اینتل در پی افت فروش پی‌سی 12000 نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند

با گسترده‌تر شدن استفاده مردم از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و توانمندتر شدن این گجت‌ها کمتر کسی هنوز به یک پی‌سی کامل نیاز دارد. با افت فروش پی‌سی اینتل یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان قطعات رایانه‌ها هم تصمیم گرفته تا 12000 نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

0

اینتل طبق بیانیه جدید خود تصمیم گرفته تا 11 درصد نیروی کار خود یعنی حدود 12 هزار نفر را از کار بیکار کند. طبق اعلامیه این شرکت اینتل قصد دارد طی این عمل خود را بازسازی و مجدداً سازمان‌دهی کرده و تمرکز خود را بر روی زمینه‌های درحال رشدی مانند اینترنت اشیا معطوف کند. شاید تصور کنید اخراج کارمندان این شرکت به دلیل افت سودآوری بوده اما در گزارش مالی اینتل 2.2 میلیارد دلار افزایش درآمد سالانه نسبت به سال گذشته ذکر شده و زمینه‌های جدید فعالیت این شرکت 40 درصد درآمد کل را باعث شده است.

اگر به خاطر داشته باشید اینتل سال 2014 نیز در پی افت فروش پی‌سی 5000 شغل را حذف کرد و حالا هم با کم کردن کارمندان این بخش قصد دارد از نیروی کار و هزینه‌های خود بهینه استفاده کند. اینتل می‌گوید این 12000 خروجی ترکیبی از نوع داوطلبانه و غیرداوطلبانه بوده و در طی دو ماه آینده کارمندان شامل این طرح را با خبر خواهد ساخت. اینتل می‌گوید برخی از این اخراج‌ها البته تا اواسط سال 2017 اتفاق نخواهد افتاد و همچنین این طرح باعث صرفه‌جویی 750 میلیون دلاری خواهد شد.

برایان کرزانیچ مدیرعامل اینتل می‌گوید:

این اقدامات باعث تغییری بلندمدت در اینتل و سرانجام باقی ماندن این شرکت به عنوان پیشرو در دنیای متصل و هوشمند کنونی خواهد شد. من مطمئن هستم که ما به عنوان یک شرکت سازنده‌تر و با گستره دسترسی وسیع‌تر پدیدار خواهیم شد.

TheVerge

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.