مایکروسافت: مرورگر Edge به قابلیت حذف تبلیغات به صورت پیش‌فرض مجهز نخواهد شد

پیش از این شایع شده بود که مرورگر مایکروسافت اج از ویژگی حذف تبلیغات به صورت داخلی بهره می‌برد؛ اما از قرار معلوم این خبر شایعه‌ای بیش نیست و مایکروسافت رسما اعلام کرد خبری از امکان حذف تبلیغات به صورت داخلی در مرورگر اج نخواهد بود.

0

این روزها با توجه به افزایش آزاردهنده تبلیغات در محیط اینترنت، شاهد افزونه‌های مختلفی هستیم که آنها را بیشتر با نام Ad Blocker ‌می‌شناسیم، این افزونه‌ها امکان عدم نمایش تبلیغات را در مرورگرها میسر می‌کنند،‌ همان‌گونه که اشاره شد پیش از این شایع شده بود که مایکروسافت در مرورگر اج خود امکان عدم نمایش تبلیغات را به صورت پیش‌فرض تعبیه خواهد کرد. به همین منظور سخنگوی مایکروسافت در پاسخی به وبلاگ خبری VentureBeat رسما اعلام کرد که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای ساخت افزونه‌ای داخلی در مرورگر اج برای عدم نمایش تبلیغات ندارد.

به این ترتیب می‌توان گفت سخنگوی مایکروسافت آب پاکی را روی دست کاربرانی که به استفاده از افزونه‌های عدم نمایش تبلیغات تمایل دارند ریخته است. این شایعه زمانی قوت گرفت که اِد بات، یکی از نویسندگان معتبر در حوزه فناوری، مدعی شد به صورت اتفاقی اسلاید‌هایی را در خصوص این ویژگی مشاهده کرده است. در این اسلاید‌ها که برنامه‌های مایکروسافت برای اج در آنها به چشم می‌خورد، اضافه کردن ویژگی حذف تبلیغات در مرورگر اج به وضوح مشاهده می‌شد. از طرف دیگر مایکروسافت این اسلاید‌ها را به هیچ وجه تایید نکرد.

با در نظر گرفتن تمام این موارد باید گفت همان‌گونه که در بالا نیز اشاره شد، تبلیغات مزاحم در صفحه‌های وب‌سایت‌های مختلف واقعا امان کاربران را بریده است و اگر مایکروسافت به ایجاد ویژگی عدم نمایش تبلیغات در مرورگر به صورت پیش‌فرض اج تن در ندهد باز هم بدون شک شاهد ایجاد افزونه‌های مختلفی جهت عدم نمایش تبلیغات برای این مرورگر از جانب توسعه‌دهندگان خواهیم بود. در مجموع باید گفت مایکروسافت در خصوص تکذیب این شایعه به خوبی عمل کرد و با پاسخ به موقع خود از دامن زدن به شایعه عدم نمایش تبلیغات در مرورگر اج جلوگیری کرد.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.