ببینید: اولین کالبدشکافی گوشی هوشمند پرچمدار Huawei P9

هوآوی سومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در دنیا است. این شرکت چینی، در سال گذشته موفق به فروش 108 میلیون گوشی هوشمند شد و امیدوار است در سال 2016 میلادی هم پیشرفت کند. هوآوی به‌تازگی دستگاه‌های پرچم‌دار جدید خود یعنی Huawei P9 و P9 Plus را معرفی کرده است. این دو گوشی قابلیت‌های شگفت‌انگیزی دارند، از فلز ساخته‌شده‌اند و از دوربین دوتایی Leica در پشت گوشی بهره می‌برند. حالا زمان بررسی اطلاعات جدیدی درباره این دو است.

0

برای دیدن اولین تصاویر کالبدشکافی و قطعات داخلی گوشی Huawei P9، تنها زمان لازم بود و حالا ظاهرا این زمان به پایان رسیده است. سایت چینی IT168 تصمیم گرفته که درون این گوشی را به ما نشان بدهد و باز کردن گوشی Huawei P9 را به اشتراک گذاشته است. گالری که در این مطلب می‌بینید، کم‌وبیش تمام قطعات این گوشی هوشمند را نشان می‌دهد و حتی می‌توانید کابل مارپیچ مخصوص حسگر اثرانگشت را هم در این تصاویر ببینید!

Huawei-P9-teardown_20

Huawei P9 یک گوشی تمام فلزی است و با این‌وجود به نظر می‌رسد که تیم IT168 برای بی‌مصرف کردن آن چندان با مشکل جدی روبه‌رو نمی‌شوند. این سایت برخلاف iFixit دارای امتیاز توانایی تعمیر نیست به همین جهت باید برای باز کردن Huawei P9 توسط iFixit صبر کنیم تا ببینیم چه حرفی برای گفتن دارند و چه نمره‌ا‌ی از نظر درجه تعمیرپذیری و سختی و آسانی آن می‌دهند.

Huawei-P9-teardown_7

Huawei P9 دارای صفحه‌نمایش 5.2 اینچی fullHD (1920 در 1080)، 3 گیگابایت / 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت / 64 گیگابایت حافظه داخلی است. مدلی که دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بود توسط IT168 باز می‌شود اما این دو مدل جدای از میزان رم و حافظه داخلی، ازلحاظ سخت‌افزار دقیقاً یکسان هستند.

Huawei-P9-teardown_11

این دستگاه از SoC شرکت Kirin مدل 955، 64 بیتی و 8 هسته‌ای و همچنین باتری 3000 میلی‌آمپری استفاده می‌کند که قابل جدا شدن توسط کاربر نیست. در پشت قاب Huawei P9 دو دوربین 12 مگاپیکسلی (اپتیک‌های Leica) با اندازه دیافراگم 2.2 قرار گرفته است. یکی از دوربین‌ها توانایی ثبت عکس‌های رنگی و دیگری عکس‌های تک‌رنگ را دارد. سپس نرم‌افزار به‌صورت هوشمند این دو را باهم ادغام می‌کند تا شاهد رنگ‌های عکس چندرنگ و دقت عکس سیاه‌وسفید در یک تصویر باشیم.

Huawei-P9-teardown_16

گوشی هوشمند هواوی P9 به‌صورت پیش‌فرض از اندروید 6.0 مارشملو به همراه رابط کاربری EMUI 4.1 استفاده می‌کند. در جلوی گوشی دوربین 8 مگاپیکسلی قرارگرفته و در زیر دستگاه می‌توان پورت یواس‌بی Type-C را مشاهده کرد. ابعاد گوشی 145 در 70.9 در 7 میلی‌متر است و 144 گرم وزن دارد.

 

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.