فیس‌بوک ظاهرا در حال کار بر روی اپلیکیشن دوربین خود است

0

بر اساس آخرین آمار اوضاع به اشتراک گذاری تصاویر گرفته شده در فیس‌بوک توسط کاربران در سال ۲۰۱۵ در مقایسه با سال قبل از آن ۲۱ درصد کاهش داشته است. این آمار مربوط به یک سال پیش است و بدون شک از آن زمان تاکنون کاهش میزان به اشتراک گذاری عکس‌ها توسط کاربران بیشتر هم شده است.

این روزها کاربران پس از ورود به حساب کاربری خود در فیس‌بوک بیشتر با ویدئوهای بامزه و مطالب متنوع برخورد می‌کند و مقدار اشتراک عکس‌هایی که کاربران گرفته‌اند بسیار کمتر شده است. به این ترتیب کاملا مشخص است که عکس‌هایی که کاربران از خودشان می‌گیرند در فیس‌بوک خیلی کمتر شده است. در این بین‌ فیس‌بوک شبکه‌ای اجتماعی نیست که نکته‌ای به این مهمی را از قلم بیاندازد و اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربران برای فیس‌بوک ارزش زیادی دارد.

facebook camera app 2

اگر از کاربران مسنجر فیس‌بوک هستید حتما پیغامی برای درخواست به اشتراک گذاری تصاویر را دریافت کرده‌اید. این شیوه نیز یکی دیگر از روش‌های فیس‌بوک برای ایجاد و به اشتراک گذاری تصاویر است. به هر ترتیب از قرار معلوم فیس‌بوک قصد دارد تا با ساخت اپلیکیشن دوربین اختصاصی خود کاربران این شبکه اجتماعی بزرگ را به گرفتن عکس و به اشتراک گذاشتن آن در فیس‌بوک تشویق کند.

البته کاهش تمایل کاربران به گذاشتن عکس را می‌توان نتیجه عدم توجه فیس‌بوک به این امر دانست. سایر اپلیکیشن‌ها نظیر اسنپ‌چت و اینستاگرام با هدف ایجاد محتوا توسط کاربر ایجاد شده‌اند و انصافا باید گفت که سیاست‌های خوبی را در این زمینه اعمال می‌کنند. در این بین فیس‌بوک بیشتر برای استفاده از محتوای ایجاد شده توسط سایرین در نظر گرفته شده است.  این امر را می‌توان در به اشتراک گذاری محتوایی که کاربران آنرا تولید نکرده‌اند به خوبی در فیس‌بوک مشاهده کرد.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد ایجاد اپلیکیشنی اختصاصی برای گرفتن عکس و به اشتراک گذاشتن آن از جانب فیس‌بوک کاملا منطقی به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که در حال حاضر اطلاعات زیادی از این اپلیکیشن دوربین از جانب فیس‌بوک منتشر نشده است و تنها گفته می‌شود که نسخه آزمایشی این اپلیکیشن از لحاظ ظاهر شباهت‌های زیادی به اسنپ‌چت دارد.

گفته می‌شود که اپلیکیشن دوربین فیس‌بوک قادر است فیلم‌های گرفته شده را به صورت مستقیم بر روی حساب کاربری فیس‌بوک استریم کند. با در نظر گرفتن تمامی این موارد امیدواریم سایر شبکه‌های اجتماعی نیز به فکر تولید محتوا از جانب کاربران باشند چرا که همان‌گونه که اشاره شد این‌ روزها بیشتر شاهد دست به دست شدن محتوای از پیش ایجاد شده در تمامی شبکه‌های اجتماعی هستیم و خبری از خلاقیت کاربران در میان نیست.

androidauthority.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.