تماشا کنید: ایده جالب و جذاب یک پاریس خالی از جمعیت و هیاهو با معجزه فتوشاپ!

دو ماه طول کشید تا عکاس و فیلم‌ساز آقای Mathieu Stern فیلم کوتاه فراموش‌نشدنی خود به نام «تنها در پاریس» را بسازد. علت این امر این است که فیلم در ساعت‌های خاصی که خیابان‌های پاریس خالی بودند، گرفته نشده است. هر صحنه در ساعت 2 بعدازظهر یکی از روزهای هفته ضبط و سپس به کمک فتوشاپ تمیز شده است!

1

Mathieu در وبلاگ خود توضیح می‌دهد که ایده این فیلم بعد از گذراندن زمان طولانی در متروی شلوغ به ذهن وی خطور کرد. با خود فکر کرد: اگر همه می‌رفتند چه اتفاقی می‌افتاد، اگر تمام پاریس متعلق به من بود چه می‌شد. اگر… و چراکه نه؟ به‌این‌ترتیب چشم‌انداز وهم‌آور و خالی از سکنه پاریس را با خالی کردن فریم به فریم همه، به‌جز سوژه اصلی‌اش در فتوشاپ خلق کرد:

Mathieu می‌نویسد: ما همگی عبارت «گاهی اوقات تنها یک نفر رفته و انگار تمام دنیا خالی از سکنه شده باشد» را شنیده‌ایم. در این ویدئو می‌خواستم حس دقیق این عبارت را نشان بدهم. اگر به کار Mathieu علاقه دارید، بهتر است به وب‍‌سایت وی سری بزنید.

petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. کوروش می‌گوید

    این ایده رو من در مورد تهران داشتم. انقد اجرایی نشد که بیا. حالا تو پاریس اجرا شد. راسته میگن ایده هرچقدر هم قشنگ باشه تا زمانی که اجراش نکنی ارزشی نداره :(