پروتکل اعتبارسنجی جدید USB Type-C از بروز برخی مشکلات این استاندارد جلوگیری خواهد کرد

در حال حاضر USB Type-C یکی از جدیدترین استانداردهای اتصال گجت‌ها بوده و با مزایای زیادی از جمله راحتی استفاده، سرعت بالا و انتقال انرژی بالا همراه است. اما این استاندارد گاهی باعث ایجاد مشکلاتی مانند بروز صدمه به دستگاه در صورت استفاده از کابل نامناسب نیز خواهد شد که حالا یک پروتک اعتبارسنجی برای حل مشکل ارائه شده است.

0

در بهمن‌ماه گذشته نوشتیم که در صورت استفاده از کابل غیراستاندارد USB Type-C ممکن است به دستگاه شما صدمه وارد شده و یا حتی دستگاهتان بسوزد! برای جلوگیری از مشکلات این‌چنینی انجمن مجریان USB با همکاری گروه ترویج‌دهنده USB 3.0 یک پروتکل اعتبارسنجی جدید را برای USB Type-C رونمایی کرده‌اند. این گروه غیرانتفاعی به همراه گروهی متشکل از شرکت‌هایی مانند اچ‌پی، اینتل و مایکروسافت روی پروتکلی به توافق رسیده‌اند که به سیستم میزبان امکان می‌دهد با استفاده از رمزگذاری 128 بیتی اعتبار دستگاه‌های متصل شده را پیش از انتقال انرژی یا اطلاعات بسنجند.

اولین مزیت این اعتبارسنجی جلوگیری از وارد شدن صدمه به دستگاه‌ها در صورت استفاده از کابل غیراستاندارد است. این مشکل با پیگیری گوگل و درخواست بررسی بیشتر محصولات توسط آمازون تاحدودی حل شده بود اما کماکان هیچ تضمینی برای استاندارد بودن تمامی کابل‌های USB Type-C وجود نداشت.

درحالی‌که انتقال انرژی تنها یکی از جنبه‌های استاندارد جدید است مورد اصلی‌تر امنیت خواهد بود. این پروتکل از بدافزارهایی که از یک فلش‌مموری برای نفوذ و خرابکاری سیستم شما استفاده می‌کنند جلوگیری خواهد کرد. در تئوری دستکاه‌ها تنها اتصالاتی را قبول می‌کنند که دارای گواهینامه‌های امنیتی مورد نظر باشند.

دستگاه‌هایی که با پروتکل جدید سازگار هستند می‌توانند با آپدیت نرم‌افزار یا فیرمور خود به اختیار تولیدکنندگان به پروتکل جدید مجهز شوند اما کابل‌ها قابل آپدیت نبوده و باید آن‌ها را با موارد جدید و سازگار جایگزین کرد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.