گزارش فارنت از مراسم رونمایی رسمی گوشی هوشمند HTC 10 در ایران

امروز صبح شرکت اچ‌تی‌سی طی مراسمی در هتل اسپیناس پالاس تهران پرچم‌دار جدید خود HTC 10 را در حضور برخی مدیران این شرکت و اصحاب رسانه رونمایی کرد. در ادامه ویژگی‌های این گوشی هوشمند به علاوه جزئیات عرضه آن در ایران و همچنین پرسش و پاسخ‌های خبرنگاران و مسئولین اچ‌تی‌سی را خواهید خواند.

2

کمتر از یک‌ماه پس از رونمایی رسمی گوشی هوشمند HTC 10 در آمریکا، امروز شرکت اچ‌تی‌سی پرچم‌دار جدید خود را در ایران نیز رونمایی کرد.

گوشی هوشمند HTC 10

در این مراسم ابتدا خبرنگاران فرصت کوتاهی برای بررسی اجمالی به اچ‌تی‌سی 10 را داشتند که به‌زودی بررسی نگاه نزدیک آن را در فارنت خواهید خواند. سپس آقای نیراج ست مدیر بازاریابی خاورمیانه و آفریقای اچ‌تی‌سی روی سن آمد تا از سیاست‌های امسال اچ‌تی‌سی بگوید.

HTC-10-iran-2

به گفته آقای نیراج اچ‌تی‌سی در سال 2016 تنها بر روی گوشی‌های هوشمند تمرکز نکرده و همان‌طور که در نمایشگاه‌های CES و MWC نیز نشان داد در حوزه‌های دیگری مانند سلامت و واقعیت مجازی نیز فعالیت می‌کند. بسته سلامتی Healthbox اچ‌تی‌سی با همکاری شرکت Under Armour و هدست واقعیت مجازی HTC Vive گواهی بر این مدعا هستند.

HTC-10-iran-3

اچ‌تی‌سی همچنین موفق شده تاکنون 40 جایزه در زمینه‌های مختلف از شرکت‌ها و همایش‌های بزرگی مثل CES، GDC و GSM دریافت کند. به ادعای آقای نیراج اچ‌تی‌سی خلاقانه‌ترین شرکت دنیا در زمینه گوشی‌های هوشمند و اچ‌تی‌سی 10 هم خلاقانه‌ترین گوشی دنیاست.

گوشی هوشمند HTC 10

سپس آقای دانیال خیاط مدیرمحصول بخش خاورمیانه و آفریقای اچ‌تی‌سی پا به صحنه گذاشت تا ویژگی‌های اچ‌تی‌سی 10 را شرح دهد.

آقای خیاط در مورد نام HTC 10 می‌گوید این شرکت M را حذف کرده تا تمرکز بیشتری روی عدد 10 داشته باشد. عدد 10 یک عدد جادویی برای اچ‌تی‌سی و یادآور ژیمناست جوانی به نام ماریا است که در سال 1976 موفق شد از همه داوران امتیاز کامل 10 از 10 را کسب کند.

جالب است بدانید اسکوربورد ورزشگاه تنها می‌توانست اعداد تک رقمی را نشان دهد و به همین دلیل نتوانست امتیاز کامل ماریا را به درستی به نمایش بگذارد. عدد 10 برای اچ‌تی‌سی نماد 10 سال تکامل و 10 سال نوآوری است.

HTC-10-iran-4

طراحی گوشی هوشمند HTC 10

اچ‌تی‌سی 10 یک گوشی تمام فلزی و شیشه‌ای است که این‌بار بدنه آن برای ارگونومی بیشتر و البته زیبایی بالاتر طوری تراش خورده که انعکاس نور آن را شبیه به یک جواهر نشان می‌دهد. اچ‌تی‌سی خود را متخصص ساخت گوشی‌های فلزی می‌داند و اعتقاد دارد پنل تمام شیشه‌ای در جلو با خمیدگی 2.5 درجه و کاهش ضخامت در لبه‌ها به 3.5 میلی‌متر اچ‌تی‌سی 10 را به یکی از بهترین گوشی‌ها جهت در دست گرفتن تبدیل کرده است.


صفحه‌نمایش گوشی هوشمند HTC 10

htc-10-iran-7

صفحه‌نمایش 5.2 اینچی این گوشی با وضوح QHD از نسل پنجم SuperLCD بوده که نسبت به نسل قبلی 30 درصد روشن‌تر شده و همچنین بهترین حساسیت لمسی را میان گوشی‌های هوشمند دارد.


نرم‌افزار گوشی هوشمند HTC 10

اچ‌تی‌سی البته تنها به ظاهر دستگاه اهمیت نداده و این‌بار روی تجربه کاربری نیز تمرکز ویژه‌ای داشته است. این شرکت با مشاهده رابط کاربری مختلف گوشی‌های اندرویدی از شرکت‌های گوناگون و پراکندگی تجربه اندروید تصمیم گرفته تا حد امکان با همکاری گوگل نسخه جدید Sense را به اندروید خالص نزدیک کند.

به‌طور مثال خبری از اپلیکیشن‌های تکراری و اضافه برای انجام یک‌کار نیست و اچ‌تی‌سی با بهبود Google Photos سعی کرده یک جایگزین بهتر برای گالری قبلی اچ‌تی‌سی ایجاد کند.

htc-10-iran-6

همچنین رابط کاربری اپلیکیشن دوربین نیز به اندروید خام نزدیک شده و مانند سایر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و کماکان پابرجای اچ‌تی‌سی از استانداردهای طراحی متریال گوگل استفاده می‌کند.

HTC-10-iran-5

اچ‌تی‌سی 10 با اپلیکیشن +Boost ارائه می‌شود که برای پاکسازی حافظه رم و حافظه داخلی طراحی شده است. اچ‌تی‌سی می‌گوید این اپلیکیشن بهتر از اپ‌های جانبی مانند Clean Master است چرا که این شرکت محصول خود را بهتر از دیگران می‌شناسد.

اسنپ‌دراگون 820 نیز به عنوان جدیدترین و سریع‌ترین چیپست موبایلی کوالکام در درون 10 جا خوش کرده است.

htc-10-iran-8

رابط کاربری جدید سنس یک حالت به نام Freestyle Layout دارد که به کاربر امکان می‌دهد درست مانند PC یا مک آیکن‌ها را هر طور که می‌خواهد در هر جا و به هر شکلی بچیند.


دوربین گوشی هوشمند HTC 10

HTC-10-iran-11

آقای خیاط اعتراف می‌کند که اچ‌تی‌سی سال‌های گذشته در زمینه دوربین ضعیف عمل کرده و این‌بار وقت تغییر بوده است. این شرکت دوربین اولتراپیکسل را این‌بار با وضوح 12 مگاپیکسل و پیکسل‌های بزرگ‌تر 1.55 میکرونی زنده کرده و به این ترتیب می‌تواند 136 درصد نور بیشتری نسبت به دوربین‌های عادی رقبا ارائه دهد.

این دوربین همچنین از نسل دوم لرزش‌گیر اپتیکال OIS بهره می‌برد که بسیاری از رقبا از آن بی‌بهره‌اند. مقایسه تصاویر آیفون 6اس پلاس و اچ‌تی‌سی 10 در نور کم نیز خبر از برتری پرچم‌دار تایوانی دارد. DxOMark وب‌سایت تخصصی بررسی دوربین‌ها به اچ‌تی‌سی 10 امتیاز 88 از 100 را اعطا کرده و آن را در رتبه اول قرار داده است.

HTC-10-iran-12

اچ‌تی‌سی به فلسفه 50/50 برای دوربین‌های گوشی اعتقاد داشته و به همین دلیل به دوربین جلو نیز همان مقدار توجه کرده است.

دوربین سلفی یا به قول اچ‌تی‌سی «اولتراسلفی» این گوشی به لطف گشادگی وسیع و پیکسل‌های بزرگ‌تر و همچنین برای اولین‌بار لرزش‌گیر اپتیکال تصاویر بهتری را در نور کم گرفته و یا بهترین فیلم‌بردار سلفی در گوشی‌های هوشمند باشد.

HTC-10-iran-15

ویژگی منحصربه‌فرد دیگر در دوربین HTC 10 قابلیت ضبط صدای Hi-Res در ویدئوهاست که اگر با یک هدفون خوب به آن گوش دهید مطمئناً متوجه تفاوت آن با سایر گوشی‌های بازار خواهید شد.


صدا در گوشی هوشمند HTC 10

اچ‌تی‌سی یک‌بار دیگر بر روی صدا تمرکز ویژه‌ای داشته و این‌بار نسخه Hi-Fi Edition از سیستم صوتی BoomSound را در 10 عرضه کرده است.

به این ترتیب بلندگویی که برای مکالمات استفاده می‌شود در پخش صدا به عنوان Tweeter برای فرکانس‌های بالا و بلندگوی پایین دستگاه نیز به عنوان Woofer برای فرکانس‌های پایین عمل می‌کند تا تجربه‌ای منحصر به‌فرد از تفکیک صدا داشته باشید.

HTC-10-iran-16

علاوه بر این مبدل دیجیتال به آنالوگ یا DAC این گوشی نیز 24 بیتی و با فناوری صدای Hi-Res تهیه شده تا اگر با هدفونی مناسب به فایل‌های باکیفیت موسیقی گوش می‌دهید با صدایی بی‌نظیر مواجه شوید.

از آن‌جا که همه افراد از هدفون‌های باکیفیت و گران‌قیمت استفاده نمی‌کنند خوشبختانه اچ‌تی‌سی هدفون‌های توگوشی جدید خود را با فناوری Hi-Res درون جعبه اچ‌تی‌سی 10 قرار داده که با درایور 13 میلی‌متری و Noise Isolating مناسب می‌تواند کیفیت بسیار بهتری را نسبت به هدفون‌های سایر گوشی‌ها فراهم کند.

HTc-10-iran-14

همچنین قابلیتی به نام پروفایل شخصی صدا برای تنظیم کردن جزئیات صدا مطابق با شنوایی شخص شما در نظر گرفته شده است.

اچ‌تی‌سی با همکاری JBL یک هندزفری USB C را نیز عرضه کرده که از قابلیت حذف نویز فعال بهره برده و توسط خود گوشی شارژ خواهد شد. عرضه این هندزفری به بازار ایران نیز به شرکت JBL بستگی دارد.


اتصالات در گوشی هوشمند HTC 10

اچ‌تی‌سی 10 از درگاه USB Type-C 3.1 استفاده می‌کند اما این به چه معناست؟ راحتی کاربر در وارد کردن کابل از هر دو جهت، سرعت بالاتر در انتقال اطلاعات و سرعت بالای شارژ به کمک فناوری Quick Charge 3.0 کوالکام از جمله این مزایا هستند.

HTC-10-connectivity

اچ‌تی‌سی 10 از نظر اتصالات بی‌سیم نیز کامل بوده و علاوه بر استانداردهای رایج DLNA و Chromecast از AirPlay اپل نیز پشتیبانی می‌کند تا اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید بتوانید به راحتی محتوا را استریم کنید.


باتری گوشی هوشمند HTC 10

htc-10-iran-9

باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی اچ‌تی‌سی 10 به ادعای اچ‌تی‌سی می‌تواند بیش از یک روز دوام بیاورد و قادر است تا 7 ساعت پخش فیلم، 1000 آهنگ، 13 ساعت وبگردی و 27 ساعت مکالمه دوام بیاورد. این گوشی به لطف فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 کوالکام ظرف مدت 30 دقیقه از صفر تا 50 درصد شارژ خواهد شد.


سایر ویژگی‌های گوشی هوشمند HTC 10

HTC-10-ice-view

اچ‌تی‌سی همچنین این‌بار به‌جای کیس Dot View از کیس جدیدی با نام Ice View پرده‌برداری کرده که علاوه بر نمایش اعلان‌ها و تعامل با آن‌ها به شکلی زیباتر قادر خواهید بود با دو بار سوایپ به پایین دوربین را باز کرده و بدون این‌که درب کیس را باز کنید با آن عکاسی کنید.

HTC-10-iran-17حسگر اثر انگشت HTC 10 تنها در مدت 0.2 ثانیه هویت شما را شناسایی کرده و حتی در صورت خاموش بودن صفحه‌نمایش فعال است. از این حسگر می‌توانید همچنین برای قفل کردن اپلیکیشن‌های دلخواه خود نیز استفاده کنید.


زمان عرضه گوشی هوشمند HTC 10  در ایران

اچ‌تی‌سی هنوز در مورد قیمت و زمان دقیق عرضه این گوشی در بازار ایران حرفی به میان نیاورده است اما بازه زمانی هفته اول ماه May یعنی 12 تا 18 اردیبهشت‌ماه را به عنوان زمان عرضه عنوان کرده است. این شرکت قول داده هفته آینده جزئیات بیشتر آن را از طریق رسانه‌ها در اختیار علاقمندان قرار دهد.

این گوشی از همان روز اول عرضه در هر سه رنگ نقره‌ای، طلایی و خاکستری تیره به بازار عرضه خواهد شد. نکته جالب این‌که پنل جلویی نسخه نقره‌ای رنگ برخلاف سایر تصاویری که از این گوشی در کشورهای خارجی دیده بودیم سفید است. همان‌طور که گفتیم خوشبختانه و برخلاف نسخه آمریکایی، اچ‌تی‌سی 10 در ایران با ایرفون Hi-Res عرضه خواهد شد.


پرسش و پاسخ

HTC-10-iran-QA

در بخش پرسش و پاسخ نیز مدیران اچ‌تی‌سی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

آیا شما برنامه‌ای برای عرضه نسخه Lifestyle گوشی هوشمند HTC 10 در بازار ایران دارید؟

نسخه لایف‌استایل یک نسخه جانبی از HTC 10 است و فعلاً در مورد عرضه آن در ایران نمی‌توانیم چیزی بگوییم. به شما اطمینان می‌دهیم که فعلاً تمرکز ما بر روی نسخه اصلی HTC 10 خواهد بود.

آیا نبود ویژگی‌های مقاومت دربرابر آب و گردوغبار یا شارژ بی‌سیم نقطه‌ضعف‌هایی برای اچ‌تی‌سی 10 نیستند؟

به نظر ما کاربران از یک گوشی فلزی مثل HTC 10 در زیر آب برای عکاسی استفاده نخواهند کرد و طبق بررسی‌های ما نیازی به این ویژگی نیست. در مورد شارژ بی‌سیم هم به نظر ما با وجود عمر شارژ مناسب و مخصوصاً فناوری شارژ سریع نیازی به چنین ویژگی نخواهد بود.

فارنت: شما در اچ‌تی‌سی 10 از یک مبدل DAC حرفه‌ای 24 بیتی استفاده کرده‌اید؛ آیا می‌توانید مدل دقیق آن و شرکت سازنده (مثل Wolfson یا ESS) را به ما بگویید؟

متأسفانه در این مورد نمی‌توانم چیزی بگویم اما این دک اختصاصی اچ‌تی‌سی 10 کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای داشته و با هندزفری‌های Hi-Res می‌توانید کیفیت صدای آن و Noise Isolating را به خوبی احساس کنید.

فارنت: آیا برنامه‌ای برای وارد کردن هدست واقعیت مجازی HTC Vive و بسته سلامت healthbox به بازار ایران دارید؟

در حال حاضر فروش این محصولات تنها در کشور ایالات متحده آمریکا انجام شده و تمامی تولیدی ما به این کشور خواهد رفت. ممکن است در آینده با تمهیدات خاص و بررسی‌های لازم این محصولات در ایران نیز عرضه شوند.

در حال حاضر به دلیل نبود تبلیغات، فروشگاه‌ها و نماینده‌های فعال اچ‌تی‌سی توان رقابت با سایر شرکت‌ها را ندارد. برای رفع این مشکل چه برنامه‌ای دارید؟

قرار است با توجه به نیاز بازار نماینده‌های فعال‌تری معرفی شوند و همچنین فروشگاه‌های اختصاصی بیشتری افتتاح شده و تبلیغات گسترده‌تری نیز روی HTC 10 صورت بگیرد.

آیا فکر نمی‌کنید قیمت 700 دلاری اچ‌تی‌سی 10 برای بازار ایران کمی گران باشد؟

ما هنوز قیمت رسمی این گوشی در بازار ایران را اعلام نکرده‌ایم و مطمئن باشید قیمت تعیین شده با توجه به نیازها و بازار ایران اعلام خواهد شد. هفته آینده منتظر خبرهای خوبی در مورد اچ‌تی‌سی در بازار ایران باشید.

چرا اچ‌تی‌سی برخلاف بسیاری از رقبا روی فروش آنلاین محصولات خود سرمایه‌گذاری نمی‌کند؟

ورود اچ‌تی‌سی به این عرصه از طرف شرکای ما در بازار سنجیده خواهد شد. قصد داریم در سال 2016 در این زمینه فعال‌تر عمل کنیم.

HTC-10-iran

در پایان فرصت دیگری برای کار با گوشی هوشمند HTC 10 مهیا شد که نتیجه آن را به شکل یک نگاه نزدیک امروز در فارنت خواهید خواند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. سیامک می‌گوید

    اینجا کجاست و این گوشی ها و کاورها رو از کی میشه گرفت مستقیم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      عکس‌ها مربوط به مراسم رونمایی از گوشی هست و مربوط به مکان دائمی نیست!