نیمی از درآمد صنعت گیم موبایل تنها از 0.19 درصد گیمرهای موبایل به‌دست می‌آید

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی Swrve، نیمی از درآمد حاصل از بازی‌های رایگانی که دارای پرداخت درون برنامه‌ای هستند، صرفاً از 0.19 درصد گیمرهای موبایل به دست می‌آید.

1

بدون شک صنعت گیم و علل خصوص گیم مبتنی بر گوشی همراه یکی از عرصه‌هایی است که طی چند سال اخیر با رشد فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شده است و بر همین اساس انتظار می‌رود درآمد حاصل از این بخش تا پایان سال 2016 به رقم قابل توجه  1.9 میلیارد دلار برسد.

حال جالب است که بدانید پیش‌بینی می‌شود نیمی از این رقم یعنی حدود 900 میلیون دلار از این درآمد از 1 درصد از گیمیرها حاصل شود و این یعنی آنکه اغلب افرادی که به بازی‌های موبایلی علاقه‌مند هستند، تمایلی به خرید نسخه پریمیوم نداشته‌اند به امکانات نسخه رایگان بسنده کرده‌اند.

در سوی دیگر آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که حدود 59 درصد از خریدهای درون برنامه‌ای بازی‌های رایگان، در اولین روی نصب بر روی گوشی افراد صورت گرفته است و به مرور زمان این حس عطش خرید در بین کاربران طی روزهای بعدی کاهش یافته است. به زبان ساده‌تر 55 درصد درآمد حاصله از بازی‌هایی با قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای در همان روز اول کسب شده است.

Swrve معتقد است که بازی‌هایی با این‌گونه قابلیت، به مراتب درآمد بیشتری را برای توسعه‌دهندگان آن‌ها نسبت به بازی‌هایی که برای نصب آن‌ها نیاز به خرید اکانت است به همراه دارند. در سوی دیگر توسعه‌دهندگان این دست از بازی‌ها به راحتی می‌توانند تخمین بزنند که در انتهای ماه به چه درآمدی دست پیدا خواهند کرد. به عنوان مثال اگر گیمیری طی 72 ساعت اول انجام بازی هزینه‌ای برای دسترسی به قابلیت‌های بیشتر پرداخت نکند، 4.5 درصد احتمال دارد که در روز سوم این عمل را انجام دهد.

علی ایحال بیان می‌شود که 1.9 درصد از گیمرها به پرداخت هزینه برای انجام یک گیم در ماه علاقه نشان می‌دهند، با این حال همین تعداد نیز در ماه بالای  23 دلار هزینه صرف می‌کنند که درآمد متوسط 13 دلاری را در هر ماه برای توسعه‌دهنده آن به همراه دارد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    بله همیشه کسانی که از عقلشون استفاده کنن موفق میشن