سن‌فرانسیسکو اولین شهر ایالات متحده با الزام وجود پنل‌های خورشیدی برای هر ساختمان جدید

سن‌فرانسیسکو قانون جدیدی در رابطه با محیط‌زیست وضع کرده است. بنا به این حکم، تمام ساختمان‌های جدیدی که ساخته می‌شوند، باید به پنل‌های خورشیدی مجهز شوند. این اولین قانون از این نوع در آمریکا است. با این قانون سن‌فرانسیسکو به هدف خود برای تبدیل‌شدن به شهری که تا سال 2020 نیروی خود را از انرژی‌های تجدید پذیر تأمین می‌کند، نزدیک‌تر خواهد شد.

0

این قانون در هفته گذشته توسط هیئت ناظران به رأی گذاشته شد و آرای حداکثری به دست آورد. این قانون از دی‌ماه سال جاری به اجرا گذاشته خواهد شد و بنا بر آن تمام ساختمان‌های جدید باید 15 درصد از فضای پشت‌بام خود را به پنل‌های خورشیدی اختصاص دهند.

خانم Jeanie Cotter رئیس شرکت انرژی خورشیدی Luminalt در سن‌فرانسیسکو به CNN گفته: سازندگان ساختمان‌ها همین‌الان هم از انرژی خورشیدی برای ساختمان خود استفاده می‌کنند، چراکه هم ازلحاظ محیط زیستی و هم ازلحاظ هزینه به نفع مردم است.

سن‌فرانسیسکو به علت آب‌وهوای متغیر، تغییراتی را تجربه می‌کند. به نقل از این قانون:

پیامدهای انتشار بیش‌ازاندازه گاز کربن دی‌اکسید باعث فرسایش قابل‌توجه سازه‌ها، اثرات زیاد بر زیرساخت‌ها در طول جزر و مد شدید شده و شهر را مجبور به صرف هزینه برای اصلاح سیستم فاضلاب کرده است.

با توجه به جنگی که بر سر انرژی خورشیدی در ایالت فلوریدا درگرفته است، یک شهر در این ایالت برای به تصویب رساندن چنین قانونی درزمینهٔ مسکن باید زمان زیادی را صرف کند. مقامات دولتی حتی قادر به ذکر تغییرات آب و هوایی و افزایش سطح دریا در گزارش‌هایشان نیستند. شهر میامی از ایالت فلوریدا در حال غرق شدن است و مقامات از آن تنها به‌عنوان یک سیل مزاحم کوچک یاد می‌کنند.

امیدواریم این عمل سن‌فرانسیسکو سایر شهرها در داخل و خارج آمریکا را وادار به به‌تصویب رساندن قانونی مشابه کند.

geek

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.