فاکسکان سرانجام با خرید شارپ به مبلغ 3.5 میلیارد دلار موافقت کرد

سال گذشته در خبرها داشتیم که شرکت ژاپنی شارپ وضعیت خوبی ندارد و هیئت مدیره تصمیم به فروش این شرکت گرفته‌اند. شرکت مشهور فاکسکان یکی از مشتریان اصلی شارپ محسوب شده و حالا ظاهراً بر سر مبلغ 3.5 میلیارد دلار با این شرکت ژاپنی به توافق رسیده است.

0

با وجود این‌که یکی از هلدینگ‌های ژاپنی به نام Innovation Network Group به شارپ پیشنهاد کمک مالی داده بود شارپ این پیشنهاد را رد کرده و ترجیح داد تا با خرید توسط فاکسکان موافقت کند. فاکسکان در ابتدا پیشنهادی 6.24 میلیارد دلاری و سپس 4.3 میلیارد دلاری را ارائه کرده بود اما با بررسی‌های بیشتر در مورد پایداری مالی شارپ فاکسکان تصمیم گرفت تا مبلغ پیشنهاد خود را به 389 میلیارد ین یعنی 3.5 میلیارد دلار کاهش دهد.

sharp-foxconn-japan

این اولین باری است که یک شرکت خارجی یک شرکت ژاپنی را خریداری می‌کند. فاکسکان که یک شرکت تایوانی است نه‌تنها یکی از شرکای اصلی و تولیدکننده محصولات اپل محسوب می‌شود بلکه شارپ نیز همیشه یکی از سازندگان صفحه‌نمایش محصولات اپلی بوده است. به این ترتیب با بودجه زیادی که فاکسکان در تحقیق و توسعه صرف می‌کند می‌توان انتظار داشت که این خرید به نفع هر دو طرف خواهد بود. طبق شایعات قرار است معامله بین طرفین در تاریخ 14 فروردین‌ماه قطعی شود.

iMore

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.