FBI راه جدیدی برای رمزگشایی آیفون پیدا کرد؛ دادگاه فردا لغو شد!

طی چند روز اخیر پرونده درخواست پلیس فدرال ایالات‌متحده از شرکت اپل در بحث آنلاک کردن گوشی یکی از متهمان حادثه تروریستی سن برناردینو بسیار خبرساز بوده است. در همین حال به نظر می‌رسد کارشناسان FBI به تازگی روشی یافته‌اند که بدون نیاز همکاری کوپرتینوها نیز امکان استخراج اطلاعات مظنون پرونده را مهیا می‌کند.

1

جالب است بدانید در حال حاضر قانونی برای اجبار تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به رمزگشایی در صورت درخواست دولت وجود ندارد درحالی‌که اپراتورها موظف به همکاری هستند. در پرونده سن برناردینو بسیاری از شرکت‌های مهم فناوری مانند فیس‌بوک، گوگل و توییتر حمایت خود را از اپل اعلام کرده‌اند درحالی‌که نظرات در بین مردم مختلف بوده و دولتمردان هم طبیعتاً از FBI حمایت می‌کنند.

در همین حال به نظر می‌رسد FBI راه جدیدی برای رمزگشایی آیفون پیدا کرد زیرا دادگاهی که قرار بود حکم نهایی این پرونده را صادر کند، به درخواست این نهاد امنیتی به تاریخ دیگری موکول شده است. به نظر می‌رسد این درخواست FBI در جهت امتحان روش‌های جدیدی است که کارشناسان آن در جهت دسترسی بدون همکاری اپل به آیفون Syed Farook پیشنهاد کرده‌اند.

وزارت دادگستری ایالات‌متحده بر این باور است که احتمالاً همسر مظنون پرونده نیز در حادثه تروریستی سن برناردینو که منجر به کشته شدن 14 نفر گردید دست داشته است، از این رو شاید استخراج اطلاعات آیفون 5 سی Syed Farook بتواند در جهت پیشبرد پرونده سرنخ‌هایی ایجاد کند.

در روز یکشنبه مورخ یک فروردین، یک گروه هکر آزاد راه‌حل‌هایی احتمالی را برای استخراج اطلاعات آیفون 5 سی “FAROOK” در اختیار FBI گذاشته‌اند. علی ایحال باید تستهایی صورت گیرد تا اطمینان حاصل شود که این روش‌های تائید نشده اطلاعات کلیدی ذخیره شده در گوشی مورد نظر را به مخاطره نخواهند انداخت. اگر راهکارهای جدید بتوانند هدف FBI را محقق کنند، دیگر نیازی به همکاری شرکت اپل در این زمینه نخواهد بود.

در نظر داشته باشید، در صورتی که سرانجام تائید شود راهکارهای جدید می‌توانند اطلاعات گوشی FAROOK را بدون نیاز به همکاری اپل استخراج کنند، این یک بازی برد برد برای کوپرتینوها و سازمان فدرال ایالات‌متحده محسوب می‌شود، زیرا هر یک بدون پایمال کرد حقوق کاربران و شهروندی به وظیفه اصلی خود عمل کرده‌اند. البته اگر از منظره دیگر به موضوع نگاه کنیم، این یک نقطه ضعف برای گوشی‌های آیفون نیز به شمار می‌آید که امکان دسترسی به اطلاعات داخلی آن‌ها را زین پس امکان‌پذیر خواهد کرد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    از اول هم میتونست