اتحادیه اروپا گوگل را به سواستفاده از قدرتش متهم کرد

اتهادیه اروپا گوگل را به نقض قانون EU Antitrust متهم کرده و ادعا کرده این شرکت از موقعیت خود در بازار برای محو کردن رقبای کوچک‌تر سوءاستفاده کرده است. بنا به گفته این اتحادیه گوگل تولیدکنندگان اندرویدی و اپراتورهای تلفن همراه را مجبور کرده تا از سرویس‌های گوگل به صورت پیش‌فرض و اجباری استفاده کنند.

0

اتحادیه اروپا شدیداً مخالف قوی‌تر شدن شرکت‌های قدرتمند بوده و در حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک‌تر همیشه فعال بوده است. طبق قانون Antitrust اروپا مهم نیست که گوگل مالک اندروید محسوب می‌شود و یا به طور مثال مایکروسافت صاحب ویندوز. این دو شرکت باید کماکان در سیستم‌عامل‌های خود به مشتریان و شرکا حق انتخاب کامل بدهند. به ادعای اتحادیه اروپا گوگل تولیدکنندگان گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید را مجبور کرده که از سرویس‌های گوگلی و مخصوصاً سرویس جستجوی گوگل به صورت پیش‌فرض استفاده کنند تا این شرکت کماکان به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو باقی بماند.

گوگل تولیدکنندگان گوشی‌ها و تبلت‌ها را مجبور کرده که اگر می‌خواهند از اندروید استفاده کنند حتماً اپلیکیشن Google Search و مرورگر Google Chro,e را به صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌های خود نصب کرده و همچنین گوگل اجازه نمی‌دهد که تبلت‌ها یا گشوی‌هایی با سیستم‌عامل کاستوم برپایه سورس‌کد آزاد اندروید عرضه شود.

Google-antitrust

مارگرت وستگر مسئول سیاست‌های رقابتی اتحادیه اروپا در این‌باره می‌گوید:

یک فضای اینترنتی موبایلی رقابتی برای مصرف‌کنندگان و همچنین کسب‌وکارها در اروپا ضروری است. بنا به تحقیقات ما تا به این‌جا اعتقاد داریم که رفتار گوگل از توسعه انتخاب‌ها در بخش اپلیکیشن‌های موبایلی و سرویس‌ها جلوگیری کرده و سدی برای سایر بازیگران این عرصه محسوب می‌شود. به این ترتیب گوگل قوانین antitrust اروپا را زیر پا گداشته است. این قانون‌ها برای تمامی شرکت‌های فعال در اروپا اعمال می‌شود و گوگل حالا فرصت دارد تا از خود در مقابل اتحادیه اروپا دفاع کند.

در پاسخ به این اتهام وکیل ارشد گوگل کنت واکر نیز گفته است:

اندروید به پرورش یک اکوسیستم قابل توجه و خصوصاً پایدار بر پایه نرم‌افزار و ابداعات آزاد کمک کرده است. ما به همکاری با اتحادیه اروپا مشتاق هستیم.

گوگل ظاهراً 12 هفته فرصت دارد تا دفاعی علیه این اتهام ارائه کند و در صورتی که در دادگاه محکوم شود باید جریمه سنگینی را پرداخته و علاوه بر آن سیاست‌های خود را نیز در قبال اندروید حداقل در اروپا تغییر دهد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.