‌بار دیگر مجبور به درخواست از کاربران برای بازگرداندن دوربین‌ها شود.

petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.