هواوی P9 و P9 پلاس رسماً رونمایی شدند؛ دوربین دوگانه با طعم تأییدیه Leica

پس از ماه‌ها شایعه، تیزر و درز تصاویر مختلف هواوی سرانجام دقایقی پیش پرچم‌داران خود پی 9 و پی 9 پلاس را با دوربین دوگانه‌ای با همکاری شرکت مشهور Leica معرفی کرد.

0

هر دو گوشی از دوربین دوگانه استفاده می‌کنند که به با همکاری مهندسین Leica ساخته شده است. در این چینش یک دوربین عادی با سنسور 12 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین مونوکروم 12 مگاپیکسلی قرار گرفته که قادر خواهد بود 50 درصد کنتراست تصاویر را بهبود بخشیده و همچنین نور ورودی را نیز سه برابر کند.

Huawei-P9-Dual-Camera

از آن‌جا که دوربین مونوکروم فاقد فیلترهای نوری RGB است نور بیشتری را جذب خواهد کرد. گشادگی دیافراگم دوربین اصلی f/2.2 بوده و میدان دید مساوی یک لنز 27 تا 35 میلی‌متری خواهد بود. فوکوس خودکار نیز ترکیبی از فناوری‌های لیزری، تضاد رنگی و همچنین عمق‌سنجی با دوربین دوم است.

Huawei-P9-Dual-Camera


گوشی هوشمند هواوی پی 9 | Huawei P9

هواوی پی 9 که نسخه استاندارد پرچم‌دار جدید هواوی محسوب می‌شود دارای صفحه‌نمایشی 5.2 اینچی IPS با وضوح فول اچ‌دی است. اما همان‌طور که در تصویر می‌بینید هواوی موفق شده آن‌قدر حاشیه‌ها را باریک کند تا این گوشی تقریباً به اندازه آیفون 6اس (با صفحه‌نمایش 4.7 اینچی) باشد. این صفحه‌نمایش می‌تواند 96 درصد اشباع رنگی را نشان داده و به 500 نیت روشنایی برسد.

Huawei-P9-vs-iPhone-6s

هواوی در هر دو گوشی از چیپست Kirin 955 خود استفاده کرده که نسخه بهبود یافته Kirin 950 در میت 8 محسوب می‌شود. این چیپست دارای چهار هسته Cortex-A72 با سرعت 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با سرعت 1.8 گیگاهرتز است.

Huawei-P9-Leica-Dual-Camera

پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده برای این گوشی Mali T880 بوده که البته تعداد هسته‌های آن مشخص نیست. هواوی برای این پرچم‌دار خود از 3 گیگابایت حافظه رم برای نسخه 32 گیگابایتی و 4 گیگابایت رم برای نسخه 64 گیگابایتی بهره برده و همچنین درگاه کارت حافظه را نیز فراموش نکرده است.

Huawei-P9-Dual-Camera

بدنه گوشی آلومینیومی بوده و شباهت نسبتاً زیادی به Nexus 6P این شرکت دارد. حسگر اثر انگشت، باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی و درگاه USB Type-C از سایر مشخصات هواوی پی 9 هستند. پی 9 تنها 6.95 میلی‌متر ضخامت داشته و خبری از برآمدگی دوربین نیز در آن نیست.

Huawei-P9-P9-Plus


گوشی هوشمند هواوی پی 9 پلاس| Huawei P9 Plus

از آن‌جا که بسیاری رقبا گوشی‌های با صفحه‌نمایش بزرگتر نیز عرضه کرده‌اند هواوی هم نسخه پلاس پی 9 را با صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی وارد بازار خواهد کرد. این گوشی به صورت پیش‌فرض دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بوده و حتی مدلی با ظرفیت 128 گیگابایتی نیز ویژه بازار چین در نظر گرفته شده است.

Huawei-P9-Plus

ظرفیت باتری این مدل به 3400 میلی‌آمپرساعت ارتقا یافته و صفحه‌نمایش هم با وجود حفظ وضوح 1080p از نوع Super AMOLED خواهد بود. این صفحه‌نمایش همچنین به فشار حساس بوده و یک فناوری شبیه فورس‌تاچ یا لمس سه‌بعدی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

Huawei-P9-reveal

جالب است بدانید نسخه 128 گیگابایتی Mate S که قرار بود با این ویژگی به بازار عرضه شود هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نشد. این مدل همچنین به شارژ سریع مجهز بوده و با 10 دقیقه شارژ انرژی لازم برای 6 ساعت مکالمه را فراهم خواهد کرد.

هر دو گوشی قرار است در اردیبهشت‌ماه وارد بازارهای جهانی شوند. قیمت هواوی پی 9 حدود 449 یورو و قیمت پی 9 پلاس 549 یورو اعلام شده است و قرار است خاورمیانه و احتمالاً ایران از جمله اولین کشورهای میزبان پرچم‌داران هواوی باشند.

 

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.