هواوی P9 : هفت چیزی که همین ابتدا باید بدانید!

هواوی پرچمدار بعدی خود را طی مراسمی رسمی در لندن رونمایی کرد، این گوشی تراز اول از لحاظ فناوری‌های جدید تا دندان مسلح روانه بازار شده است، با این حساب خالی از لطف نیست اگر نگاهی به هفت ویژگی برتر طلایه‌دار جدید هواوی داشته باشیم.

0

شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند برای گرم نگه داشتن بازار خود چاره‌ای به غیر از نوآوری و به‌روز کردن گوشی‌های تراز اول ندارند، به همین منظور هر چه در چنته دارند را سالانه در گوشی‌ پرچمدار جدید خود به کار می‌گیرند. هواوی نیز در گوشی طلایه‌دار جدید خود سعی کرده تا نو‌آوری‌های جدیدی را به خدمت بگیرد، در بین تمامی این نوآوری‌ها بیشتر از همه دوربین این گوشی به چشم می‌آید، همکاری هواوی با شرکت تولید لنز آلمانی لایکا که ید طولایی در صنایع اپتیک دارد،‌باعث شده تا توجه علاقه‌مندان گوشی‌های درجه یک به دوربین این هواوی P9 بیشتر از بقیه موارد جلب شود.

جالب اینجاست که دوربین پشت هواوی P9 به صورت دوگانه طراحی شده و با این حساب انتظار بیشتری را می‌توان از این دوربین داشت. به غیر از دوربین موارد مثال‌زدنی دیگری در هواوی P9 به چشم می‌خورد که بد نیست با هم نگاهی به امکانات جدید پرچمدار بعدی هواوی داشته باشیم.

۱. هواوی P9 از دوربین دوگانه بهره می‌گیرد

p9-camera

در قسمت پشت گوشی هواوی P9 شاهد دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که با همکاری شرکت آلمانی لایکا ساخته شده است. یکی از این دوربین‌ها سنسور سیاه و سفید دارد و دوربین دیگر از سنسور رنگی RGB بهره می‌گیرد، هواوی مدعی است با این ترکیب جدید، دوربین P9 قادر است تا سه برابر لنزهای به کارگرفته شده در دوربین‌های معمولی جذب نور انجام دهد، به این ترتیب کنتراست عکس‌های گرفته شده با P9 تا میزان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. از طرف دیگر در این دوربین دوگانه شاهد لیزر فوکوس خودکار هم هستیم. به خدمت گرفتن لنز دوگانه در دوربین P9 باعث می‌شود این دوربین عملکردی همانند علمکرد چشم انسان در تشخیص عمق تصاویر داشته باشد. در این دوربین پردازنده سیگنال تصاویر دوگانه (ISP) (image signal processor) نیز لحاظ شده است، این پردازنده وظیفه دریافت اطلاعات مربوط به عمق تصویر را بر عهده دارد.

۲. حالت دیافراگم باز

p9-Wide aperture

کاربران گوشی هواوی Honor 6 Plus به خوبی با امکان دیافراگم باز این گوشی آشنا هستند، هواوی این ویژگی را در هواوی P9 نیز به خدمت گرفته است. همان‌گونه که اشاره شد در هر عکس گرفته شده توسط P9 اطلاعات مربوط به عمق تصویر نیز ثبت می‌شود، به این ترتیب می‌توان از لحاظ نرم‌افزار به عکس گرفته شده افکت بوکه (Bokeh Effect) (افکتی مات یا شکل هنری و زیباشناسانه برای عکاسی است که در نواحی خارج از فوکوس تصویر ایجاد می‌شود) اضافه کرد. لازم به ذکر است که این ویژگی پیش از این در دوربین دوگانه اچ‌تی‌سی وان M8 نیز به کار گرفته شده بود.

برای اضافه کردن این افکت می‌توان از اپلیکیشنِ خودِ دوربین استفاده کرد، برای این کار تنها کافی است تا حالت دیافراگم باز (Wide aperture) را انتخاب و گزینه فوکوس را فعال کنید. سپس میزان دیافراگم لنز را بین f/0.95 و f/16 قرار دهید. ناگفته نماند این ویژگی با عمق واقعی که در عکاسی با آن سر و کار داریم تفاوت دارد اما همان‌گونه که اشاره شد با توجه به اطلاعاتی که از عمق عکس، توسط دوربین دوگانه هواوی P9 گرفته شده است، عمل می‌کند. به این ترتیب می‌توان گفت عمق تصویر تقریبا واقعی به نظر می‌رسد.

۳. به خدمت گرفتن جدیدترین پردازنده هواوی

p9-CPU

هواوی تنها قطعات سخت‌افزاری گوشی را گرد یکدیگر جمع نمی‌کند و در ساخت بعضی از این قطعات نیز دست دارد، به همین منظور این شرکت رسم دارد تا از پردازنده‌های ساخت خود در گوشی‌های پرچمدار هواوی استفاده کند تا به نوعی تبلیغی نیز برای چیپست‌های سری Kirin ساخت هواوی باشد،‌ هواوی P9 نیز از این قائده مستثنی نیست و چیپست Kirin ۹۵۵ نقش قلب تپنده این محصول را ایفا می‌کند،‌ بد نیست بدانید که چیپست kirin ۹۵۵ در واقع همان نسخه ارتقا یافته Kirin ۹۵۰ است که در هواوی Mate 8 به خدمت گرفته شده است. این چیپست از فناوری ۱۶ نانومتری FinFET بهره می‌برد تا مصرف بهینه‌ای داشته باشد، چهار هسته ARM Cortex-A72 که در حالت مصرف بالای انرژی در فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز کار می‌کنند در این پردازنده به چشم می‌خورد، لازم به ذکر است که هسته‌های‌ Cortex-A53 نیز برای حالت بهینه انرژی این محصول با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز در نظر گرفته شده است. اگر خاطر شما باشد در قسمت دوربین به امکان تشخیص عمق تصاویر در P9 اشاره کردیم این ویژگی به همراه امکان فوکوس ISP به لطف پردازنده Kirin ۹۵۵ میسر شده است.

۴. درگاه USB نوع C

p9-usb-c

هنوز تکلیف درگاه میکرو یو‌اس‌بی و یو‌اس‌بی نوع C به خوبی مشخص نشده ؛ اما به هر ترتیب هواوی در P9 از یو‌اس‌بی نوع C استفاده کرده است، جالب است بدانید این گوشی اولین گوشی هواوی است که از این پورت جدید استفاده می‌کند. از لحاظ تئوری این درگاه جدید به شارژ سریع‌تر گوشی کمک می‌کند. ناگفته نماند که گفته می‌شود هواوی P9 از فناوری‌ شارژ سریع در ولتاژهای بالا پشتیبانی نمی‌کند، اما از آنجایی که این گوشی هنوز رسما به بازار وارد نشده نمی‌توان در این خصوص نظر قطعی اعلام کرد. از طرف دیگر در مراسم رونمایی P9 ، هواوی به پشتیبانی این گوشی از یو‌اس‌بی ۳.۱ نیز اشاره نکرده است.

۵. هواوی P9 یکه و تنها روانه بازار نمی‌شود و یار بزرگ‌تری هم دارد که هواوی P9 پلاس نامیده می‌شود

p9-plus

هواوی پرچمدار خود را به تنهایی راهی کارزار نمی‌کند و قرار است هواوی P9 پلاس هم تا یک ماه دیگر درصف پرچمداران هواوی در اروپا و آسیا قرار گیرد. همان‌‌گونه که از نام هواوی P9 پلاس پیداست با گوشی تراز اولی طرف هستیم که صفحه‌نمایشی بزرگ دارد، این گوشی از صفحه‌نمایشی با ابعاد ۵.۵ اینچی با فناوری AMOLED بهره می‌برد و رزولوشن صفحه‌نمایش این گوشی فول‌اچ‌دی است، در کنار این موارد سایر سخت‌افزارهای به کار گرفته شده در این گوشی را نیز نباید دست کم گرفت. هواوی P9 به سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز است در حالی که P9 پلاس از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می‌برد. لازم به ذکر است که در برادر بزرگ‌تر P9 شاهد اسپیکرهای استریو نیز هستیم. از طرف دیگر باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپری به همراه ریموت IR جهت کنترل تلویزیون در این گوشی خوش قد و بالا به چشم می‌خورد. در پشت این گوشی نیز شاهد همان ترکیب دوربین دوگانه و سنسور اثر انگشت هستیم، از لحاظ بدنه نیز، فلز صیقل داده شده زیبایی خاصی به قاب P9 پلاس داده است.

۶. امکان استفاده از رزولوشن 720p برای ذخیره انرژی

p9-power

انصافا باید گفت هواوی همیشه در گوشی‌های خود راه‌های مختلفی را برای مصرف بهینه انرژی لحاظ می‌کند، P9 نیز مورد لطف این شرکت قرار دارد و کاربر قادر است تا برنامه‌های مختلفی را برای ذخیره انرژی در این گوشی اعمال کند. در کنار این مورد هواوی P9 به ویژگی با نام ROG Power Saving نیز مجهز است. این قابلیت باعث می‌شود تا گوشی که رزولوشن صفحه‌نمایش آن 1080p است در رزولوشن 720p کار کند، جالب اینجاست که برای اعمال این ویژگی حتی نیازی به راه‌اندازی مجدد (Reboot) گوشی نیست و تنها لازم است تا تمامی اپلیکیش‌ها بسته شوند. استفاده از رزولوشن 720p باعث می‌شود انرژی کمتری مصرف شود، البته این امر به قیمت مشاهده پیکسل‌های بیشتر تمام می‌شود. به این ترتیب اگر در شرایطی قرار گرفتید که شارژ باتری گوشی P9 رو به اتمام بود این ویژگی نجات دهنده را از یاد نبرید.

۷. نهایتا تا یکی دو هفته دیگر هواوی P9 روانه بازارهای آسیا و اروپا می‌شود

p9-release day

نسخه معمولی گوشی هواوی P9 با ۳ گیگابایت رم در تاریخ ۲۸ فروردین با قیمت ۵۹۹ یورو در اختیار علاقه‌مندان این گوشی در اروپا قرار خواهد گرفت. این امر در حالی است که نسخه ۴ گیگابایتی این محصول نیز در اروپا با قیمت ۶۴۹ یورو به فروش خواهد رسید. هواوی P9 پلاس نیز با قیمت ۷۴۹ یورو روانه بازار می‌شود. ناگفته نماند که هنوز برنامه‌ای مشخصی از عرضه پرچمدارهای جدید هواوی در آمریکا مشخص نشد است اما انتظار می‌رود چشم آمریکایی‌ها نیز تا اوایل ماه آینده به پرچمداران جدید هواوی روشن شود.

هواوی P9 گوشی تراز اول و ایده آلی است که امکانات جدیدی را در آن شاهد هستیم،‌با این حساب پیشنهاد می‌کنیم نظر خود را در خصوص این پرچمداران جدید هواوی در قسمت نظرات با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

androidcentral.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.