فیس‌بوک به‌زودی قادر خواهد شد تا دوستان شما را به طور خودکار در ویدئوها تگ کند

انصافا باید گفت این روزها شاهد پیشرفت‌‌های خوبی از جانب فیس‌بوک در زمینه سیستم‌های هوش مصنوعی برای شناخت تصاویر هستیم، اما در این بین خبرهایی نیز از گسترش این سیستم به تشخیص چهره در ویدئوها به چشم می‌خورد، به این ترتیب در آینده نزدیک کاربران قادر هستند دوستان خود را در ویدئوها به صورت خودکار تگ کنند.

0

کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 با میزبانی فیس‌بوک در سن‌فرانسیسکو برگزار شد،‌در این کنفرانس گروهی از فیس‌بوک شرکت داشتند که گفته می‌شود بر روی فرآیند تشخیص چهره افراد در ویدئوها کار می‌کنند. مدیر واحد شناسایی ماشینیِ فیس‌بوک طی صحبت‌هایی در این مراسم گفت، آنها در صدد ترتیب دادن ساز و کاری هستند که بنا به آن کاربران قادر باشند افراد را در ویدئوهایی که با آنها به اشتراک گذاشته شده به صورت خودکار شناسایی و تگ کنند. به این ترتیب فرض کنید با یکی از دوستان خود در یک ویدئوی زنده حضور دارید،‌ در همین حین یکی دیگر از دوستان شما در صحنه ظاهر می‌شود و چند لحظه در ویدئو حضور پیدا می‌کند. بدون شک پیدا کردن صحنه‌ای که دوست شما به صورت اتفاقی در ویدئو حضور داشته در آینده کار سخت و دشواری است.

اما در آینده نزدیک فیس‌بوک این صحنه را به صورت خودکار فهرست و تگ می کند و به راحتی قادر هستید با تایپ نام وی در قسمت جستجو به ویدئویی که وی در آن غفلتا حضور داشته دسترسی پیدا کنید. پس از پیدا کردن این ویدئو نیز از آنجایی که آنرا بر اساس نام دوست خود جستجو کرده‌اید، ویدئو از جایی شروع می‌شود که دوست شما در صحنه حضور دارد.

ناگفته نماند که فیس‌بوک برای ویدئوها برنامه‌های دیگری نیز در نظر دارد، مهندسین این شرکت در حال حاضر مشغول به کار بر روی زیرنویس کردن خودکارِ ویدئوها هستند، این امر زیاد هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد چرا که پس از دستیابی فیس‌بوک به فناوری تشخیص اجسام و افراد در ویدئوها به راحتی می‌تواند از این فناوری در زیرنویس کردن ویدئوها و تصاویر استفاده کند.

techcrunch.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.