اپل تولید و عرضه iPhone 5S را رسماً متوقف کرد

اپل ساعاتی پیش در مراسمی اختصاصی آیفون جدید 4 اینچی خود را با نام iPhone SE رونمایی کرد. به این ترتیب آیفون 5اس دیگر تولید و عرضه نخواهد شد.

1

با معرفی رسمی iPhone SE به عنوان گوشی 4 اینچی اپل حالا دیگر دلیلی برای عرضه آیفون 5اس وجود ندارد. طرفدارانی از اپل که پیش از این نسبت به اندازه بزرگ آیفون 6اس شاکی بودند حالا می‌توانند آیفون SE را با همان اندازه آیفون 5 اما مشخصات فنی و ویژگی‌ها و امکانات آیفون 6اس خریداری کنند. حالا در صفحه اصلی آیفون اپل دیگر iPhone SE جایگزین iPhone 5s شده و اگر از URL قبلی برای خرید این آیفون استفاده کنید به صفحه آیفون‌ها بازگشت داده خواهید شد.

اپل با معرفی iPhone 5c تولید آیفون 5 را متوقف کرده بود و حالا با رونمایی از iPhone SE وقت خداحافظی با آیفون 5اس فرار رسیده است. خوشبختانه این‌بار اپل برای آیفون 4 اینچی خود نیز چیزی کم نگذاشته و به جز فناوری لمس سه‌بعدی 3D Touch بقیه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آیفون‌های بزرگ‌تر را به آیفون SE آورده است. اما برخی انتظار داشتند اپل کماکان آیفون 5اس را عرضه کرده و در عوض قیمت آن را کاهش دهد تا افراد بیشتری بتوانند این گوشی را خریداری کنند.

به هر حال آیفون SE در دو نسخه 16 و 64 گیگابایتی قرار است با قیمت 399 و 499 دلار به بازار عرضه شود. گفتنی است قیمت نسخه پایه آیفون 6 و 6اس به ترتیب 549 و 649 دلار است. اپل در مراسم رونمایی از این آیفون چندین بار تأکید کرد که مشخصات آیفون SE با iPhone 6s برابری می‌کند و البته رنگ رزگلد را نیز برای تمایز آن با آیفون قدیمی 5اس عرضه خواهد کرد.

گفتنی است این خبر به معنای تقلبی یا refurbish بودن آیفون 5اس های موجود در بازار نیست و احتمالاً مدتی برای تمام شدن موجودی انبارهای اپل و سایر نمایندگی‌ها و فروشگاه‌ها زمان لازم است.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    ببنظرم 5اس بود که آیفون رو به این جایگاه رسوند واقعا گوشی خوبی بود