ایلان ماسک می‌گوید قابلیت Autopilot خودرو تسلا شانس تصادفات رانندگی را ۵۰ درصد کاهش داده است

زمانی که تسلا قابلیت Autopilot یا رانندگی خودکار را در خودروهایش قرارداد، برخی از خودروسازان دیگر چندان موافق آن نبودند و این حرکت را از بی‌مسئولیتی تصمیم گیران تسلا دانستند. بااین‌وجود تا الآن دیده‌ایم که چه قابلیت سودمندی بوده و تا چه حد از بروز تصادفات جلوگیری کرده است؛ اما میزان سودمندی که در اینجا از آن صحبت می‌کنیم تا چه حد است؟

0

مشخص‌شده که مدیرعامل تسلا آقای Elon Musk برای ما پاسخی از آمار و ارقام دارد: دقیقاً 50 درصد. در صحبت با وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات نروژ آقای Ketil Solvik-Oslen، Musk ادعا کرده که Autopilot قادر به کاهش تصادفات تا 50 درصد است که این رقم قابل‌توجهی هم هست. Musk می‌گوید:

در صورت فعال کردن Autopilot تا 50 درصد کمتر احتمال دارد که تصادف کنید. حتی اگر از اولین نسخه این قابلیت استفاده کرده باشید. این درصد از بررسی میزان کیلومترهای طی شده تا باز شدن ایربگ‌ها که نشانه‌ای برای بروز حادثه است، ریشه می‌گیرد. بااینکه این قابلیت هنوز از نسخه‌های اولیه محسوب می‌شود، به‌اندازه یک انسان قادر به خوب رانندگی کردن است.

برای کسانی که باحالت Autopilot در ماشین‌های تسلا آشنایی ندارند، بهتر است بدانید که این قابلیت چیزی میان یک خودروی بدون نیاز به راننده و کروز کنترل است. به خودرو اجازه می‌دهد که تا حدودی هدایت را در دست بگیرد، اما هنوز هم یک خودروی کاملاً بدون نیاز به راننده محسوب نمی‌شود. زمانی که این قابلیت در خودروها عرضه شد، در ابتدا برخی از رانندگان به‌صورت آزمایشی کارهای احمقانه‌ای را با آن انجام می‌دادند، به‌این‌ترتیب تسلا مجبور به به‌روزرسانی Autopilot شد تا از بروز حادثه جلوگیری کند.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.