استفاده از یک فروند هواپیمای F-16 برای نجات جان یک بیمار در نروژ

اگر مریض شما روبه‌مرگ بوده اما شما ابزار موردنیاز برای نجات جان وی را در اختیار نداشته باشید، چه اتفاقی می‌افتد؟ گاهی اوقات دکترها در شرایطی نه‌چندان اضطراری، بیمار را به بیمارستان دیگری که از این ابزار بهره ببرد منتقل خواهند کرد. حتی ممکن است این ابزار را برای نجات جان بیمار قرض بگیرند.

3

اما اگر بیمار به مرگ نزدیک بوده و با ابزار مورد نیاز 450 کیلومتر فاصله داشته باشید چه؟ به نظر می‌رسد واقعاً هیچ کاری از دستتان ساخته نباشد. به‌هرحال کارمندان یک بیمارستان در نروژ موفق شدند سریع تصمیم گرفته و به کمک یکی از F-16های نیروی هوایی که یک جت جنگی است، ابزار موردنیاز را در زمانی کمتر از تحویل دادن یک پیتزا به بیمار برسانند.

بیمارستانی که بیمار در آن قرار داشت در شهرک بودوی نروژ واقع شده بود. بیمارستانی که ابزار موردنیاز برای اجرای یک عمل قلب و ریه را در اختیار داشت، در شهر تروندهایم نروژ بود که این دو 450 کیلومتر با هم فاصله‌دارند. Andres Wetting Carlsen دکتر ارشد در بیمارستان Saint Olaf شهر تروندهایم گفته که آن‌ها تصمیم به برقراری ارتباط با نیروی هوایی محلی که دارای دو فروند هواپیمای F-16 که برای بلند شدن آماده بود گرفتند. وی ادامه می‌دهد که: آن‌ها هیچ سؤالی نپرسیدند به‌جز اینکه: اندازه محموله شما چقدر است؟

رئیس بخش هوایی آقای Borge Kleppe به روزنامه نروژی Verdens Gang گفته که به علت اضطرار این مسئله، خلبان جت را سریع‌تر از معمول رانده بود. او می‌گوید که ما معمولاً این فاصله را در 35 دقیقه طی می‌کنیم، اما با توجه به اهمیت محموله خلبان تنها 25 دقیقه بعد به مقصد رسید.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. مهران می‌گوید

    با سلام
    درکشورما هم وضعیت همینه با این تفاوت که در عرض 25 دقیقه جنازه رو میفرستند سرد خونه

  2. مهرداد می‌گوید

    انسانیت رو باید یاد گرفت

  3. وحید می‌گوید

    ما هم توی ایران داریم بهش میگن پیک موتوری مسیر نیم ساعته رو 5 دقیقه ای میبره
    البته بعضی هاشون طی و العرض میکنن اصلا نمیفهمی کی رسیدی
    از ما کپی کردن